Kranglete mann

Drittkjærringa

Flørter med forumet
Hei! Jeg har et lite problem med samboer, som har med jobbing å gjøre.
Min faste jobb, som også har vært min faste inntekt har hatt nedskjæringer i timer. Er personlig assistent, arbeidsleder har ikke rett til å ha meg mer enn 20 timer i uka(!!) Dette har ført til at jeg mister mange timer, og da også lønn... Men jeg har vært så heldig å få jobb på den gamle jobben min, noe jeg er evig takknemlig for. Men dette er annenhver helg og ekstravakter om jeg vil. Problemet da er jo samboer som ikke skjønner at jeg må tjene penger for å få tilstrekkelig med foreldrepenger. Jeg rakk akkurat å få ekstrajobben så jeg får jobbet i 6 av de 10 siste månedene.
Er 16+1 idag.
Samboer sier at jeg er dum, egoistisk og at jeg ødelegger hele forholdet pga den nye ekstrajobben.
Han jobber hver tredje helg, så jobbhelgene kommer til å kræsje noen ganger, men vi er heldige som har foreldre som kan passe jenta på 4 om det blir nødvendig. Jeg skjønner at det ikke er gøy. Jeg vil jo helst ikke jobbe i helger, men det er snakk om 5 måneder..
Han truer med å kaste meg ut og er helt j****g mot meg.
Er jeg egoistisk som har påtatt meg den ekstrajobben?
Holder liksom ikke med 10.000 i mnd, hvertfall ikke når det kommer en baby til..
Han sier også det at " da har jo jeg bare fri én helg i måneden da", å da sikter han til st han da må være med snuppa når jeg er på jobb.. Han er ganske barnslig av seg. Er alltid jeg som står opp om morran med snuppa, han får alltid ligge å dra seg.. Klager støtt og stadig, vaske aldri klær... Åååå Blir så sinna! :@

Unnskyld klaginga, men vil så gjerne høre hva andre mener om situasjonen min :)

Min faste jobb, som også har vært min faste inntekt har hatt nedskjæringer i timer. Er personlig assistent, arbeidsleder har ikke rett til å ha meg mer enn 20 timer i uka(!!) Dette har ført til at jeg mister mange timer, og da også lønn... Men jeg har vært så heldig å få jobb på den gamle jobben min, noe jeg er evig takknemlig for. Men dette er annenhver helg og ekstravakter om jeg vil. Problemet da er jo samboer som ikke skjønner at jeg må tjene penger for å få tilstrekkelig med foreldrepenger. Jeg rakk akkurat å få ekstrajobben så jeg får jobbet i 6 av de 10 siste månedene.
Er 16+1 idag.
Samboer sier at jeg er dum, egoistisk og at jeg ødelegger hele forholdet pga den nye ekstrajobben.
Han jobber hver tredje helg, så jobbhelgene kommer til å kræsje noen ganger, men vi er heldige som har foreldre som kan passe jenta på 4 om det blir nødvendig. Jeg skjønner at det ikke er gøy. Jeg vil jo helst ikke jobbe i helger, men det er snakk om 5 måneder..
Holder liksom ikke med 10.000 i mnd, hvertfall ikke når det kommer en baby til..
Han sier også det at " da har jo jeg bare fri én helg i måneden da", å da sikter han til st han da må være med snuppa når jeg er på jobb.. Han er ganske barnslig av seg. Er alltid jeg som står opp om morran med snuppa, han får alltid ligge å dra seg.. Klager støtt og stadig, vaske aldri klær... Åååå Blir så sinna! :mad:

Du vil få foreldrepenger med 10 000 i mnd, men da får du jo kun det utbetalt i foreldrepenger også.
(Jeg hadde 48% stilling før jeg gikk ut i permisjon, og får utbetalt ca 7500 i mnd..)

Jeg synes du skal ta med mannen din til familievernkontoret, så han kan se at han må ta seg i nakken og oppføre seg som en voksen mann!
Unnskyld meg, men det høres ut som om du har to barn allerede..

Hvis forholdet deres ikke tåler 5 mnd med et par færre timer sammen en helg her og der, er det andre ting som er problemet. (Han?)

Få hjelp, så slipper du å slite deg ut med dette i tillegg til å jobbe to jobber og være gravid!

Føler med deg!!

