Kosthold..

Jeg var superflink forrige svangerskap for jeg så for leg at hvert kg på måtte trenes av igjen. Og min erfaring er at det kreves litt arbeid før kroppen vil slippe taket på fettet hehe. MEN det gikk på et blunk så denne gangen gir jeg litt mer f... :p
Fråtser ikke i bare drittmat, men bryr meg ikke om at jeg for eksempel nettopp var i butikken og kjøpte ei sjokolademelk og en sjokolade for å ha i bilen på vei til jm ;) må jo ha litt dessert etter frokosten hehe

Jeg var superflink forrige svangerskap for jeg så for leg at hvert kg på måtte trenes av igjen. Og min erfaring er at det kreves litt arbeid før kroppen vil slippe taket på fettet hehe. MEN det gikk på et blunk så denne gangen gir jeg litt mer f... :p
Fråtser ikke i bare drittmat, men bryr meg ikke om at jeg for eksempel nettopp var i butikken og kjøpte ei sjokolademelk og en sjokolade for å ha i bilen på vei til jm ;) må jo ha litt dessert etter frokosten hehe
Det føler jeg at jeg også må ha! Haha. Dessert etter alt!

Jeg er så sikker på at jeg får utslag på glukosebelastningen, så jeg nyter at ingen har sagt jeg ikke får lov å spise sukker enda :p regner med det er full stopp om halvannen uke og frem til fødsel uansett :p

Jeg er så sikker på at jeg får utslag på glukosebelastningen, så jeg nyter at ingen har sagt jeg ikke får lov å spise sukker enda :p regner med det er full stopp om halvannen uke og frem til fødsel uansett :p

Haha :D Grei innstilling det.

Jeg spiser variert men vet ikke egentlig om det er sunt eller usuntklarer ikke spise søte ting som for eksempel frukt og alt som smaker søtt blir jeg kvalm avjeg som elsker sjokolade klarer ikke spise det i det hele tatt. Spiste en del frukt før jeg var gravid, men tortur for meg å spise frukt nåså jeg vet ikke helt hva det kommer av. Håper at jeg kan begynne spise litt frukt og sånt snart, da det er viktig å få seg litt i hvertfall.

• Liker
Reactions: BMC
Selv om kroppen din er innmari flinkis denne runden må jeg si det er litt betryggende å høre om de to foregående svangerskapene dine! Er inne og leser fødetråder i februar og mars for tiden, og noen er 55 cm og 5500 gram! Hjelpes, hihi.
Jeg har helt klart mer troen på det genetiske der..
Har venninner som har trøkka nedpå kake, boller, godteri og fått mikro små babyer, og andre som har levd på brokkoli og fått giga babyer..
Antar at denne høna jeg har i magen nå blir som sine søsken..

Jeg har helt klart mer troen på det genetiske der..
Har venninner som har trøkka nedpå kake, boller, godteri og fått mikro små babyer, og andre som har levd på brokkoli og fått giga babyer..
Antar at denne høna jeg har i magen nå blir som sine søsken..
Samme tror jeg. Med mindre det er en svangerskapsdiabetes i bildet som ikke har vært tatt hensyn til eller ikke har vært oppdaget. Har ei venninne som var nazi i første svangerskap, rørte ikke sukker. Fikk en stor unge (innenfor normalen men 4+ kilo). Neste gang var hun mer avslappet og fikk en unge på samme størrelse ca.

Samme tror jeg. Med mindre det er en svangerskapsdiabetes i bildet som ikke har vært tatt hensyn til eller ikke har vært oppdaget. Har ei venninne som var nazi i første svangerskap, rørte ikke sukker. Fikk en stor unge (innenfor normalen men 4+ kilo). Neste gang var hun mer avslappet og fikk en unge på samme størrelse ca.
Akkurat..
Nå tenker jeg på et svangerskap som forløper seg normalt, uten nor diabetes.

Så godt å høre jeg ikke er alene... Spiser godteri hver dag... Honning eller syltetøy på brødskiva hver dag, og mye pepsi max hver dag.. :(

Uff.. Jeg er skikkelig usunn!
Drikker brus ca hver dag.. Stapper i meg is og andre søte ting.. :(
Starter dagene med usunn frokostblanding..

Spiser skikkelig gode middager om ikke annet..

Er så redd for å få en unge som er vant til masse sukker..

Flere som er usunne i svangerskapet?
Hadde sett for meg at jeg skulle bli sååååå sunn når jeg ble gravid :p

Åhå hå du er IKKE alene. Jeg tar også litt av om dagen.. hvertfall sammenlignet til kostholdet da jeg passet mye på vekten før jeg ble gravid og trente som en gal.. før spiste jeg ikke brød, bare knekkebrød. Drakk ikke noe kcal i drikke, så ikke apoelsinjus eller noe. Drakk vann til ALLE måltider.. passet på å spise alltid sunne middager og helst under 500 kcal.. ja osv osv. Nå er en annen historie! :

Spiser masse brød, usunne ugrove rundstykker, loff, syltetøy, nugatti og drikker ALLTID noe kcal holdig drikke til alle måltider.. som appelsinjus, eplejus, brus, sjokolademelk, melk.. prøver å skjerpe meg der men er så vanskelig. Unner meg kaker, sjokolade og potetgull.. kaffe latte, bolle, lefse.. og min nye kjærlighet om dsgen: påske egg i lilla kartong XD. Men de siste ukene har jeg prøvd å jobbet inn godteriet til bare helger da, dvs fra fre til søndag. Har gått opp 14.2 kg og er i uke 23.. planen min er å prøve å jobbe meg sakte men sikkert tilbake igjen til delvis gamle vaner.. om jeg klarer. Men i tillegg har jeg jo denne ulvehungeren som kommer og tar meg fra tid til annen og da.. og da må jeg jo ete da..

Babyen her er laget av 90% ostepop, iste og ANAnasjus om det er noen trøst:p

Men enig, har kjempedårlig samvittighet for ønsker å spise sunt, og spiser til vanlig veldig sunn
Mat, skulle
Gjerne bidratt med det nå og, når det ikke bare gjelder meg lenger :)

Hahaha herlig! :D :p. 90 pr ostepop! <3. Det blir hvertfall en super søt ostepop baby! :D. Da er min laget av 90 pr sjokolade påske egg fra freia og apoelsinjus XD :)

Den siste uka her har jeg hatt et skikkelig søtsug!!! Tidligere blei jeg jo bare dårlig. WHY?! Likte det bedre når jeg ikke proppa trynet fult av dritt :p
Må kjøpe snickersis og kokosboller etterpå...

Back
Topp