kose mat

sjanetta

Gift med forumet
Har lyst på noe ordentlig god middag i morgen, men er helt tom

Så.der damer, hva er det neste dere kan spise til middag når dere skal kose dere?[:D]

KOSEMAT for meg er uten tvil lasagne....
En annen favoritt er også helstekt kylling (sånn du kjøper varm i butikken) med ris og bretagnesaus!

Eller ta en tur i en matbutikk med varmdisk!
Der er ofte mange fristelser.....
Godt marinert kjøtt med fløtegratinerte poteter er og et alternativ!

Fløtegratinerte poteter med biff og brunsaus 

Eller min egen hjemmelaga pizza med 2 bokser bogskinke, og 2 store bokser skivet champingong + masse ost og oregano.. Og pizzasaus da såklart [:D]

Er veldig glad i wok, spiser det flere ganger i uken [:)]
Nudler (mange forskjellige typer å velge mellom), kjøtt(også mange typer å velge mellom), egg og maaasse grønnsaker!
Min favoritt! :-)

Mye godt her ja. Ble sulten gitt. I kveld blir det mosika så lasgne er jo ikke såå annerledes. Lurer på om jeg må slå til med biff og fløte gratinerte poteter og stekt Bacon og sopp. MMm.. bare litt irriterende at biffen ikke kan være medium. He he...[:)]

Obs. Dobbelt postet

I dag vart det fleskepannekaker til middag. Middagen i morgon er allerede planlagt. Endeleg har eg fått tak i oppskrift på pai med sitronkylling!! MMMM!! Åt ein slik då eg var i London i vinterferien... Nammenammm!!!

Når vi skal kose oss skikkelig så lager jeg salat, biffstrimler og chips med bernèsaus (?) Å da lager jeg selvfølgelig chips selv [:)] Ikke no' ferdig kjøpte greier her i gården nei [;)] Det er så utrolig god middag det [:D]

Kosemiddag her er pizza, lasagne,taco, chicken tandori, tapas eller biff ev noe slag[:D] Tandori er favoritten, yummie!!Ble nesten litt sulten her jeg sitter!

Eg e veldig glad i pitapizza... Ellers er jo fløtepoteter nesten det beste som finnes, men er så mykje arbeid å lage... Men trur ikkje da blir så lenge til da blir ein middag her i huset nei, med nåke godt kjøtt og mini gulrøtter.. Nam nam.. Til helga kanskje..

I dag fekk eg knall god kyllingsuppe hos svigermor til middag, fekk oppskrift, så gleder meg til å lage deg ein dag

Signerer MANGE over [:D]

ORIGINAL: 2prinsesserogbim

Eg e veldig glad i pitapizza... Ellers er jo fløtepoteter nesten det beste som finnes, men er så mykje arbeid å lage... Men trur ikkje da blir så lenge til da blir ein middag her i huset nei, med nåke godt kjøtt og mini gulrøtter.. Nam nam.. Til helga kanskje..

I dag fekk eg knall god kyllingsuppe hos svigermor til middag, fekk oppskrift, så gleder meg til å lage deg ein dag

Åneeeeei, du lager jo bare fløtegratinerte poteter med ost, ifra Mills ! Den gule pakka ! Vann, melk og smør, å rett i ovnen [:D] Verdens BESTE fløtegratinerte poteter ! (Husk masse ost oppå de siste 10 minuttene) *sikle*

ORIGINAL: Mamma til Andrea

ORIGINAL: sjanetta

Mye godt her ja. Ble sulten gitt. I kveld blir det mosika så lasgne er jo ikke såå annerledes. Lurer på om jeg må slå til med biff og fløte gratinerte poteter og stekt Bacon og sopp. MMm.. bare litt irriterende at biffen ikke kan være medium. He he...[:)]

[:)] Det heter moussaka...Veldig godt, og alt for lenge siden sist jeg spiste det.
Lager du med poteter eller auberginer?

Ja klar over det. Men skriver fra et lite tastatur på touchen på mobilen min så blir litt skrive leif.

He he, Nei er pakke fra butikken i dag. Derfor jeg ville lage noe ordentlig god mat fra bunnen i morgen, for er lønnings dag[:D]

absolutt favoritt maten min er hjemmelagde kjøttkaker i brunsaus den med løk så må det være poteter til og potetgull og ikke minst tyttebær=) mmm

utenom det så er jeg også veldig glad i indrefilet av okse med fløtegratinerte poteter og squash champingon og paprika som tilbehør er også godt med bakt potet til med masse kryddersmør.

så er det en rett til jeg er veldig glad i å det er pastaskruer med forkjellige farger, kyllingfilet stekt i grillkrydder og sitronpepper og med fløtestuet champingon til.

kan holde på slik i en evighet. er kjempe glad i mat for ikke å snakke om fyllte paprika mmm det er også godt ja. hehe jeg kan jo stoppe her før jeg skriver en hel kokke bok. Jeg bruker mye tid på kjøkkenet å har masse kokke bøker elsker mat, men akkurat nå er det lite jeg får i meg dessverre :/

taco, lasagne, biff med fløtepotet og bearnessaus, laks med tzatsiki og ovnsbakte poteter, pannekaker med nyplukket og nyrørt blåbærsyltetøy, chicken tandori, pizza:=)

ORIGINAL: Mamma til Andrea

[:)] Det heter moussaka...Veldig godt, og alt for lenge siden sist jeg spiste det.
Lager du med poteter eller auberginer?

Ja klar over det. Men skriver fra et lite tastatur på touchen på mobilen min så blir litt skrive leif.

He he, Nei er pakke fra butikken i dag. Derfor jeg ville lage noe ordentlig god mat fra bunnen i morgen, for er lønnings dag[:D]

Moussaka fra Toro med squashskiver og tomatskiver under osten er forresten veeeeldig godt[;)]Og med babygulrøtter inni. Sånn har jeg laget moussaka de siste gangene. Fikk det servert av en venninne for noen mnd siden og moussaka ble plutselig ti ganger bedre[8D]

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

ORIGINAL: 2prinsesserogbim

Åneeeeei, du lager jo bare fløtegratinerte poteter med ost, ifra Mills ! Den gule pakka ! Vann, melk og smør, å rett i ovnen [:D] Verdens BESTE fløtegratinerte poteter ! (Husk masse ost oppå de siste 10 minuttene) *sikle*

Nei ikkje nåke halvfabrikat her uten at eg e ekstremt lat... Heimalaga e alltid best... [:D][:D][:D]

Nå ble jeg sulten gitt! Tror det må bli biffsnadder her i dag, Nam!

Jeg er også ei som elsker bordets gleder, og er over gjennomsnittet interresert i mat og kokkelere på kjøkkenet.

Når jeg lager kosemat blir det som regel taco, hjemmelaga pizza eller kebab. Biff med bakt potet og tomatsalat, Kyllingfilet med ris og karri eller kanskje ekte tradisjonell husmanskost som kjøttkaker, steik eller pinnekjøtt for å nevne noe...

Lurer meg pent ut herfra til morrakvalmen har gitt seg..[8D]

Back
Topp