Synes det er rart at han ikke støtter deg i og ville tjene inn penger som er til fordel for deres felles økonomiske fremtid når dere får en munn til og mette. Det koster med barn :) Jeg synes ikke du er egoistisk, men jeg var gift med en mann før som stadig lagte problemer for meg når jeg måtte jobbe, og han plutselig var den som måtte passe barna sine...
Noen menn er bare blinde, og ser det de vil se. Om det er alt du er verdt at det er så lett og kaste sin gravide kjæreste på dør for at hun prøver og hjelpe til med den økonomiske biten i familien så er det han som er en stor barnslig egoist!
Og jeg støtter innlegget over om og ta han med til familievern kontoret.
Lykke til :)

Jeg hadde stått på mitt! Jeg vet selv at dersom jeg hadde fått 10.000 i foreldrepenger hadde ikke økonomien gått rundt her, ikke engang med 1 barn.
Har du satt deg ned å forklart hva konsekvensen på økonomien om du ikke jobber to jobber over en periode? Jeg syns han syter over ingenting. Det er snakk om en kort periode. Så jeg hadde nok blitt like sinna som deg :P ikke noe gøy å gå i fødselspermisjon å bekymre seg for økonomi å må snu på krona hver måned.. :-/
Jeg ville tatt en ordentlig prat med han.

Jeg må bare få si herre gud! :/ Kjenner jeg blir sinna på "mannen" din!

Hør på damene over her!

Og masse lykke til ❤️

Er 16+1 idag.
Han sier også det at " da har jo jeg bare fri én helg i måneden da", å da sikter han til st han da må være med snuppa når jeg er på jobb.. Han er ganske barnslig av seg. Er alltid jeg som står opp om morran med snuppa, han får alltid ligge å dra seg.. Klager støtt og stadig, vaske aldri klær... Åååå Blir så sinna! :@

Omg.. Kanskje du må sette opp et kjempeenkelt mattestykke for han. Typ jeg kan godt droppe ekstrajobben. Da vil jeg få xxxxx utbetalt i permisjonen. Hvis du holder ut noen mnd med ekstrajobben får jeg xxxxx.. Noen menn er så enkle :/ Føler med deg ❤️

Herregud. Det der er vel umulig å ordne opp i?! Han er som han er tror jeg. Jeg hadde aldri klart en sånn mann, og håper du finner ut av denne situasjonen. Jeg er enig med deg. ❤️ Han er ego og barnslig.

Takkfor støtten! Føler at jeg har to barn ja, å det er ganske slitsomt når 4-åringen hører mer på meg enn 28-åringen!
Har nevnt familievernkontoret, men det tror han ikke noe på. Det hjelper hvertfall ikke, det gjør visst ting bare værre for han..
Har jo fortalt han at det er veldig viktig at jeg jobber, vi kjøpte ny leilighet i desember, å det lånet betaler seg jo ikke selv, så jeg vet rett og slett ikke hva som surrer rundt i hodet hans..

Hvis alt går i dass pga jobbinga mi så kan han skylde seg selv. At han ikke støtter meg i dette er én ting, men når han i tillegg klager på at jeg må jobbe mer så skjønner jeg hvertfall ikke noe..!
Blir aldri klok på han.
Jeg tror ikke jeg har noe problem med å flytte inn hos faren min en periode om det er det som skal til. Forholdet er tydeligvis ikke så viktig for han at han skal klare å holde ut til jeg går i permisjon..

Enten så får han tåle at du må jobbe litt ekstra eller så for han ta ansvaret for mesteparten av økonomien. Men har en følelse av at hvis han oppfører seg sånn så er han muligens ikke typen til å bidra til den felles økonomien. Han høres ut som en som bare tar og ikke gir. :@ :@ håper han etter hvert kan forstå :)

Huff! Jeg synes virkelig synd på deg som har så mange utfordringer i tillegg til å skulle bære frem et barn! Kjæresten din får alt servert på sølvfat, både husarbeid og ekstra penger. Det er vanskelig å gi gode råd, men det viktigste du skal vite er at du fortjener å bli behandlet mye bedre enn dette!!

Ellers er det mange gode og fornuftige råd fra de som har skrevet tidligere. Jeg håper du finner en løsning som er god for deg! ❤️

Mange gode råd fra de som har skrevet tidligere!!!
Jeg hadde aldri funnet meg i en slik oppførsel fra samboer.

Herregud :confused: mannfolk!!

Han får bare en frihelg i mnd.? So what! Du har jo ikke noe mer fri du heller! De færeste av oss vil vell jobbe mer enn vi må. Og det ganger jo han også om du får mer svangerskapspenger siden dere tross alt er en familie.

Hadde ikke vært en kjæreste av meg som hadde sagt slike ting til meg. Da hadde han ganske raskt blitt en x! Men alt blir jo værre når man har og venter barn sammen... :sour:

Ingen gode tips. Men ikke godta å bli behandlet og snakket til på en sånn måte!

