Kosthold..

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Uff.. Jeg er skikkelig usunn!
Drikker brus ca hver dag.. Stapper i meg is og andre søte ting.. :(
Starter dagene med usunn frokostblanding..

Spiser skikkelig gode middager om ikke annet..

Er så redd for å få en unge som er vant til masse sukker..

Flere som er usunne i svangerskapet?
Hadde sett for meg at jeg skulle bli sååååå sunn når jeg ble gravid :p

Jeg skulle også være sunn! Jeg liker noen typer frukt og lager meg smoothies, men ellers er jeg ganske usunn. Spiser riktignok grovbrød og mye havregryn, men middag blir mest søppel, også er det rimelig mye snop og bakverk. Vet det er dumt, men viljestyrken er som dugg for solen.
Har samme bekymring som deg, at jeg kommer til å få en unge med søtsug :p

Babyen her er laget av 90% ostepop, iste og ANAnasjus om det er noen trøst:P

Men enig, har kjempedårlig samvittighet for ønsker å spise sunt, og spiser til vanlig veldig sunn
Mat, skulle
Gjerne bidratt med det nå og, når det ikke bare gjelder meg lenger :)

Babyen her er laget av 90% ostepop, iste og ANAnasjus om det er noen trøst:P

Men enig, har kjempedårlig samvittighet for ønsker å spise sunt, og spiser til vanlig veldig sunn
Mat, skulle
Gjerne bidratt med det nå og, når det ikke bare gjelder meg lenger :)
Jeg og er mye sunnere vanligvis! Skylder litt på ungen jeg, stakkars, som om et ufødt barn kan ta ansvar for moras handlinger :p

Jeg og er mye sunnere vanligvis! Skylder litt på ungen jeg, stakkars, som om et ufødt barn kan ta ansvar for moras handlinger :p
Hahaha:p ja, det helt klart ungen sin feil:D enig med deg-Hehe! Også har jeg nok dratt den litt langt den tanken om at "kroppen vil så gjerne ha det fordi den mangler det og det..":D:p

Kaller det gjerne craving jeg da, selv om det ikke er det egentlig :p

Spiser i det minste grovt brød og drikker en del melk, liten trøst :p

Har gått veldig bra, men de siste par ukene skled det ut. Kjæresten min påpekte det, og jeg ble med rette selvsagt kjempesur og fornærmet. Det er tross alt hans unge som ber om påskeegg, havreflarn og lollipop på boks...! ;)

På OUL advarte de mot at mor spiser sukker, både for mor og barnets beste, og kjæresten min har bitt seg veldig merke i det. Har sukkerfri uke denne uken, mest fordi han har helt rett... Kjempevanskelig er det! Prøvde å lure ungen med popcorn i går, men det hjalp ingen verdens ting :p

Uff.. Jeg er skikkelig usunn!
Drikker brus ca hver dag.. Stapper i meg is og andre søte ting.. :(
Starter dagene med usunn frokostblanding..

Spiser skikkelig gode middager om ikke annet..

Er så redd for å få en unge som er vant til masse sukker..

Flere som er usunne i svangerskapet?
Hadde sett for meg at jeg skulle bli sååååå sunn når jeg ble gravid :p

Jeg har hatt et veldig sunt kosthold hele tiden og vært kjempeflink,
Men nå denne uka har jeg fått et ekstremt sukkerbehov :-P ønsker å spise sjokolade hele dagen, og en dag satt jeg å proppa i meg marshmellows noe jeg egentlig ikke liker. Har også lyst på brus eller saft eller sjokolademelk istedet for vann og melk, vet ikke hvorDan det skal gå med vekta om dette ikke avtar snart :-/

Må få tatt meg sammen igjen men det er såååå vanskelig! !
Håper at det snart forsvinner og jeg kan fortsette som før :-)

