Kontroll

Skal på første jordmortime til onsdag, da er jeg 10+4.
Har vært hos legen pga sykemelding. Men har ny time der når jeg har passert 12 uker :)

Men oi, hvorfor måtte du in på sykehus? Kvalme?
Ja, hadde ikkje fått i meg /klart å holde på mat oc drikke på fleire dager, så eg hadde gått ned i vekt og hadde ketose i kroppen. Not good, men det kom seg med væske intravenøst :) er kvalm endå men har klart å komme meg litt ovenpå igjen no.

Ja, hadde ikkje fått i meg /klart å holde på mat oc drikke på fleire dager, så eg hadde gått ned i vekt og hadde ketose i kroppen. Not good, men det kom seg med væske intravenøst :) er kvalm endå men har klart å komme meg litt ovenpå igjen no.
Det fikk jeg også beskjed om... Et par dager uten mat og lite drikke så blir jeg innlagt... Blæææ! Idsg har jeg ikke holdt på noe! Til og med vann kommer opp igjen.. Er heldigvis opp og ned på dagene, så håper det bedrer seg senere idag ;) Att jeg holder på noe iallefall ;)

Har første time til jordmor når jeg er 13+3 :) har vøre en tur til legen ang. Att jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige gang og det var snakk om att jeg skulle ha blodførtynnende meeen han var helt udugeli fikk ikke en vanlig kontroll engang og han henviste meg tilbake til gynekologen som sa jeg skulle kontakte legen når jeg blev gravid, før å sitere legen " da det er di som har anbefalt dette, så er det di som får ta ansvar", greit nokk men nå må jeg til ett større sykehus som ligger 1 time unna :/ håper det går bedre til jordmor :)

Har heller ikke vært. Skal i uke 12, 7. april :) Begynner å nærme seg nå! :D

Var hos jordmor 9+6 for å registrere meg, fylle ut all info og finne litt ut av hvordan jeg ville gjøre ting litt fremover i tid. Kontroll hos legen 11+5 for å ta blodprøver og sånt :)

Har time til kontroll når jeg er 10+1, han skal ta blodprøver osv da. Er det for tidlig ?
Neida det er ikke det. Forrige gang tok jeg når jeg var 9+4.
De fleste leger nå tar ikke blodprøver før etter uke 12 pga faren for spontanabort og siden det koster litt med de blodprøvene.

Fikk ikke time til første kontroll før 19.april, vil da være rundt 13 uker. Grusomt lenge å vente:o

Noen som enda ikke har tatt første svangerskapskontroll?
Jeg venter i det lengste...vet ikke helt hvorfor.

Vet dere forresten om jordmødre kan sykmelde oss?

Jeg har tatt første time hos lege, men blir en stund til neste gang...jeg vet ikke svaret på det siste dessverre, men legen kan iallfall...eller svangerskapspenger

Jeg har første legetime uke 12, er enda et par uker til.
Jordmor kan ikke sykemelde.

Takk for svar alle sammen. Det ble en tur til legen, resulterte i 3 ukers sykmelding. Håper formen og energien er tilbake da:)

Back
Topp