Korte fødsler

¤Luga¤

Gift med forumet
Altså, dere som skriver i den andre tråden at dere har fått født på 20 minutter o.l.
Vil dere utdype litt?[:)] Hvor regner dere fra? Hvordan i all verden gikk det for seg? Var dere allererede på sykehuset? *nysgjerrig*

Det høres jo ikke no særlig ut om det går sååå fort[&:]

Tror jeg har det mange vil kategorisere som en kort fødsel. KOm på sykehuset ca 5 timer før jeg fødte, pga. rier. Tre timer før snuppa var født, ble åpningen målt til 2,5 cm. De mente at jeg ikke var i "aktiv fødsel før jeg hadde 3-4 cm åpning( og åpningen ble ikke sjekket etter dette, så da hodet plutselig var på vei ut, var det noen som fikk fart på seg[8D])

Jeg fikk ikke veer før jeg hadde 7cm åpning med noen av barna.

Med førstemann reiste vi på sykehuset pga at jeg hadde så vondt i hodet, bruker aldri å ha vondt i hodet...
Med andremann reiste vi ned for jeg hadde så masse kynnere. Ikke vondt, bare kjente at magen var knallhard når jeg trykte på den. Dette var regelmessig en hel dag, så de ville ha meg inn siden førstemann kom så kjapt.

Så begge mine kom på under 1t fra første ri[:D]

Vel, fra første rie til ho var ute tok 2,5 time, men fra det var VONDT tok det ca 1 time.. Rakk akkurat inn på sykehuset.[:)]

Her gikk det 5.min fra første rie som å var pressrie, til lillemor var ute....

kan jo fortelle litt:

hadde gått med plagsomme å kratige kynnere hele dagen,(kraftigere enn vanlig)
var på sjekk på føden kl.14, men ingen ting på gang da, bare 2.cm åpning
(å det hadde jeg hatt lenge siden det var så tett mellom sv.skapene å for at jeg var så plaget med kynnere å maserier hele sv.skapet)
dro hjem å prøvde å slappe av.. kl.18 dro vi dit igjen, bare for å sjekke(sambo var livredd for at jeg skulle føde hjemme eller i bilen[:)])
var ingen forandring da heller, kun 2.cm åpning å ingen rie-utslag på den der målingen(den rundt magen)

fikk da to paralginforte å en beskjed om å dra hjem å legge meg i badekarret.. så kunne jeg komme opp før kl.22 (vaktskifte var kl 22)å få sovetabelett, så jeg fikk sove litt....
lå i karret i 2.15t å da jeg sto opp var alt gidd seg nesten...

men var irriterende nokk når tkene kom, så kl.21.40 ringte jeg opp å sa at jeg kom for å hente sovetabelett.... kl 21.59 parkerte vi utenfor føden, å idet jeg skulle gå ut av bilen sa den liksom bare "PANG" der kom det skikkelige rier med nedpress,
så var bare å komme seg inn,hadde tre gode pressrier å kl.22.05 var lillemor ute...
alt gikk skikkelig fort, den berømte slimproppen kom sekunder før hodet, å hun ble født i fostersekken..
(jm tok vannet etter at lillemor var født[:D])

jm regnet ut at fødselen varte i 5.min fra start til slutt...

men er ikke noe jeg annbefaler.. for fy så intenst det var da det sto på..
klarte ikke følle med, følte at jeg mistet meg selv helt å ble utrolig redd....
klarte ikke gjøre noe annet enn å gråte lenge etter at lillemor var født,det var så vondt!
å ikke klarte jeg å glede meg over a vi hadde fått ei lita datter, før timer etterpå..
noe som jeg idag har utrolig dårlig samvittighet for....

men hun kom til verden å det gikk jo bra, å sambo var sjeleglad for at det ikke skjedde verken hjemme eller i bilen[:D]

Med 1 mann var vi 4 timer på sykehuset, før han kom ut. Kom da på sykehuset med 4 cm åpning.
Med 2 mann gikk jeg med 4 cm åpning flere dager før han kom ut, uten av det var vondt i det hele tatt.
Jordmor sjekket med på en kontroll og sa jeg " Du har jo 4 cm åpning du [:D]  "
Når jeg merket at jeg hadde rier dro vi på sykehuset, da var det 7 cm, og 2 timer etterpå var han ute [:D]
Jeg har hatt 2 perfekte fødsler, uten noen som helst form for smertestillende

Vannet mitt gikk 02:15, 05:45 kom han til verden.
Kom på sykehuset 03:10 og hadde 4 cm åpning.

ORIGINAL: Shaanett

En fødsel begynner når man har 4cm åpning[:D]
Fra mine 4cm til snuppa var ute gikk det 4timer[:D]

jepp[:D]

Jeg har 2 unger.
Første varte 8 timer fra 4cm
Andre var en styrtfødsel på 1 time

Fikk ikke rier før ved 4 cm på begge, og da gikk det fort -spesielt siste gangen. Heldigvis lå jeg inne fra før, visst ikke hadde det blitt hjemmefødsel eller ambulanse

ORIGINAL: S@ra

Vannet mitt gikk 02:15, 05:45 kom han til verden.
Kom på sykehuset 03:10 og hadde 4 cm åpning.