Uff, for en vanskelig situasjon...mange gode råd her, men jeg er enig med deg. Det er vanskelig å endre en person, men det kan hjelpe å gi et ultimatum. Kanskje han da forstår alvoret i det. 28 år er ko litt også, hadde han vært 20 hadde det vært mer håp om at han skal «vokse til»...håper det ordner seg for deg.

Jiiiizes! Føler med deg og du er absolutt ikke egoistisk! Han får bare 1 fri helg for han må passe datteren sin? Eh...han er far og det er det som er en del av gamet. Hvordan blir han med 2 barn?

Håper du får styr på det og (selv om det er uhyre vanskelig) ikke tar det personlig. Dette går på den andre personen :/

Enten så får han tåle at du må jobbe litt ekstra eller så for han ta ansvaret for mesteparten av økonomien. Men har en følelse av at hvis han oppfører seg sånn så er han muligens ikke typen til å bidra til den felles økonomien. Han høres ut som en som bare tar og ikke gir. :@ :@ håper han etter hvert kan forstå :)
Han er litt sånn som du sier. Hvis han må betale mer enn meg så begynner han å klage. Vi er jo forlovet, har et barn sammen og eier en leilighet, men felles økonomi er visst ikke så enkelt allikevel, for han. Vi betaler 50/50 på alt, så jeg sitter alltid igjen med nesten ingenting mens han kan fly rundt å feste å ha det gøy( det skjer heldigvis ikke så veldig ofte).
Har ikke noe annet valg enn å lukke ørene når skjellsordene kommer og snakke hardt til han helt til han forstår.

Huff! Jeg synes virkelig synd på deg som har så mange utfordringer i tillegg til å skulle bære frem et barn! Kjæresten din får alt servert på sølvfat, både husarbeid og ekstra penger. Det er vanskelig å gi gode råd, men det viktigste du skal vite er at du fortjener å bli behandlet mye bedre enn dette!!

Ellers er det mange gode og fornuftige råd fra de som har skrevet tidligere. Jeg håper du finner en løsning som er god for deg! ❤️
Takk ❤️ Må bare være bestemt hele veien :) Så er plutselig permisjon her å han glemner hele greia, mest sannsynlig hehe

Herregud :confused: mannfolk!!

Han får bare en frihelg i mnd.? So what! Du har jo ikke noe mer fri du heller! De færeste av oss vil vell jobbe mer enn vi må. Og det ganger jo han også om du får mer svangerskapspenger siden dere tross alt er en familie.

Hadde ikke vært en kjæreste av meg som hadde sagt slike ting til meg. Da hadde han ganske raskt blitt en x! Men alt blir jo værre når man har og venter barn sammen... :sour:

Ingen gode tips. Men ikke godta å bli behandlet og snakket til på en sånn måte!
Jeg har alltid vært dumsnill og godtatt litt for mye, dessverre :p
Men nå skal jeg stå på mitt, hele veien, og lukke ørene for alt han kommer med av negative ting( Litt vanskelig når svangerskapshormonene spiller inn og tårene triller, hehe..) Vil gjerne tenke positivt og kose meg med den voksende magen :)

Uff, for en vanskelig situasjon...mange gode råd her, men jeg er enig med deg. Det er vanskelig å endre en person, men det kan hjelpe å gi et ultimatum. Kanskje han da forstår alvoret i det. 28 år er ko litt også, hadde han vært 20 hadde det vært mer håp om at han skal «vokse til»...håper det ordner seg for deg.
Har fått mange gode råd av alle her nå, så jeg får bare tenke at det er han som er bløt i hjernen nå hehe

Jiiiizes! Føler med deg og du er absolutt ikke egoistisk! Han får bare 1 fri helg for han må passe datteren sin? Eh...han er far og det er det som er en del av gamet. Hvordan blir han med 2 barn?

Håper du får styr på det og (selv om det er uhyre vanskelig) ikke tar det personlig. Dette går på den andre personen :/
Håper virkelig ikke at han fortsetter å være så ego på frihelgene sine. At han ikke ligger å drar seg når det kommer en baby i hus. At han deltar. Skjønner jo at kan bli sliten han å, hvertfall de gangene han må jobbe 8 dager i strekk,men hvis han jobber 2 dager så kan han ta i et tak. Han jobber hver tredje helg, så det er liksom ikke snakk om mer enn én uke i måneden der han jobber 8 dager på rad...
Om jeg må stå med alt selv kan jeg like gjerne flytte, for da kan jeg få mer hjelp av foreldrene mine og ikke minst svigermor (som er verdens skjønneste❤️)

Back
Topp