Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kommer det ikke ny jordmor da? Er egentlig først nå jeg tenker at det er viktig for meg å gå til jordmor.. er nå alle spørsmålene dukker opp...
Ok. Skjønner at det er litt frustrerende ja! Håper det går bra likevel!Joda, ny jordmor er på vei, men henne får jeg ikke treffe før i uke 38
Ok. Skjønner at det er litt frustrerende ja! Håper det går bra likevel!
Jeg får ikke valgt. Det blir bare "den som har tid" samme dusta hver gang Ettersom jeg går til kontroller på poliklinikken på sykehuset.
Jeg har ikke fått velge jordmor, pluss at hun jeg har hatt ( og møtt to ganger), pensjonerte seg nå i mnd skiftet. Pluss fastlegen min pensjonerte seg da jeg var to mnd gravid, så jeg må deale med ny fastlege og.
Hva som er vanlig og ikke skal jeg ikke uttale meg om, men det som står på nett og som min lege har sagt er kontroll i ca uke 12,18,24,28,32,36,38 og 40. Kunne gjerne ha vært litt oftere etter uke 30 synes jeg. Men sånn erfaringsmessig blir det gjerne en ekstra tur innom lege eller føden uansett pga div plager og bekymringer som tvillinggravid (og spesielt om tvillingene deler morkake) har man kontroll mye oftere.
Jeg går kunn til jordmor, var igår, er i uke 31.
Neste gang blir om tre uker pga vinterferie.
Har gått til henne ca hver 14.dag nå siden nyttår.
Trodde det var vanlig?
Nå har jeg hatt veldig lavt jern og har måttet dratt på sykehuset et par ganger og fått jern intravenøst, så det kan være derfor hun følger meg så tett?
Er førstegangsfødende om det har noe å si?
Jeg har bare tatt blodprøver en gang, men har heldigvis en god jordmor som har mer styring på kontrollene enn jeg selv har
Jeg har heller ikke tatt nye blodprøver - kun i uke 12.. tror det bare gjelder de som har resus minus.. er i uke 33 nå, og legen min er ganske nøye på sånt..Har du også kunn tatt blodprøver i uke 12? Jeg mener å ha hørt at man skal ta nye blodprøver i uke 28, men det ble ikke gjort hos meg.. Usikker på om jeg må ta kontakt med legen igjen og høre om han glemte det...
Har du også kunn tatt blodprøver i uke 12? Jeg mener å ha hørt at man skal ta nye blodprøver i uke 28, men det ble ikke gjort hos meg.. Usikker på om jeg må ta kontakt med legen igjen og høre om han glemte det...