Kraftig blødning i uke 10 - ikke SA?

Fysiker

Andre møte med forumet
Hei dere!
Jeg har sneket rundt her helt siden første innlegg ble skrevet her inne (ja, jeg er visst en sånn :P ), men jeg er 10+1 i dag - hvis jeg fremdeles er gravid...
På mandag fikk jeg nemlig en kraftig blødning, rett etter å ha vært hos jordmor, der hun hørte fosterlyden. Men jeg begynte altså å blø, såpass at det gikk rett igjennom buksen. Det fortsatte en del utover dagen, men i går (tirsdag) var det bare litt på papiret når jeg tørket meg, og i dag er det bare litt brun utflod. Jeg har ikke hatt noen smerter, hverken i mage eller rygg.

Lurer selvsagt veldig på om det er en SA, eller ikke! Er det noen andre som har opplevd liknende? Kan man ha SA med såpass kort blødning når man er 10 uker på vei, og ikke ha noen smerter i det hele tatt?

PS: Hvordan i alle dager kan jeg endre navnet mitt - kan jo ikke hete "Bkno79..." :p

(Jeg fant visst plutselig ut av hvordan jeg endre kallenavn, så da var i alle fall den bekymringen ute av livet :p)

Jeg har opplevd å blø mye i tidligere svangerskap, vært helt sikker på at jeg hadde mistet, men så fikk jeg høre hjertelyd likevel. Da blødde jeg mye friskt blod som kom fra morkaka. Kan du ikke få komme til jordmor igjen så hun kan prøve å lytte? Eventuelt få en henvisning til ultralyd? Ikke noe gøy å gå rundt sånn og ikke vite. Klem:Heartred

Takk for svar, og så positivt, til og med! Snakket med JM på telfonen i dag, og hun mente jeg skulle ta kontakt med fastlegen. Antar hun ikke vil ta å sjekke fosterlyd fordi den er såpass vanskelig å finne at hvis vi prøver, og hun ikke finner den, så kan det fremdeles bety at det ikke har gått galt... Så ringte fastlegen, som kunne gi meg "akuttime" på tirsdag(!)
Så jeg har bestemt meg for å ta UL privat, for jeg trenger en avklaring - føler litt at det er sånn 50/50 nå.
Ville bare høre andres erfaringer, selv om jeg snart skal ta den UL-en, man blir jo litt sprø, og det er det eneste man klarer å tenke på, liksom :oops:

Jeg kommer til å oppdatere. Ikke noe gøy å være så innmari usikker :/ Føler at hvis det var en SA så burde det ha fortsatt å blø ganske mye, lenger, og jeg burde ha kjent noe i mage og/eller rygg. Men på den annen side så fosset det jo liksom ut blod da det kom, så det var mer enn bare "litt rødt på papiet pga sarte slimhinner" :(

Huff, blødninger er så skummelt og det er forferdelig å bare gå å vente på svar!
Jeg krysser fingrene for deg og sender en stor klem <3

Jeg kommer til å oppdatere. Ikke noe gøy å være så innmari usikker :/ Føler at hvis det var en SA så burde det ha fortsatt å blø ganske mye, lenger, og jeg burde ha kjent noe i mage og/eller rygg. Men på den annen side så fosset det jo liksom ut blod da det kom, så det var mer enn bare "litt rødt på papiet pga sarte slimhinner" :(
Jeg hadde styrtblødning i uke 6, stoppet å blø etter noen timer, litt spotting dagene etter.
Det var mest sannsynlig en blodansamling i livmora.
Såpass langt på vei bør det jo komme en klump av noe slag ved sa.
Håper alt ser bra ut på ul!♥️

Takk for svar, og så positivt, til og med! Snakket med JM på telfonen i dag, og hun mente jeg skulle ta kontakt med fastlegen. Antar hun ikke vil ta å sjekke fosterlyd fordi den er såpass vanskelig å finne at hvis vi prøver, og hun ikke finner den, så kan det fremdeles bety at det ikke har gått galt... Så ringte fastlegen, som kunne gi meg "akuttime" på tirsdag(!)
Så jeg har bestemt meg for å ta UL privat, for jeg trenger en avklaring - føler litt at det er sånn 50/50 nå.
Ville bare høre andres erfaringer, selv om jeg snart skal ta den UL-en, man blir jo litt sprø, og det er det eneste man klarer å tenke på, liksom :oops:
Sniker fra februar. Masse lykke til :Heartpink Håper ikke det er noe galt!!

