kostilskudd eller andre vitaminer?

Lurer bare på hva dere tar... og evt hvorfor? Jeg tar jerntab hver morgen. Jeg blir mindre slapp og svimmel. I tillegg blir jeg mindre rød/blå under øynene ☺

Jeg tar gravid kosttilskuddet fra apoteket. Det som er anbefalt fra andre tremester og hele ammeperioden. Prøver å huske det hver dag, men glemmer det inni mellom :P :rolleyes:

Klarer rett og slett ikke å ta tabletter for blir så utrolig kvalm av de. Bare tanken gjør meg dårlig. Spiser sunt ellers, så håper jeg får i meg d meste. Får prøve igjen når eg blir bedre :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her tar jeg bare vitaminbjørner :p

multivitamin og omega 3 tab. +magnesium, b-vitaminer og ekstra jern innimellom :)

Prøvde å ta gravidpakken kvar dag, men den "ammende" har eg blitt kvalm av.. :-o har spydd eit par gonga og.. Og ganske sikker da har vore på grunn av dei!:/ so eg har ikkje vore flink no i 2.tri.. :-o Men satse på da e fint me mini forda!..:)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Til dere som blir kvalm av Lifeline sine, ta de på kvelden like før leggetid. Hjalp meg veldig! Jeg tar også magnesium mot kynnere.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tar "Nycoplus Mamma" fra 2.trimester til amming. Skal visst være lik den fra Lifeline, men litt rimeligere siden det er apoteket sitt eget merke. Fornøyd med de!

Tar kalsium og jern. I forrige tok jeg multivitamin med tran i. Skal begynne på dem, men ting tar litt tid her i gården :P syns gravidtilskuddet på apoteket er fryktelig dyrt(!) så tar heller multivitamin i stedet ;)

Jeg tar gravide fra 2. Trimester og ammende, den gule oransje pakningen :) Har hatt litt lav blodprosent, og den har gått opp sakte men sikkert etter jeg startet å ta disse vitaminene :) baksiden er bare at man slipper noen gasser som lukter død og fordervelse :p

Jeg tar tran - that's it. Legen min og jordmor sa de vitaminpakkene som apoteket selger til gravide er veldig dyrt og helt unødvendig. Variert og sunt kosthold + tran var meeeer enn nok, så da stoler jeg på det:-)

Tran, Jern og B12 fra resept (lav blod%), og multivitaminer.
Hvis du skal begynne med gravid vitaminer vær OBS! Du KAN begynne å spy av dem.
De er ganske kjente for å forårsake oppkast etter 2. trimester.

Back
Topp