Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Signerer denneVi spiser variertetter dagens betegnelse på sundt så vil jeg ikke si sundt
men nå mener jeg et sundt kosthold er et variert kosthold, godis og kos i helgene og ingen sukkerpanikk
tenker da på de som Forbyr nugatti, brunost og yoghurt pga sukker, vi er ikke helt der, heller mer avslappet
. Vi drikker også juice og saft til maten, vi er aktive alle mann og tenker det er enda viktigere enn å telle gram med sukker
![]()
Enig her.Vi spiser variertetter dagens betegnelse på sundt så vil jeg ikke si sundt
men nå mener jeg et sundt kosthold er et variert kosthold, godis og kos i helgene og ingen sukkerpanikk
tenker da på de som Forbyr nugatti, brunost og yoghurt pga sukker, vi er ikke helt der, heller mer avslappet
. Vi drikker også juice og saft til maten, vi er aktive alle mann og tenker det er enda viktigere enn å telle gram med sukker
![]()
Vi spiser variertetter dagens betegnelse på sundt så vil jeg ikke si sundt
![]()
Vi har også et relativt strigt kosthold, så nå ble jeg litt interessertVi har ett strikt kosthold. Mini er bare 1,5 år enda da. Vi har hjemmebakt brød, middager med rene råvarer, grønnsaker til alle dagens måltider, og chiapudding er det beste mini får. Frukt er forbehold helg sånn i utgangspunktet. Nå har jo mini begynt i BHG og der spiser de frukt hver dag, men det er helt OK. Men! I bursdager og lignende bryr jeg meg egentlig ikke om kake og div, her har vi besteforeldre som skulle tro de hadde som sitt livs oppgave å skjemme bort barnebarnet sitt så der gidder jeg rett og slett ikke si noe. Vi har et strengt og stramt kosthold i hverdagene og da betyr bursdager lite. Men nå skal det sies at jeg studerer ernæring og mannen min jobber innenfor matindustri så her er vi opptatt av det![]()
Altså - ikke frukt KUN i helgene, men frukt er hovedsakelig forbeholdt helg. Men så skreiv jeg jo at mini blir nå servert frukt i BHG og det er helt OK det altså. Frukt inneholder masse vitaminer og mineraler så det er viktig det ogsåVi har også et relativt strigt kosthold, så nå ble jeg litt interessertFrukt kun i helgen, er det pga sukkerinnholdet? Også lurte jeg på chiapudding, hva er det gunstig for? Hva bruker du som mellommåltider til en på 1,5 år når han ikke får frukt? Jenta mi er snart tre og får gjerne en banan hvis det drøyer mellom måltidene eller hvis hun spiser litt dårlig til kvelds f.eks. Hun kunne godt fått ei gulrot isteden, men hun synes det er for hardt å tygge, så den kommer bare ut igjen i mindre biter...
Hva tenker du om yoghurt, forresten? Jeg synes det er vanskelig å finne yoghurt uten et lass med sukker. Nå går det i dobbel 0% (eller hva den nå heter), men hun vil bare ha den med blåbær, så det er jo begrenset hvor lenge hun gidder å spise den... Naturell yoghurt med frukt/bær vil hun ikke ha![]()