Korona vaksinering

Har du tatt korona vaksine?

• Fullvaksinert før jeg ble gravid

• Skal ta dose 2 i svangerskapet

• Skal ta første dose i svangerskapet

• Nei

Results are only viewable after voting.
Jeg fikk andre dose 26.august så det var i god tid før positiv test 15.november :happy:

Tok andre vaksine når jeg var tidlig 3 uker på vei. Kanskje bare dager etter befruktning. Så den synes jeg er veldig ekkelt for man vet jo ikke om det kan ha gjort skader…… men har luftet det for legen og han sa man får ikke gjort noe med det som er gjort allerede og faren for SA (som mange har nevnt i den forbindelse) tror han ikke er stor nå for min del pga alle symptomer jeg har og at jeg er kommet et stykke på vei. :wacky:

Jeg er ikke vaksinert, litt skamfull og flau over det..
Det var ikke anbefalt hvis man planla graviditet på det tidspunktet jeg fikk tilbud, og var da en uke fra å starte med stimulering til IVF. Da måtte man også vente en goood stund før man fikk ta dose to, og gikk man for lenge mellom dosene hadde det ikke effekt eller noe sånt :P
Spiren satt løst, så mistet den mellom uke 5 og 6.

Fikk tilbud om fryseforsøk i stimulert syklus, og valgte da å gå for forsøket, uten risiko for blødningsforstyrrelser/kluss med syklusen på grunn av vaksine. Hadde sannsynligvis kanskje akkurat rukket å få to doser, men valgte heller innsett fremfor å risikere at en kropp som sliter med eggløsning skulle få enda mer syklustrøbbel.
Lever forsiktig nå, og planen er å ta vaksinen så fort jeg bikker over i 2. trimester.

IVF-verden handler om ekstreme mengder med venting, og mange følelser om at det er de forsøkene du har til reelt å bli gravid (spesielt for min del som ikke har eggløsning). Da ble det på det tidspunktet viktigere for meg å bli gravid, enn å vente enda lenger på et nytt forsøk på å bli gravid.

Det var ikke anbefalt hvis man planla graviditet på det tidspunktet jeg fikk tilbud, og var da en uke fra å starte med stimulering til IVF. Da måtte man også vente en goood stund før man fikk ta dose to, og gikk man for lenge mellom dosene hadde det ikke effekt eller noe sånt :p

Fikk tilbud om fryseforsøk i stimulert syklus, og valgte da å gå for forsøket, uten risiko for blødningsforstyrrelser/kluss med syklusen på grunn av vaksine. Hadde sannsynligvis kanskje akkurat rukket å få to doser, men valgte heller innsett fremfor å risikere at en kropp som sliter med eggløsning skulle få enda mer syklustrøbbel.
Lever forsiktig nå, og planen er å ta vaksinen så fort jeg bikker over i 2. trimester.

IVF-verden handler om ekstreme mengder med venting, og mange følelser om at det er de forsøkene du har til reelt å bli gravid (spesielt for min del som ikke har eggløsning). Da ble det på det tidspunktet viktigere for meg å bli gravid, enn å vente enda lenger på et nytt forsøk på å bli gravid.

Jeg tok også valget om å ikke vaksinere meg siden vi var akkurat i oppstart av forsøk.

Kjenner jeg er usikker på om jeg skal ta mens jeg er gravid. Etter en lang prøverørsprosess er jeg så redd for å gjøre noe som kan skade babyen, selv om alle sier det er trygt, så vet man lite om langtidsvirkninger.
Skal ta influensavaksinen ihvertfall :happy:

Jeg tok også valget om å ikke vaksinere meg siden vi var akkurat i oppstart av forsøk.

Kjenner jeg er usikker på om jeg skal ta mens jeg er gravid. Etter en lang prøverørsprosess er jeg så redd for å gjøre noe som kan skade babyen, selv om alle sier det er trygt, så vet man lite om langtidsvirkninger.
Skal ta influensavaksinen ihvertfall :happy:
Jeg har også vært usikker, men har landet på at jeg tar den tror jeg.
Ser at mange uvaksinerte gravide blir veldig veldig dårlige av corona :nailbiting:

Er sykepleier, så ferdig vaksinert i februar. Får se hva det blir til med en eventuell tredje dose.

Det var ikke anbefalt hvis man planla graviditet på det tidspunktet jeg fikk tilbud, og var da en uke fra å starte med stimulering til IVF. Da måtte man også vente en goood stund før man fikk ta dose to, og gikk man for lenge mellom dosene hadde det ikke effekt eller noe sånt :p

Det er så veldig, veldig forståelig ❤️ Synes ikke du skal føle skam rundt dette :love017

Ferdig vaksinert i begynnelsen av september. Men er dog usikker på om jeg ønsker dose 3 i svangerskapet:confused004

Ferdig vaksinert i begynnelsen av september. Men er dog usikker på om jeg ønsker dose 3 i svangerskapet:confused004
Samme her. Har fått to doser, men usikker på å ta 3 dose når jeg er gravid. Hadde mye bivirkninger av vaksine nr 2, blødde enorme mengder blod i flere uker i strekk

Måtte venta enormt lenge på innsett (IVF), som var veldig tøft, men det positive var at eg i det minste rakk å bli fullvaksinert i god tid før innsett. Takknemleg for det no!

Rakk å bli fullvaksinert noen måneder før innsett, men som veldig mange andre er jeg usikker på om jeg kommer til å takke ja til tredje dose mens jeg er gravid.

Jeg er fullvaksinert, ble det heldigvis noen mnd før jeg ble gravid. Om det blir en dose nr 3, så kommer jeg nok til å vente med den til etter jeg er ferdig med å gå gravid

Tok dose to 22. september, hadde en mens etterpå og ble så gravid. Ble skikkelig dårlig etter dose 2 så skal ikke ta nr. 3 før etter graviditeten iallfall.

Jeg er helsepersonell så ble fullvaksinert i februar. Håper vi får tilbud om 3.dose snart siden det er lenge siden.

Rakk begge doser før jeg startet med stimulering. Ringte inn og spurte om de hadde en ledig luke før den tiden jeg fikk opprinnelig, som var mye senere, og det hadde de :)

Rakk bare å ta 1. dose før jeg ble gravid. Fikk positiv graviditetstest dagen før jeg skulle få dose nr 2:hilarious:
Jeg vet at jeg bør ta dose 2 når jeg kommer til 2. trimester, men om jeg skal være ærlig, så er jeg veldig skeptisk til å sette denne vaksinen i svangerskapet.:confused005

Er ikkje vaksinert pga ville ikkje risikera å skada baby i magen. Jenta mi er snart 2 mnd nå. Vipper for og imot å ta vaksinen nå. Min bror har hatt håveverk i 3 mnd pga vaksinen. Kjenner fleire som har blitt sengeliggande i et par dagar itte vaksinen.Også er d jo komt fram at mange sliter med hyppig mensen og syklus, og det vil eg ikkje risikera og få. Korona ser ut til å vara lenge ennå også vil en jo ikkje risikera og smitta andre eller havne på sjukehus sjøl.

Back
Topp