Her gikk det 5.min fra første rie som å var pressrie, til lillemor var ute....
kan jo fortelle litt:
hadde gått med plagsomme å kratige kynnere hele dagen,(kraftigere enn vanlig)
var på sjekk på føden kl.14, men ingen ting på gang da, bare 2.cm åpning
(å det hadde jeg hatt lenge siden det var så tett mellom sv.skapene å for at jeg var så plaget med kynnere å maserier hele sv.skapet)
dro hjem å prøvde å slappe av.. kl.18 dro vi dit igjen, bare for å sjekke(sambo var livredd for at jeg skulle føde hjemme eller i bilen[:)])
var ingen forandring da heller, kun 2.cm åpning å ingen rie-utslag på den der målingen(den rundt magen)
fikk da to paralginforte å en beskjed om å dra hjem å legge meg i badekarret.. så kunne jeg komme opp før kl.22 (vaktskifte var kl 22)å få sovetabelett, så jeg fikk sove litt....
lå i karret i 2.15t å da jeg sto opp var alt gidd seg nesten...
men var irriterende nokk når tkene kom, så kl.21.40 ringte jeg opp å sa at jeg kom for å hente sovetabelett.... kl 21.59 parkerte vi utenfor føden, å idet jeg skulle gå ut av bilen sa den liksom bare "PANG" der kom det skikkelige rier med nedpress,
så var bare å komme seg inn,hadde tre gode pressrier å kl.22.05 var lillemor ute...
alt gikk skikkelig fort, den berømte slimproppen kom sekunder før hodet, å hun ble født i fostersekken..
(jm tok vannet etter at lillemor var født[:D])
jm regnet ut at fødselen varte i 5.min fra start til slutt...
men er ikke noe jeg annbefaler.. for fy så intenst det var da det sto på..
klarte ikke følle med, følte at jeg mistet meg selv helt å ble utrolig redd....
klarte ikke gjøre noe annet enn å gråte lenge etter at lillemor var født,det var så vondt!
å ikke klarte jeg å glede meg over a vi hadde fått ei lita datter, før timer etterpå..
noe som jeg idag har utrolig dårlig samvittighet for....
men hun kom til verden å det gikk jo bra, å sambo var sjeleglad for at det ikke skjedde verken hjemme eller i bilen[:D]