Kontroller

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Jeg var i uke 12, har ul om 2 uker og ingen fler så langt.. Skal bestille meg jordmortime til uke 24 tenker jeg, men drøyer den litt til..

Fler som tviholder på å følge det "oppsatte" før man evt trenger hyppigere/ekstra kontroller? Har alltid hatt ekstra kontroller på slutten..

Jeg har ikke hatt noe å si. Legen vil ha meg inn ofte! Hver 4. uke. Så jeg har allerede hatt to legetimer og en jordmortime :)

Fler som tviholder på å følge det "oppsatte" før man evt trenger hyppigere/ekstra kontroller? Har alltid hatt ekstra kontroller på slutten..

Følger det jeg får utdelt :p får jeg beskjed om at det er time sånn eller slik, så møter jeg opp :) har ikke vært på noe utenom. Altså første svangerskaps kontroll er det eneste jeg har vært på. Oul om halvannen uke

Lege og jordmor annenhver mnd. Har vært hos jordmor 3 ganger og lege 2 ganger . Privat ul uke 14 og skal på OUL den 12.januar i uke 19 :)

Følger standard. (Pluss egenbetalt tidlig ul) Lege uke 12, OUL uke 20 og ny time til lege uke 24. Legen min er så søt så hun ville gjerne at jeg skulle komme til henne med mindre jeg følte jeg trengte jordmor. Det gjør jeg ikke heller så da blir det legen på meg:)

Jeg møter opp når jeg blir innkalt... 1. kontroll, uke 9 (og blodprøver i uke 12), så blir det OUL i uke 19 (tror jeg). Skal også til jordmor i uke 19, mest for å hilse på og bli kjent, slik jeg oppfattet det. Men det er jo egentlig greit for min del også. Alt dette er jo helt nytt for meg, så jeg skulle egentlig ønske at jeg fikk hilst på jm før jul - det hørtes ut som om hun også syntes det, men at det var travelt rundt jul ;)

Jeg var hos fastlegen 9+0, bestilte selv privat tidlig UL 13+4, ellers skal jeg til OUL på mandag (18+4) og til jordmor i uke 24 en gang.. Vet ikke noe mer om/når jeg skal til legen igjen, men foretrekker nok å gå til jordmor tror jeg:)

Går når jeg får beskjed jeg :p var hos lege i uke 12, jordmor uke 14, så blir det oul uke 20, jordmor uke 21, lege uke 24, det er timene jeg har fått så langt

Jeg også gjør som jeg får beskjed hehe var hos lege uke 13 for jm mente jeg måtte dit først så ville hun ha meg inn en mnd etter det. Så fikk jeg tildelt oul fra sykehuset og det er rett etter jm timen, jaja godt å få det unna ;) skal ha ekstra kontroller på slutten pga blodtype som sist, ellers skal eg kun til jordmor hvis ikke hun bestemmer noe annet. Husker sist at eg følte det ble mye på slutten men det er vel kanskje disse ekstra greiene pga blodet som gjør det.

Har ennå ikke vært hos legen. Hadde ul i uke 7 og 11, så skal jeg på oul om en uke. Var hos jordmor i uke 12, samt i uke 14 for å høre hjertelyden. Blir fulgt opp av jordmor, så drar nok ikke til legen så lenge jeg er frisk :)

Jeg følger også standard + tidlig ul, men ville gå til jordmor tidlig og her får man ikke time hos jordmor offentlig før sent, så går til privat jordmor som er veldig bra. Var der uke 8 og 12, tidlig ul uke 7 og 12, skal til ordinær ul uke 19 og til jordmor igjen uke 25. Med mindre jeg får behov for å møte henne igjen før..

Var til legen i uke 9-10, jordmor i uke 17, og skal på ul på tirsdag (18+4) :-)

Back
Topp