Kranglete mann

Han er litt sånn som du sier. Hvis han må betale mer enn meg så begynner han å klage. Vi er jo forlovet, har et barn sammen og eier en leilighet, men felles økonomi er visst ikke så enkelt allikevel, for han. Vi betaler 50/50 på alt, så jeg sitter alltid igjen med nesten ingenting mens han kan fly rundt å feste å ha det gøy( det skjer heldigvis ikke så veldig ofte).
Har ikke noe annet valg enn å lukke ørene når skjellsordene kommer og snakke hardt til han helt til han forstår.
Det kan ikke være lett. Har man et felles liv burde man også ha en felles økonomi. Blir han mer medgjørlig med saken visst du sier at han må bruke mer av sine penger siden du kommer til å få mindre? Uansett så håper jeg det kan ordne seg på en måte :) men hån burde få seg en omgang, og en smak av sin egen medisin ;)

Håper virkelig ikke at han fortsetter å være så ego på frihelgene sine. At han ikke ligger å drar seg når det kommer en baby i hus. At han deltar. Skjønner jo at kan bli sliten han å, hvertfall de gangene han må jobbe 8 dager i strekk,men hvis han jobber 2 dager så kan han ta i et tak. Han jobber hver tredje helg, så det er liksom ikke snakk om mer enn én uke i måneden der han jobber 8 dager på rad...
Om jeg må stå med alt selv kan jeg like gjerne flytte, for da kan jeg få mer hjelp av foreldrene mine og ikke minst svigermor (som er verdens skjønneste❤️)
Der sa du noe.. Går det an å få svigermor til å få han til å forstå hvordan verden fungerer? Når hun inn??

Oi....hadde det vært min kar hadde han fått seg en real omgang god gammeldags juling....du er ikke egoistisk,er bare han som ikke er voksen...

For en drittunge av en mann! Du er jo absolutt ikke egoistisk, heller det motsatte, du tar jo ansvar for å få en bedre økonomi slik at hverdagen deres skal bli lettere. Om han ikke ser dette burde han bare finne på noe annet. Før jeg gikk ut i permisjon så måtte jeg også jobbe mye netter, kvelder og helger, så jeg å sambo hadde nesten ikke tid sammen og han måtte ta storesøster mye mere, men sånn er det bare noen ganger!

Håper virkelig ikke at han fortsetter å være så ego på frihelgene sine. At han ikke ligger å drar seg når det kommer en baby i hus. At han deltar. Skjønner jo at kan bli sliten han å, hvertfall de gangene han må jobbe 8 dager i strekk,men hvis han jobber 2 dager så kan han ta i et tak. Han jobber hver tredje helg, så det er liksom ikke snakk om mer enn én uke i måneden der han jobber 8 dager på rad...
Om jeg må stå med alt selv kan jeg like gjerne flytte, for da kan jeg få mer hjelp av foreldrene mine og ikke minst svigermor (som er verdens skjønneste❤️)

Krysser fingrene for at det ordner seg for deg og de små. Er ikke en bra situasjon å være i som gravid :/

Han må jo være med å betale for ting når du er i permisjon, så dere har jo lønna hans pluss de pengene du får vil jeg tro? Jeg synes han bør seriøst ta seg selv i nakken! Du er ingen egoist i mine øyne, det er det en annen som er synes jeg... dere burde jo være 2 om alt, men virker som at du står litt alene ?! uff, håper det ordner seg for deg :)

Dette høres helt urimelig ut. Det er selvfølgelig overhodet ikke egoistisk av deg å ville jobbe- og dessuten nyter han også godt av det på den måten at du bidrar til en bedre økonomi for husstanden både nå og i permisjonsperioden.
Gjør som du har tenkt du!☺

Vurderer å snakke med svigermor, men vet ikke om jeg tør. Kanskje hun tror at jeg bare vil klage på han hehe.

Back
Topp