Kraftig utslett ved barbering. Hjelp?

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Håper noen har råd å komme med. Hver eneste gang jeg barberer leggene mine så får jeg kraftige utslett som svir og klør noe helt grusomt, og som varer i ca 4 dager. Det gjør direkte vondt! Dette er noe som startet plutselig for et års tid siden. Kunne klø og svi litt i 1 dag før, men det var ingenting i forhold til nå.
Reagerer også sterkt på både hårfjerningskrem og voks.

Jeg har til nå prøvd ut samtlige barberhøvler på markedet. Prøvd å barbere med alle typer barberskum, vann med såpe, kun vann, babyolje og prøvd å ikke bruke noe. Ender opp med det samme fæle utslettet uansett. Blir heller ingen forskjell om jeg barberer hver uke, 1 gang i måneden eller sjeldnere. Og hjelper ikke med fuktighetskremer.

Må også nevne at jeg barberer både underarmene og nedentil, men aldri opplevd utslett der.

Noen som har råd?
 
Slik ser det ut etter 2 dager :(
 

Vedlegg

  • 1433031479499.jpg
    1433031479499.jpg
    39 KB · Visninger: 158
  • 1433031541123.jpg
    1433031541123.jpg
    36,8 KB · Visninger: 153
Kjøp deg maskin. Jeg fikk det samme for ca 1 år siden. Kjøpte med en barbermaskin og epilator sett. Er mye bedre for huden og lettere
 
Kjøp deg maskin. Jeg fikk det samme for ca 1 år siden. Kjøpte med en barbermaskin og epilator sett. Er mye bedre for huden og lettere
Epilator er ikke prøvd, men skjer det samme om jeg bruker barbermaskin
 
Kunne også få litt sånn når jeg brukte høvel. Bruker epilator nå og ikke plaget ;)

Synes epilator var vondt første gangene men går seg til ;)
 
Har du prøvd å barbere deg med babyolje? Og pass på at høvelen ikke begynne å bli sløv. Og smør godt etterpå, gjerne med olje. :)
 
Pass også på å ikke ha så veldig tørr hud på leggene. Da kan jeg få kjempe vondt etter barbering :)
 
Noen jeg kjenner bruker etterbarberingsvann på leggene etter barbering :p det lukker porene og er antiseptisk samtidig, så får ikke de røde prikkene da.

Ei venninne bruker "toner" vannet til ansiktet på leggene og etter intimbarbering for samme resultat.
 
Finnes en gele (type antibakgreier) for intimbarbering . Prøve det på leggen? Fungerer bra ellers :p
 
Jeg stryker over med en bomullsdott fuktet i klorhexidin etter barbering. Da kommer det ikke bakterier inn i de små porene før de lukker seg.
 
Bruker denne etter jeg har barbert leggene - og passer på å bruke fuktighetskrem noen dager før jeg barberer (ellers får jeg samme type utslett)
 

Vedlegg

  • 1433081886126.jpg
    1433081886126.jpg
    21,4 KB · Visninger: 71
Jeg får også nesten sånn.

Skikkelig irriterende.

Jeg har god erfaring med hårfjerning med sukker. Var hos ei ifjor som drev med dette.
Var ikke så sår da.
 
Har du prøvd å barbere deg med babyolje? Og pass på at høvelen ikke begynne å bli sløv. Og smør godt etterpå, gjerne med olje. :)
alt det er prøvd
 
Jeg får også nesten sånn.

Skikkelig irriterende.

Jeg har god erfaring med hårfjerning med sukker. Var hos ei ifjor som drev med dette.
Var ikke så sår da.
Hårfjerning med sukker?? Dette må du fortelle mer om :p
 
Kondomeriet har en grønn gele til bruk etter intimbarbering som funker bra på leggene også:)
 
Utslettene mine gikk vekk etter jeg begynte å bruke aloe vera på eller baby olje :)
 
Utslettene mine gikk vekk etter jeg begynte å bruke aloe vera på eller baby olje :)
Bruker begge de, men hjelper ikke her. Ser ut som jeg må prøve en av de intimbarberingsgeleene folk nevner her :)
 
Bruker begge de, men hjelper ikke her. Ser ut som jeg må prøve en av de intimbarberingsgeleene folk nevner her :)

Funnet noe som hjelper??

Brukte epilator i dag og fikk røde prikker leggene etterpå... Klør ikke eller noe men ser ikke pent ut....
 
Funnet noe som hjelper??

Brukte epilator i dag og fikk røde prikker leggene etterpå... Klør ikke eller noe men ser ikke pent ut....
Nei :( Vokset før ferien på salong. Får minst kløing av den, men får skikkelig utslett da :p
 
Back
Topp