Korona vaksine

Det ble diskutert på jobb i går om en kunne ta Paracet/Ibux eller ikke etter vaksine. Noen hadde hørt at en ikke kunne det, mens de som tok det ikke hadde hørt noe om det. Samtlige ble i hvert fall dårlige etter vaksinen.
Om du ikke har andre grunnen til å unngå paracetamol (leversykdom) eller NSAIDs (nyresykdom, magesykdom, astma ++), så er der ingen grunn til å ikke ta det imot bivirkningene etter vaksine.

AstraZeneca her. Følte meg skikkelig dårlig i ca et døgn, så ble det gradvis bedre. Frostrier, feber, hodepine og muskelsmerter. Helt klassisk etter boka, og håper det stemmer at dose 2 med AZ gir mindre bivirkninger.

Flere på min jobb er nå vaksinert.

En del har fått Pfizer sin vaksine. Der har immunrespons en vært størst etter dose nr. 2. De færreste merket noe til dose nr. 1, men en del fikk immunrespons etter dose nr. 2, med litt verking i kroppen, hovne lymfekjertler på den siden vaksinen ble satt og noen opplevde svimmelhet.

De aller fleste har fått Astra Zenica sin. Her er det dose nr. 1 som gir størst immunrespons. En del har kun merket ømhet i armen, men andre har opplevd å bli febrile, med verking i kroppen og følelse av utmattelse, varighet alt fra en kveld til 2 døgn.
Så langt er det ikke gitt dose nr. 2 av Astra Zenica, men som nevnt er den forventet å gi mindre immunrespons sammenliknet med dose nr. 2.

Har tatt AstraZeneca.. fikk feber og muskelsmerter i alle ledd etter ca 7 timer. Var dårlig i litt over 2 døgn, men mye smerter i hele armen vaksinen ble satt i i en uke.

Kjenner jeg er litt misunnelig på alle dere som har fått tatt vaksina, til tross for forbigående ubehag :) En liten pris å betale for å få tilbake nornaliteten. Savner familien så, og dette tar jo aldri en ende.

Kjenner jeg er litt misunnelig på alle dere som har fått tatt vaksina, til tross for forbigående ubehag :) En liten pris å betale for å få tilbake nornaliteten. Savner familien så, og dette tar jo aldri en ende.
Jeg er veldig glad for at jeg fikk en dose. Hva som skjer med alle oss som har fått en dose med AZ, er det vel ingen som kan svare på per d.d. Dessverre er det langt til normaliteten, selv for oss som er vaksinert, så lenge ikke resten av samfunnet har fått vaksine. Jeg blir også bekymret for at alt oppstyret rundt AZ skal gjøre folk redde for å vaksinere seg.

Er i risikogruppen så venter vel på att ta den.
Har 2 st i familie som jobber i helsevesen og har tatt den. Men så har jeg noen av de som er så skeptiske og ikke nok med att de selv ikke vil ta den men de maser på andre att ikke gjøre det

Ingenting er forandret enda, slik hun andre også sier. Og veien frem til normalitet er lang, også for oss. Men ved vaksine er man et steg lengre. Spent da på hvordan det blir med andre dose :p

Jeg fikk tilbud via jobben, men takket nei. Har ikke noe lyst til å vaksinere meg så lenge jeg ammer

Ingenting er forandret enda, slik hun andre også sier. Og veien frem til normalitet er lang, også for oss. Men ved vaksine er man et steg lengre. Spent da på hvordan det blir med andre dose :p
Hvordan var formen med 1 dose? Hva fikk du?

Jeg er veldig glad for at jeg fikk en dose. Hva som skjer med alle oss som har fått en dose med AZ, er det vel ingen som kan svare på per d.d. Dessverre er det langt til normaliteten, selv for oss som er vaksinert, så lenge ikke resten av samfunnet har fått vaksine. Jeg blir også bekymret for at alt oppstyret rundt AZ skal gjøre folk redde for å vaksinere seg.
Personlig håper jeg jeg får en annen vaksine en AZ da når den tid kommer. Det må jeg innrømme. Jeg er allerede i kategorien for å få blodpropper i det daglige og må jo innrømme alt dette rundt AZ skremmer meg veldig. Jeg har ikke lyst på en vaksine som muligens gir meg enda større fare for blodpropper. Jeg vil gjerne ha vaksine, men helst en annen akkurat slik det er nå kjenner jeg.

Hvordan var formen med 1 dose? Hva fikk du?
Fikk astrazeneca. Var temmelig slått ut det første døgnet (feber, verket i hele kroppen, sov lite pga jeg verket slik osv. Satt i neste dag pga lite søvn. Influensaaktig reaksjon)

Ikke merket noe nytt i ettertid, fikk den mandag 8.mars :) eneste er at jeg får litt mer hjertebank av og til, men det er nok mest sannsynlig stresset med hele hverdagen slik den er akkurat nå:Heartred

Personlig håper jeg jeg får en annen vaksine en AZ da når den tid kommer. Det må jeg innrømme. Jeg er allerede i kategorien for å få blodpropper i det daglige og må jo innrømme alt dette rundt AZ skremmer meg veldig. Jeg har ikke lyst på en vaksine som muligens gir meg enda større fare for blodpropper. Jeg vil gjerne ha vaksine, men helst en annen akkurat slik det er nå kjenner jeg.
Her blir det definitivt nei om jeg får tilbud om den

Hadde vært kjekt om Astra zeneca hadde blitt frivillig. Jeg tar den gjerne om det er det som skal til for at livet går tilbake til normalen litt raskere.

Fått gjennom jobben, kunne ikke velge. Fikk AstraZeneca og nå skal jeg dø :p har bare fått en dose enda.

Tok den på formiddagen og ble utmatta i 17 tiden. La meg kl 19 og sov til 8 dagen etter. Var helt ødelagt, feber sjuk symptom. Øm i armen, det løsna i 18 tiden på kvelden. Tok vel 2 paracet 1 grams i løpet av døgnet. Det slapp plutselig og energien kom straks tilbake, det var deilig. 2 til på jobben merket ikke noe. Ei måtte til legen pgr smerter, ei ble dårlig med kvalme og ei ble kvalm og kasta opp på nattan.

Tråd starter her, fikk den fredag 5. mars. Muskel og ledd smerter påfølgende dag, samt hodepine. Men ingen feber. Gikk over utpå kvelden lørdagen. Men med alt oppstyret som har vært i etterkant skulle jeg ønske jeg aldri hadde tatt den Blir vel heller aldri fullvaksinert hvis de stopper den og vi ikke kan få dose to:/

Synd man ikke får dose nr 2 av az. Mannen har fått første. Ei venninne fikk hjelp takket være az vaksinen. Hu hadde blødning i hjernen pga sprekt blodåre og de trur det var en blodpropp. Men ikke pga vaksinen. De reagerte kjapt og hjalp Hu fordi Hu hadde tatt vaksinen. Å gå til legen med hodepine er ikke akkurat noe de sender deg til sykehuset for. Men hu ble sendt rett inn pga vaksinen. Jeg er ganske seint i køen så bare tar dne jeg får da.

Jeg kommer til å ta vaksinen om jeg får tilbud om den. Konsekvensene ved å ikke ta den er langt verre om viruset får lov til å fortsette og spre seg og mutere til farligere varianter...

Back
Topp