Er du vaksinert? Skal du ta vaksine i svangerskapet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg er ikke vaksinert, litt skamfull og flau over det..
Det var ikke anbefalt hvis man planla graviditet på det tidspunktet jeg fikk tilbud, og var da en uke fra å starte med stimulering til IVF. Da måtte man også vente en goood stund før man fikk ta dose to, og gikk man for lenge mellom dosene hadde det ikke effekt eller noe sånt
Spiren satt løst, så mistet den mellom uke 5 og 6.
Fikk tilbud om fryseforsøk i stimulert syklus, og valgte da å gå for forsøket, uten risiko for blødningsforstyrrelser/kluss med syklusen på grunn av vaksine. Hadde sannsynligvis kanskje akkurat rukket å få to doser, men valgte heller innsett fremfor å risikere at en kropp som sliter med eggløsning skulle få enda mer syklustrøbbel.
Lever forsiktig nå, og planen er å ta vaksinen så fort jeg bikker over i 2. trimester.
IVF-verden handler om ekstreme mengder med venting, og mange følelser om at det er de forsøkene du har til reelt å bli gravid (spesielt for min del som ikke har eggløsning). Da ble det på det tidspunktet viktigere for meg å bli gravid, enn å vente enda lenger på et nytt forsøk på å bli gravid.

Jeg har også vært usikker, men har landet på at jeg tar den tror jeg.Jeg tok også valget om å ikke vaksinere meg siden vi var akkurat i oppstart av forsøk.
Kjenner jeg er usikker på om jeg skal ta mens jeg er gravid. Etter en lang prøverørsprosess er jeg så redd for å gjøre noe som kan skade babyen, selv om alle sier det er trygt, så vet man lite om langtidsvirkninger.
Skal ta influensavaksinen ihvertfall![]()

Det er så veldig, veldig forståeligJeg er ikke vaksinert, litt skamfull og flau over det..
Det var ikke anbefalt hvis man planla graviditet på det tidspunktet jeg fikk tilbud, og var da en uke fra å starte med stimulering til IVF. Da måtte man også vente en goood stund før man fikk ta dose to, og gikk man for lenge mellom dosene hadde det ikke effekt eller noe sånt
Spiren satt løst, så mistet den mellom uke 5 og 6.
Fikk tilbud om fryseforsøk i stimulert syklus, og valgte da å gå for forsøket, uten risiko for blødningsforstyrrelser/kluss med syklusen på grunn av vaksine. Hadde sannsynligvis kanskje akkurat rukket å få to doser, men valgte heller innsett fremfor å risikere at en kropp som sliter med eggløsning skulle få enda mer syklustrøbbel.
Lever forsiktig nå, og planen er å ta vaksinen så fort jeg bikker over i 2. trimester.
IVF-verden handler om ekstreme mengder med venting, og mange følelser om at det er de forsøkene du har til reelt å bli gravid (spesielt for min del som ikke har eggløsning). Da ble det på det tidspunktet viktigere for meg å bli gravid, enn å vente enda lenger på et nytt forsøk på å bli gravid.

TakkDet er så veldig, veldig forståeligSynes ikke du skal føle skam rundt dette
![]()

Samme her. Har fått to doser, men usikker på å ta 3 dose når jeg er gravid. Hadde mye bivirkninger av vaksine nr 2, blødde enorme mengder blod i flere uker i strekkFerdig vaksinert i begynnelsen av september. Men er dog usikker på om jeg ønsker dose 3 i svangerskapet![]()