Kraftige smerter og blødning!

Takk for alle gode ord og ønsker, vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere <3

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Når jeg mistet så var det mange som sa at de hade hatt både blod og smerter men at alt var bra med den lille. Så krysser fingrene for at det er det i ditt tilfelle og!!

Godt å høre at dette har gått bra for noen, jeg prøver å være realistisk men har fortsatt et håp :-)

Ble du henvist til tidlig ultralyd av legen din pga av smerte/blødning eller tok du det privat?

Jeg tok det privat. Kostet litt men fikk time etter 2 dager, så syntes det var verdt det. Jeg var helt overbevist om at det var slutten, men heldigvis tok jeg feil. Håper det bare er uskyldig for deg også!

6. April 2013
7. April 2015

Krysser også fingrene for deg! Blødde selv litt for en uke siden, var da i uke 6. Var gjennom en MA tidligere i år og trodde jeg skulle miste igjen. Hadde ul denne torsdagen og fikk se et hjerte som banket. Gynekologen sa at det er veldig vanlig å blø,så håper at spiren din klamrer seg fast:-)

Har selv hatt noen blødninger og følt at sympt var borte, men på fredag var vi på ul å der var alt bra med den lille:) forrige svangerskap blødde jeg nesten fra jeg fant det ut i uke 6 til uke 14 å har en frisk gutt hos meg nå:) lykke til;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan går det med deg i dag?

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Hvordan går det med deg i dag?

<3 Gutt feb.12 <3

Takk, det går bra, men jeg vet jo fortsatt ingenting, og det er så frustrerende!

Tok ny blodprøve når legekontoret åpnet i dag, så jeg får vel vite på onsdag om verdien har steget ift den jeg tok på lørdag.

Har ikke blødd noe mer, har bare brun utflod nå, og heller ikke hatt mer smerter bortsett fra luftsmerter, som sikkert er normalt :-)

Det hele startet i 15.00-tiden i dag, mens vi var ute å snekkerte på huset, jeg fikk kraftige smerter i nedre mage/underliv. Det kjentes ut som noen stakk kniver i meg og jeg klarte nesten ikke stå oppreist. Etter en stund gikk jeg inn på do, og det fikk jeg marerittet mitt oppfylt: friskt blod på papiret!

Etter å ha grått ferdig tok jeg kontakt med legevakt og fikk beskjed om å komme hvis jeg var bekymret. Jeg er 5+6 på vei så jeg visste at det ikke var så mye de kunne gjøre, men det som skremt meg mest var smertene.

På legevakten fikk jeg snakket med lege og tatt HCG blodprøve, og etter hvert ga smertene seg. Skal til fastlege på mandag for ny HCG.

Har heller ikke blødd så mye etterpå som jeg trodde hvis dette er SA.

Til å begynne med trodde jeg alle symptomene var borte også, men ømme pupper er tilbake igjen nå i kveld.

Jeg er helt knust, ganske sikker på at jeg har mistet nå.

Noen som har vært borti lignende og IKKE mistet ?

Sniker fra februar. Dette kan gå helt fint også! Jeg har til nå (uke 14) hatt 3-4 blødninger (uke 6-7 og uke 12 og 14) som har kommet etter anstrengelser/trening. Jeg har et hematom (blodansamling) i livmor. Gyn sier at det er vanskelig å vite hvorfor hematomet oppstår. Kan være blodkar i livmor som sprekker når den vokser.

Baby og morkake har det fint. Skremmende opplevelse ihvertfall. Ja, føles som hundre kniver i magen. Huff.

Kanskje du skal ta en pause fra snekkeringen?

Sniker fra februar. Dette kan gå helt fint også! Jeg har til nå (uke 14) hatt 3-4 blødninger (uke 6-7 og uke 12 og 14) som har kommet etter anstrengelser/trening. Jeg har et hematom (blodansamling) i livmor. Gyn sier at det er vanskelig å vite hvorfor hematomet oppstår. Kan være blodkar i livmor som sprekker når den vokser.

Baby og morkake har det fint. Skremmende opplevelse ihvertfall. Ja, føles som hundre kniver i magen. Huff.

Kanskje du skal ta en pause fra snekkeringen?

Så godt å høre slike historier der det har gått fint, når man tror at det ikke skal gjøre det :-) Det gjør at jeg har et lite håp, og det verste er jo at jeg føler meg gravid enda.

Ja, vi ble ferdig på lørdag, så det blir en pause fra snekkeringen nå!
Tenkte å prøve meg på trening i dag, men vet ikke om jeg kanskje skulle avvente litt...?
Vanskelig situasjon synes jeg!

