Kontroller hos Jordmor/Lege

Bestilt time til første kontroll, som blir på tirsdag, da er jeg 8+2 uker på vei.
Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ta alle hos fastlegen denne gangen.
Jobber på føde/barsel, og kommunejordmor er også jordmor på samme avd som jeg jobber på.
Gikk til henne forrige svangerskap, men har da enda ikke bestemt meg for hva det blir denne gangen.
 
Har time på mandag. Er iallefall 8 uker da. Får se om jeg har regna rett på uker, da. Så får jeg jo hilst på fastlegen min. Har ikke vært der etter jeg fikk ny i sommer.
 
Her jeg bor er det lagt opp til at kontrollen i uke 12, skal jeg til legen. Da alle prøvene skal tas. Men etter det kan jeg være hos jordmor alle gangene om jeg ønsker det. Tror jeg kommer til å gå fast til jordmor da hun har mye bedre tid til meg, og jeg slipper flere uker med ventetid. :) Men legen min og jordmor har et veldig tett samarbeid, så føler jeg vil gå god oppfølging uansett.
 
Jeg har fortsatt ikke fått fastlege her, selv etter 1 år på venteliste..... så jeg satser på at jordmor fikser det meste, eller så må jeg vell på legevakt eller hos allmennlege på sykehus:confused:
 
Har vært hos fastlegen min :) men skal bestille time hos jordmor også. Dessverre er det ofte lang ventetid her jeg bor, så det blir spennende å se når jeg først får komme inn. :rolleyes:
 
Back
Topp