Krampe i beinet

Pimpernella

Andre møte med forumet
Hei!

Nå er jeg ca. 22 uker, kvalmen er nesten forsvunnet og formen er fin ... bortsett fra at de siste to ukene, har jeg våknet opp med tidenes krampe i venstre legg/bein.

Det har blitt såpass at jeg halter, da beinet er helt gåent etter natta. Noen som opplever lignende, og har noen tips? :(
 
Eg vaknar fleire ganger kvar natt med kramper i beina, oftast på framsida av legane, som i dei to forrige svangerskap. Må opp å gå for å få dei til å slippe, nokon ganger må eg slå og massere..
Absolutt verst om eg har gått mykje på betong eller asfalt på dagen.
Magnesium kan hjelpe.
 
Magnesium hjalp ikke meg, men legen anbefalte jerntilskudd. Best å sjekke jernlagrene dine først via blodprøve, så får du beskjed om hvilken dose du ev. skal ha.
 
Jeg har det likt som deg. I høyre legg da. Gjør så vondt at jeg halter neste dag! Begynte å ta magnesium og så langt har det ikke vært så ille etter det..
 
Merkelig at det ikkje finns gode svar på kvifor ein får leggkrampar og kva ein evt. kan gjere for å redusere plagene.. magnesiumtilskudd har ikkje hatt virkning på meg og eg trur heller ikkje det er der problemet mitt ligg når eg ikkje har ein krampe etter at ungen er ute?
No søv eg 1-2t før eg må opp å gå - og på dei verste krampane slå på beinet for å få det til å sleppe opp. Frustrerande. Trur eg må leita fram ein ulltråd. :arghh:
 
Merkelig at det ikkje finns gode svar på kvifor ein får leggkrampar og kva ein evt. kan gjere for å redusere plagene.. magnesiumtilskudd har ikkje hatt virkning på meg og eg trur heller ikkje det er der problemet mitt ligg når eg ikkje har ein krampe etter at ungen er ute?
No søv eg 1-2t før eg må opp å gå - og på dei verste krampane slå på beinet for å få det til å sleppe opp. Frustrerande. Trur eg må leita fram ein ulltråd. :arghh:

Magnesium hjalp ikke meg, så nå har jeg fått jerntilskudd. Synes kanskje det har hjulpet litt, men ikke gått på dem så lenge enda. Jeg føler virkelig med deg! Jeg har det helt likt og er for tiden 100 % sykmeldt. :(
 
Jeg hadde svangerskapets første leggkrampe i natt, og hjelp, jeg hadde nesten glemt hvor vondt det gjør! Er helt øm i leggmuskelen fortsatt :( Håper det ikke har tenkt til å komme veldig ofte, det var ikke noe stort problem forrige gang jeg var gravid (men hadde en og annen da også, husker jeg)
 
Jeg hadde svangerskapets første leggkrampe i natt, og hjelp, jeg hadde nesten glemt hvor vondt det gjør! Er helt øm i leggmuskelen fortsatt :( Håper det ikke har tenkt til å komme veldig ofte, det var ikke noe stort problem forrige gang jeg var gravid (men hadde en og annen da også, husker jeg)

Jeg får dette nesten hver natt og er så støl! Du har min fulle sympati!
 
I forrige svangerskap funket det å sove med hjemmestrikka ullsokkerxsmile2 Denne gangen har jeg ikke merket noe til det enda!
 
Back
Topp