Er hos legen hver andre uke (fra uke 16) og på sykehuset for ul hver tredje uke (fra uke 20) for vekstkontroll og oppfølging.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan jeg spørre om det er påvist antistoffer i blodet ditt? Jeg er også Rh- og skal vel ta en blodprøve en gang om ikke lenge for å sjekke for antistoffer. Bare lurte på om man følges ekstra opp uansett eller bare hvis det påvises antistoffer? Bra du blir fulgt opp godt m.t.p. svimmelhet og lav vekt, forresten!Har vært på kontroll i uke 28, 32 også skal jeg på en kontroll i uke 34 og en i 36. Får tett oppfølgning fordi jeg er rhesus negativ + at jeg har slitt mye med å være svimmel og lav vekt.
Kan jeg spørre om det er påvist antistoffer i blodet ditt? Jeg er også Rh- og skal vel ta en blodprøve en gang om ikke lenge for å sjekke for antistoffer. Bare lurte på om man følges ekstra opp uansett eller bare hvis det påvises antistoffer? Bra du blir fulgt opp godt m.t.p. svimmelhet og lav vekt, forresten!
Blir bra å få sjekka det når du har den mistanken. Håper de finner ut av det, sånn at det er noe konkret du kan gjøre. Takk for rhesus-info.De har ikke sagt noen ting i hvertfall om det. Tok det forje uke og skal til jordmor igjen nå neste uke. Så da får vi se hva hun sier da. Du blir fulgt opp uansett om du har antistoffer eller ikke så lenge du har rh-. Så jeg må ta blodprøve igjen i uke 36. Det er svært sjelden at man danner antistoffer i det første svangerskapet.
Når du føder skal barnet sjekkes for om det er rh+, hvis det er det skal du få en sprøyte innen 72 timer sånn at man ikke danner antistoffer mot barnets blodlegmer etter fødselen. Når man får den sprøyten vil du være som førstegangs fødende igjen.
Er veldig glad for at de tar meg på alvor når det gjelder de tingene. Jeg har en misstanke om at jeg har veldig lavt jern eller så kan det være stoffskifte
Bortsett fra at det ikke ALLTID funker sånn da...Når du føder skal barnet sjekkes for om det er rh+, hvis det er det skal du få en sprøyte innen 72 timer sånn at man ikke danner antistoffer mot barnets blodlegmer etter fødselen. Når man får den sprøyten vil du være som førstegangs fødende
Hm, kjipt lotteri å vinne... godt verdiene dine er lave, håper de holder seg sånn!Bortsett fra at det ikke ALLTID funker sånn da...Jeg er også rh neg. Førstefødte er rh+, og jeg fikk profylaksesprøyte, men jaggu hadde jeg dannet antistoffer likevel, og hadde utslag på antistoffer da jeg ble testa da nr.2 var i magen. Skjer visst hos 0,2% eller noe sånt. DET lotteriet vant jeg!
Nå ventes nr.3 og jeg har fremdeles utslag på antistoffer, men bare veldig lave verdier, heldigvis.
Bortsett fra at det ikke ALLTID funker sånn da...Jeg er også rh neg. Førstefødte er rh+, og jeg fikk profylaksesprøyte, men jaggu hadde jeg dannet antistoffer likevel, og hadde utslag på antistoffer da jeg ble testa da nr.2 var i magen. Skjer visst hos 0,2% eller noe sånt. DET lotteriet vant jeg!
Nå ventes nr.3 og jeg har fremdeles utslag på antistoffer, men bare veldig lave verdier, heldigvis.