Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg bruker stort sett økologiske produkter selv. Leste også et sted at sjampo ikke er så krise. Håret ditt er jo tross alt dødt, så det er jo eventuelt hva kroppen opptar gjennom hodebunnen.
Flere av rådene om hva du skal unngå virker absolutt som et «føre var» - prinsipp. Håper det hjelper! Det var iallfall godt for meg å lese, da jeg umiddelbart ble stressa 
Synes også det er rart å rope opp om salisylsyre til bruk utenpå huden, når jeg og mange med meg skal bruke Albyl-E nesten hele svangerskapet. Det er jo nettopp acetylsalisylsyre.
Fant også denneFlere av rådene om hva du skal unngå virker absolutt som et «føre var» - prinsipp. Håper det hjelper! Det var iallfall godt for meg å lese, da jeg umiddelbart ble stressa
![]()

Ops! Jeg bruker vossabia sjampo også. Har ikke tenkt på at den kunne være skadelig. Har også C-soaps sin sjampo og balsam. Vet du noe om disse tilfeldigvis?Tenkte det kunne være fint med en kosmetikk-tråd, der vi kan foreslå trygge produkter for hverandre.
For meg har det vært skikkelig vanskelig å finne helt trygge alternativer til sjampo, deodorant og dusjsåpe. Har landet på Humble sin «simply unscented» deo stick, kjøpte denne på Sunkost. Synes ikke den tar helt bort kroppslukt men den minimerer den godt nok, så lenge jeg er trygg på å ikke skade fosteret. Når det gjelder dusjsåpe er jeg litt usikker ennå, men har landet på Vossabia sin dusjsåpe. Jeg er redd essensielle oljer men denne skulle vel ikke ha noen som er oppført på risiko-lista. Sjampo er vanskeligere. Vossabia sin sjampo inneholder einerolje som jeg leser overalt at en bør unngå (også uttynnet?!), og Neutral sin sjampo inneholder sulfater som også anbefales å unngå… Jeg blir sprø, har ikke vasket håret på over en uke og er redd for at fosteret har tatt skade av de inntil 6 gangene jeg vasket håret med Vossabia-sjampo før jeg oppdaget dette![]()
Samme her!Jeg bruker akkurat de samme produktene som jeg gjorde tidligere. Parfymefritt og for sensitiv hudFøler meg helt trygg på det, selv om ingen av produktene er 100% naturlige.
Her også, godt å lese vi er flereJeg bruker akkurat de samme produktene som jeg gjorde tidligere. Parfymefritt og for sensitiv hudFøler meg helt trygg på det, selv om ingen av produktene er 100% naturlige.
Min venninne, som har gått veldig veldig inn i eteriske oljer, og studerer biopati (mye urtestudier osv da), sa at siden sjampoen er kokt, så er mesteparten av virkningen (den man "er redd for") borte likevel, og sitter i hovedsak bare igjen med lukten.Ops! Jeg bruker vossabia sjampo også. Har ikke tenkt på at den kunne være skadelig. Har også C-soaps sin sjampo og balsam. Vet du noe om disse tilfeldigvis?
Åh det var godt å høre at jeg ikke har gjort noe veldig uheldig for det lille nurket! Og veldig behagelig å slippe å lete etter ny sjampo. Takk for svar!Min venninne, som har gått veldig veldig inn i eteriske oljer, og studerer biopati (mye urtestudier osv da), sa at siden sjampoen er kokt, så er mesteparten av virkningen (den man "er redd for") borte likevel, og sitter i hovedsak bare igjen med lukten.
Leser selv når jeg søker at varme kan "ødelegge effekten" på eteriske oljer, så det er jo hold i det.
Så da tenker jeg at jeg blir iallefall å fortsette med sjampoen selv i alle fall.
Shit! Dette har ikke jeg tenkt på i det hele tatt? Jeg bruker Vossabia når jeg er hjemme. Nå har jeg jo vært på ferie, så har ikke brukt den fryktelig mye- men sikkert mer enn deg! Trodde ikke dette var farlig? Med sjampo og kremer?
Hvor leser du dette?
Fant denne;
Hudpleie og kroppspleie for gravide og ammende
www.vita.no
Ser at Weleda produktene blir anbefalt flere steder, de er jo gode og økologiske. Og det som står om eteriske oljer her er jo mer at det ikke anbefales fordi man ikke vet om det kan være farlig? Litt sånn føre var?
Nå er jo dette en butikk da, så sikkert mange produkter som går greit som ikke står her. Men en fin start da!
Fant også denne; fra en legevakt.
![]()
Hudpleie under graviditet - Legevakt Vest
www.legevaktvest.no
Jeg ville ikke bekymret meg fryktelig mye for detteJeg bruker stort sett økologiske produkter selv. Leste også et sted at sjampo ikke er så krise. Håret ditt er jo tross alt dødt, så det er jo eventuelt hva kroppen opptar gjennom hodebunnen.
Fant også denneFlere av rådene om hva du skal unngå virker absolutt som et «føre var» - prinsipp. Håper det hjelper! Det var iallfall godt for meg å lese, da jeg umiddelbart ble stressa
![]()

Bruker vossabia sin sjampo. Min tanke er også at de eteriske oljene i produktene der, er godt utblandet, så kan umulig gi særlig bivirkninger, og virker vel helst lokalt? Men jeg skal snakke med ei venninne som har studert eteriske oljer og høre hva hun tenker.
Bruker jo også kun kremer fra vossabia, og bruker deo fra fussy. (Eneste naturlige deoen jeg synes har funket ordentlig. Tror kanskje nuud hadde litt effekt også, men den var så kjedelig å bruke uten lukt)
Min venninne, som har gått veldig veldig inn i eteriske oljer, og studerer biopati (mye urtestudier osv da), sa at siden sjampoen er kokt, så er mesteparten av virkningen (den man "er redd for") borte likevel, og sitter i hovedsak bare igjen med lukten.
Leser selv når jeg søker at varme kan "ødelegge effekten" på eteriske oljer, så det er jo hold i det.
Så da tenker jeg at jeg blir iallefall å fortsette med sjampoen selv i alle fall.

Da skal jeg bruke den jeg også!Vet ikke noe om dem dessverre, men synes svarene fra @Lillafrosk her angående Vossabia var veldig betryggendeOps! Jeg bruker vossabia sjampo også. Har ikke tenkt på at den kunne være skadelig. Har også C-soaps sin sjampo og balsam. Vet du noe om disse tilfeldigvis?