Korona vaksine - kva råd har de fått?

Tusen takk for informativt svar! Hvor vanlig er det å være smittebærer, uten å være syk, som vaksinert? Da tenker jeg ikke på overflatesmitte etc hvis samboer ikke vasker hendene etter et butikkbesøk, men hvorvidt vaksinerte bærer smitte med seg - uten å utvikle sykdommen selv....... Om det var forståelig :hilarious:
Er nok ikkje heilt uvanleg dessverre. Men akkurat tal på dette har eg ikkje. Og er vel litt redd for at ingen har desse tala. Problemet er at symptomfrie vaksinerte heller ikkje testar seg. Til og med vaksinerte nærkontakter til påvist coronasmitta personar treng verken å gå i karantene eller å testa seg før dei evt vert sjuke sjølve. Så er nok ein del smittebærarar som aldri vert "tatt" :p

Nokon som har fått råd om når i svangerskapet ein evt bør ta vaksinen? Anna enn å venta til ein er forbi 1.trimester....

Nokon som har fått råd om når i svangerskapet ein evt bør ta vaksinen? Anna enn å venta til ein er forbi 1.trimester....

Har ikke fått noen andre konkrete råd enn å vente til etter 1. trimester, men tall fra USA viser at dersom man får 2. dose i 3. trimester vil også fosteret få antistoffer (og du som mor vil jo være fullvaksinert). Kan jo være noe å tenke på mtp timing:)

Min kvinnelige lege sa at hun personlig ikke ville være redd for å ta, og at iom at man er mer sårbar for virus og bakterier som gravid vil kanskje selve corona-viruset være farligere enn vaksinen. I Israel har de ukritisk vaksinert alle gravide, og ingenting viser at disse gravide har fått noen konsekvenser av det. Jeg merker også at folk har slutter å ta regler om avstand og lignende på alvor og jeg føler meg mye mer utsatt for å bli smittet. Så jeg tar vaksinen! :Heartred

Back
Topp