Hadde ca like lange/korte fødsler vi da :)
Jeg fikk første ri og vannavgang kl 02:30.
Var på sykehuset 03:20
Hun var ute 06:15

Selv opplevde jeg ikke fødselen som kort. Følte vi var der i evigheter [8D] Men, ser jo i ettertid at jeg har vært veldig heldig. Alt gikk helt perfekt.
Gruer meg litt til neste gang da... er redd det kommer til å gå litt for fort da [8|]

Nå hadde ikke jeg noen 20 minutters fødsel, men hele fødselen min startet med vannavgang ca. 5 timer før prinsen ble født. Var på sykehuset i ca. 2,5 t og vips så var gutten født. Jeg håper i grunn jeg er heldig og får ca. samme fødselsopplevelse om jeg blir gravid igjen. De 2,5 t jeg var på sykehuset før barnet ble født gikk mer enn fort nok for meg.

æ blei satt i gang... jordmora tok vannet, da fikk æ rie, å færdi va æ[:D]
hadde gådd me masrie i fleire uke, utn at nåkka skjedd.. ble satt igang pga at æ va redd for kjapp fødsel[:D] å ræt fikk æ[:D]
fikk ett sånt skjema, me ei stripa som betegna fødseln.. vel, arke e stort, men stripa e bære 2 cm ca

Hadde styrtfødsel jeg. Vannet gikk, riene kom,og ut kom Elias.. det hele tok 1 time og 20 min.

ORIGINAL: Madeleine**

er det et faktum?[8|]

Isåfall varte min fødsel i 20 min den da[:o][&:]

Stemmer ikke i alle tilfeller for jeg hadde 4 cm åpning i flere dager uten annet en kynnere og svake rier.. Veldig kjedelig[:'(]

Min forrige aktive fødsel var 20 minutter.
Første gang jm sjekket åpning, hadde jeg 3 cm, og 20 min. senere var ungen ute. Litt heftig, men egentlig en veldig fin og lite smertefull fødsel.
(Merket de første små riene 1 time før)
Hadde allerede vært innlagt i 10 dager pga prematur vannavgang.

Takk for at dere deler historiene deres! Jeg synes det er så "spennende" å lese om disse korte, fine fødslene[:D]

min andre var vel det som kan kalles kjapt...
våkna 05.10 med 2 minutter imellom var på sykehuset ca halv 7 kvart på  7 og vesla var ute 07.56

ORIGINAL: The Missis

er det et faktum?[8|]

Da tror jeg at jeg slår de fleste av dere for jeg fødte på 4 cm.... Og det er ikke tull!!!!

Hvordan er det mulig? Liten baby?
 trodde det måtte være 10 cm åpning uansett, jeg.

ORIGINAL: snuskelusken

er det et faktum?[8|]

Da tror jeg at jeg slår de fleste av dere for jeg fødte på 4 cm.... Og det er ikke tull!!!!

Må nesten ha gått fra 4-10 cm på par minutter vel? [;)]

ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: snuskelusken

er det et faktum?[8|]

Må nesten ha gått fra 4-10 cm på par minutter vel? [;)]

Ja, det tenker jeg også. Det må jo ha tøyd seg til 10 cm, for det er vell praktisk umulig å presse en baby gjennom 4 cm...[:)]

ORIGINAL: ¤Gabriel`s mam¤

Altså, dere som skriver i den andre tråden at dere har fått født på 20 minutter o.l.
Vil dere utdype litt?[:)] Hvor regner dere fra? Hvordan i all verden gikk det for seg? Var dere allererede på sykehuset? *nysgjerrig*

Det høres jo ikke no særlig ut om det går sååå fort[&:]

fra første rie, t han va ute ja[;)]
æ va næmli redd førr kjapp fødsel, å førr å fød heime, så æ va inn å ut på s.huse, å la ut om kor utrygg å sånn æ følte mæ, så derfor ble æ tilbudt igangsetting.. så dæm tok vannet, da bynte rien tvert, å ut kom han...  seriøst så trudd æ ikje at d va ungen som kom så fort.. trudde d va alt a innvolla som kom, å da jordmora ba mann min å dræg i den røe snora, samtidi ba mæ å hold ijænn,så blei d ikje bedre, trudd æ kom t å havne på operasjonsborde[&:]
kjentes ut som ungen kom ut fremme i magen på mæ.. va så sykt intenst.. fikk nesten ikje t å pust..

Vel d gikk nu bra.. men æ va i litt sjokk etterpå.. d va så vitt JM ije rakk å ta i mot, å barnepleiern va ikje t stede..

Back
Topp