Ja, haha! Med den logikken har kroppen min i dag hatt alvorlig kokosbollemangel.
(Har spist ganske mange sånne nemlig.)
Kokosbollemangel kan være en svært alvorlig tilstand:D

Last edited:
Men har jo lest at sjokolade gjør deg smartere, så jeg må jo få en smart unge hvertfall :-P hehe

En god og rund liten professor eller data geni <3 :-P
Hehe neida skal slutte snart :-) men kvikk lunsj er det jo kjeks inni også, så kan jo ha litt av det :-)

Jeg har to svangerskap bak meg der det kun var søtt som gjaldt, jeg spiste seriøst en stor pose smågodt hver dag.
Barna mine var 3.4 kg og ingen av de er så veldig opptatt av søtt nå, der er som barn flest- glad i is og opptatt av å få det søte, men å spise det? nja...

Dette svangerskapet har jeg kun lyst på mørk sjokolade 70 eller 80 % kakao. Og resten er frukt, skriver, knekkebrød..
Men jeg legger like fort på meg, jeg har like stor mage/liten mage og føler meg like shabby som sist :-P haha..

Litt av alt er det mer her, får jeg servert kake så spiser jeg kake..
Men jeg kommer ikke på at jeg har lyst på kake før den står foran meg.

Jeg har to svangerskap bak meg der det kun var søtt som gjaldt, jeg spiste seriøst en stor pose smågodt hver dag.
Barna mine var 3.4 kg og ingen av de er så veldig opptatt av søtt nå, der er som barn flest- glad i is og opptatt av å få det søte, men å spise det? nja...

Dette svangerskapet har jeg kun lyst på mørk sjokolade 70 eller 80 % kakao. Og resten er frukt, skriver, knekkebrød..
Men jeg legger like fort på meg, jeg har like stor mage/liten mage og føler meg like shabby som sist :-P haha..

Litt av alt er det mer her, får jeg servert kake så spiser jeg kake..
Men jeg kommer ikke på at jeg har lyst på kake før den står foran meg.
Selv om kroppen din er innmari flinkis denne runden må jeg si det er litt betryggende å høre om de to foregående svangerskapene dine! Er inne og leser fødetråder i februar og mars for tiden, og noen er 55 cm og 5500 gram! Hjelpes, hihi.

Åååå kokosbolle!!!! DET fikk jeg lyst på!
Jeg har mest lyst på de lave med mørkt trekk fra diplom-is. Hvis noen vet hvor man får tak i slike, må det ropes ut. Før var de jo alle veier? Nå har jeg leita på rema, kiwi, mega og extra. Finner ikke!

Haha så godt å se at det er flere som meg her! Har skriker nemlig bebis om alt mulig søtt og dårlig mat!:p Spesielt boller, salt og usunn mat. Jeg prøver og ikke falle for fristelsen i frykt for at bebis blir sukkerbaby og at jeg ender opp med 30 kg+..:p
Syntes jeg er flink og spiser havregryn/knekkebrød til frokost og knekkebrød til lunsj. Prøver også å spise noenlunde sunn middag, men det er vel mest for at snuppelura på 1,5 skal få ordentlig middag :p

He he! Mye artige cravings her! :hilarious:
Jeg prøver å spise så sunn jeg klarer, men ikke alle dager er like enkelt... Søt suget er STORT om dagen!

Noe som hjelper meg å holde meg unna godte skapet er denne: http://www.x-life.no/products/proteinbrownie-750g :hello2:hello2:hello2

En faktisk veldig god "sunn" brownie! Lages enkelt med å kun tilsette vann og 50 sek i mikroen (kan også lages som langpanne). Den får en fast konsistens rundt og flytende i midten!! :gen053 Perfekt når cravingen trykker hard på!! Inneholder ikke sukker og faktisk høy andel av fiber.

Vil også anbefale proteinpannekakene! Lager de som lapper og har syltetøy uten sukker og vaniljekesam på! Sunt og digg snacks! :happy093

Back
Topp