Jeg har mistet på den tiden en gang og da hadde jeg HEFTIG blødning! Mye mer en det du beskriver, jeg satt lenket til do for det bare rant..
Det høres ikke ut som en komplett abort når du har kommet så langt!
Jeg hadde ikke smerter, men jeg hadde trykketrang.

Det høres ut som mer uskyldig enn sa, håper du finner ut av det snart og får gode nyheter <3

Hei dere, og takk for alle gode meldinger :Heartpink Da har jeg vært på UL, og fikk gode nyheter: Sprellende foster, målt til 10+1 akkurat sånn som det "skulle". God fosterlyd (170) og armer som viftet masse foran hodet. 2 hjernehaldeler så vi også.
Morkaken dekker mormunnen totalt, så det var grunnen til blødningen. Hun fant også mer blod der, så jeg kan fovente at det i alle fall blir én sånn blødning til.
Håper veldig at morkaken flytter seg, både for å slippe KS (vil aller helst føde vaginalt), og fordi hun var veldig streng på ikke trene, ikke løfte mer enn 5 kg, og ikke samleie... Tror jeg må diskutere dette med jordmoren min. Altså, må jeg, så må jeg, men det blir lenge uten samleie, og kjipt å ikke kunne trene i det hele tatt.

Selvsagt veldig lettet og glad for resultatet, og ikke minst er det godt å vite hvorfor jeg fikk en såpass kraftig blødning :D

Hei dere, og takk for alle gode meldinger :Heartpink Da har jeg vært på UL, og fikk gode nyheter: Sprellende foster, målt til 10+1 akkurat sånn som det "skulle". God fosterlyd (170) og armer som viftet masse foran hodet. 2 hjernehaldeler så vi også.
Morkaken dekker mormunnen totalt, så det var grunnen til blødningen. Hun fant også mer blod der, så jeg kan fovente at det i alle fall blir én sånn blødning til.
Håper veldig at morkaken flytter seg, både for å slippe KS (vil aller helst føde vaginalt), og fordi hun var veldig streng på ikke trene, ikke løfte mer enn 5 kg, og ikke samleie... Tror jeg må diskutere dette med jordmoren min. Altså, må jeg, så må jeg, men det blir lenge uten samleie, og kjipt å ikke kunne trene i det hele tatt.

Selvsagt veldig lettet og glad for resultatet, og ikke minst er det godt å vite hvorfor jeg fikk en såpass kraftig blødning :D
Åååå, nå ble jeg så glad på dine vegne :D GRATULERER så masse!!! <3

Hei og velkommen og gratulerer! :)
Så bra at du fikk endra nick :)

Angående blødninger, så kan du lese denne artikkelen HER, kanskje det hjelper litt? :)

Takk for tips, men har allerede lest den artikkele, pluss ca alt annet jeg har kommet over, de siste to dagene :wideyed: Så ble jo litt klokere, men UL gjorde meg heldigvis helt klok :)

Jeg har mistet på den tiden en gang og da hadde jeg HEFTIG blødning! Mye mer en det du beskriver, jeg satt lenket til do for det bare rant..
Det høres ikke ut som en komplett abort når du har kommet så langt!
Jeg hadde ikke smerter, men jeg hadde trykketrang.

Det høres ut som mer uskyldig enn sa, håper du finner ut av det snart og får gode nyheter <3
Ja, det var det jeg også tenkte; at det ikke kunne være nok blod, pluss at jeg burde oppleve "noe mer" (smerter, trykketrang, something). Og det viste seg jo å være rett :D Blodet kom fordi morkaken dekker mormunnen.

Back
Topp