Jeg blødde noen dager uke 10 og over en uke i uke 13 da jeg gikk med snuppa. Det var hhv en cyste med vann på livmorveggen som hadde sprukket og morkaka som blødde litt da den lå langt nede. Gikk veldig fint! Har hatt en SA tidligere og det føltes veldig annerledes og mye mer blod. Masse lykke til!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Takk, det går bra, men jeg vet jo fortsatt ingenting, og det er så frustrerende!

Tok ny blodprøve når legekontoret åpnet i dag, så jeg får vel vite på onsdag om verdien har steget ift den jeg tok på lørdag.

Har ikke blødd noe mer, har bare brun utflod nå, og heller ikke hatt mer smerter bortsett fra luftsmerter, som sikkert er normalt :-)

Så bra at du ikke har blødd mer. Jeg tror at hvis man har en sa så vil man vel blø ganske mye... Tror det har vært en annen forklaring til smertene. Og at de ikke henger sammen. Og sim du selv skrev, du føler deg enda gravid;)

<3 Gutt feb.12 <3

Så godt å høre slike historier der det har gått fint, når man tror at det ikke skal gjøre det :) Det gjør at jeg har et lite håp, og det verste er jo at jeg føler meg gravid enda.

Ja, vi ble ferdig på lørdag, så det blir en pause fra snekkeringen nå!
Tenkte å prøve meg på trening i dag, men vet ikke om jeg kanskje skulle avvente litt...?
Vanskelig situasjon synes jeg!

Hadde definitivt avventet! Ingen vits å risikere noe. Skal du på kontroll/ul? Eller har du bare tatt hcg prøver?

Hadde definitivt avventet! Ingen vits å risikere noe. Skal du på kontroll/ul? Eller har du bare tatt hcg prøver?

Har bare tatt Hcg enda, 2 prøver. Har liksom ikke fått snakket ordentlig med lege om det annet enn på legevakt, men vurderer nesten å bestille privat UL bare for å få svar. Skal også på privat UL i uke 12 hvis alt går etter planen.

Oppdatering!

Har fått svar på den første HCG prøven nå, selv om den ikke kan gi nå indikasjon på noe så var den på 11059, er ikke det litt høyt? Tok den i uke 5+6.

Klarer nesten ikke å konsentrere meg på jobb i dag, venter bare på at det skal gå noen timer så jeg kan ringe legekontoret igjen for å høre om de har gått svar på den andre prøven...

Jeg vet ikke hva hcg skal være på, ville bare si masse lykke til og har tenkt masse på deg! Jeg trot dette går helt fint! Jeg blødde litt i sist svangerskap, og har en sprek snart-5-åring hoppende rundt her :) lykke til! Kan tenke meg tiden går sakte nå ja!

Sent from my HUAWEI Y300-0100 using BV Forum mobile app

Oppdatering!

Har fått svar på den første HCG prøven nå, selv om den ikke kan gi nå indikasjon på noe så var den på 11059, er ikke det litt høyt? Tok den i uke 5+6.

Klarer nesten ikke å konsentrere meg på jobb i dag, venter bare på at det skal gå noen timer så jeg kan ringe legekontoret igjen for å høre om de har gått svar på den andre prøven...

Den er helt normal :) Så bra :)

TYPISKE INTERVALLER FOR s-hCG UNDER SVANGERSKAP
Uker etter siste menstruasjonhCG-nivå (IU/L)
4 -
5 - 100
5 - 200 - 3000
6 - 10000 - 80000
7 - 14 90000 - 500000
15 - 26 5000 - 80000
28 - 40 3000 - 15000

Her ser du en gjennomsnittlig oversikt :) du tok den først i uke 5+6 dvs i svangerskapsuke 6 og da ligger den vanligvis mellom 10.000-80,000

Jeg vet ikke hva hcg skal være på, ville bare si masse lykke til og har tenkt masse på deg! Jeg trot dette går helt fint! Jeg blødde litt i sist svangerskap, og har en sprek snart-5-åring hoppende rundt her :) lykke til! Kan tenke meg tiden går sakte nå ja!

Sent from my HUAWEI Y300-0100 using BV Forum mobile app

Takk for det :-) Godt å ha så mye støtte i forumet her når det er så tidlig at nesten ingen vet det enda!

TYPISKE INTERVALLER FOR s-hCG UNDER SVANGERSKAP
Uker etter siste menstruasjonhCG-nivå (IU/L)
4 -
5 - 100
5 - 200 - 3000
6 - 10000 - 80000
7 - 14 90000 - 500000
15 - 26 5000 - 80000
28 - 40 3000 - 15000

Her ser du en gjennomsnittlig oversikt :) du tok den først i uke 5+6 dvs i svangerskapsuke 6 og da ligger den vanligvis mellom 10.000-80,000

Takk søte deg :-)

Back
Topp