~Ønskebarn17&19
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Vil ha kontroller hos gynekolog hver uke fom uke 7. Oppfølgning hos fastlege ca 1 gang år mnd og skal gå til jordmor ca hver 14 dag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, gleder meg veldig! Da vil jeg være ca 8+1 (i følge termin utregnet fra første mensdag. Jeg får alltid eggløsning på mellom dag 3 og 7 etter uken min, så håper at jeg egentlig er en uke lenger) Nei, går på det pga pcos, den hjelper å holde plagene av sykdommen i sjakk og har gitt meg regelmessig menstruasjon og eggløsning etter mange år med 1-3 menstruasjoner i året. Er heldigvis ikke insulinresistent som mange med pcos blir. Fikk et blodsukkerapparat for å kunne måle selv og jeg har det siste året målt sånn ca hver dag i frykt for at kroppen plutselig skal bli insulinresistent. Livredd for det, hehe.
Det skjønner jeg godt! Jeg sluttet vel ca fire ganger før jeg klarte det siste gangen forbannet jeg meg på at jeg SKULLE klare det siden jeg samtidig fikk Femar og tenkte det var en super kombinasjon. Da måtte jeg ta begge to tablettene (2x1000) rett før jeg la meg. Da måtte jeg alltid springe på do (hehe) som første ting jeg gjorde om morgenen, men ellers var jeg helt fin! Vet at poenget med 2 x metformin er at de skal fordeles på morgen og kveld, men jeg tenkte at begge på en gang må da være bedre enn ingen i det hele tatt.Har selv pco og har testet ut metformin, men måtte slutte etter 14 dager da jeg ikke gjorde annet enn å fly på do kunne jo ikke forlate hjemmet nesten
Det skjønner jeg godt! Jeg sluttet vel ca fire ganger før jeg klarte det siste gangen forbannet jeg meg på at jeg SKULLE klare det siden jeg samtidig fikk Femar og tenkte det var en super kombinasjon. Da måtte jeg ta begge to tablettene (2x1000) rett før jeg la meg. Da måtte jeg alltid springe på do (hehe) som første ting jeg gjorde om morgenen, men ellers var jeg helt fin! Vet at poenget med 2 x metformin er at de skal fordeles på morgen og kveld, men jeg tenkte at begge på en gang må da være bedre enn ingen i det hele tatt.
Når starter man med kontroller? Er uke 12 for sent?
Hvis det er første gang, kan det være fint med en kontroll litt tidligere, f.eks. uke 8. Men er ikke så mye de kan gjøre da, bortsett fra å sjekke at urinprøven er ok, og snakke med deg om mat, alkohol, osv. Og at du kan spørre om det du lurer på.Når starter man med kontroller? Er uke 12 for sent?