Kosttilskudd for gravide og ammende

Mammatil1jenteog1engel

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Ja, bruker/brukte dere noen vitaminer når gikk gravid og evt.senere ammet?

Går du på noe nå?

Jeg gikk på folsyre, b12, litt d vitamin og magnesium med første barnet. B12, d og jern etter fødsel. Bare d og b12 nå. Til nestemann vil jeg gjøre det mer "rett" og gå på det de anbefaler: folsyre, jod, jern om behov, omega 3, d vitamin, kalsium og b12.
 
Jeg tok enten multivitamin, gravidtilskudd eller vitaminbjørner + omega3 helt til jeg bare spydde av dem :hilarious: Hadde fint med alt uansett, helt til uke 24, da hadde jeg lavt jern, så tok det, også etter fødsel siden jeg mistet en del blod. Har tatt litt multivitamin og omega3 etter fødsel også, men ikke kjempeslavisk. I tillegg fikk jeg næringsdrikker på blå resept da jeg ble gravid, drikker dem fortsatt. Var og sjekket stoffskiftet osv nylig, får i meg alt jeg trenger, ammer baby på straks 8 mnd ca. 8 ganger i døgnet nå :happy:
 
Med førstemann tok jeg gravid- og mamma kosttilskudd (gul eske og etter hvert nycoplus) gjennom hele graviditeten og ammeperioden.

Andre gang tok jeg bare folsyre, jod og jern frem til at babyen var et par mnd gammel og jeg sluttet å amme/pumpe. Tran tar jeg ellers alltid. :)
 
Back
Topp