Kontroll

Sistemann

Forelsket i forumet
Noen som enda ikke har tatt første svangerskapskontroll?
Jeg venter i det lengste...vet ikke helt hvorfor.

Vet dere forresten om jordmødre kan sykmelde oss?

Jeg venter også. 9+2 og skal ikke inn før uke 12...

Noen som enda ikke har tatt første svangerskapskontroll?
Jeg venter i det lengste...vet ikke helt hvorfor.

Vet dere forresten om jordmødre kan sykmelde oss?
Har ikke vært på kontroll jeg heller.. Men vært hos lege pga kvalmen.. Er sykemeldt, så må til legen hver mnd og evnt fornye :(

Har time til legen 05/04, da er jeg 12+1. Var til legen for å få sykemelding for litt over to uker siden, og den varer til dagen jeg skal på kontroll. Tror jeg skal forlenge den litt, er for tidlig å tilbake i 100% stilling. :)

Jeg har avtale med jordmor uke etter påske, er da 10+1.
Har vært til lege for sykmelding pga kvalme, men hun gjorde ikke noe mer enn å sykmelde meg frem til uke 12. Så skal jeg tilbake til henne når jeg er 12+2.

Har time til legen 05/04, da er jeg 12+1. Var til legen for å få sykemelding for litt over to uker siden, og den varer til dagen jeg skal på kontroll. Tror jeg skal forlenge den litt, er for tidlig å tilbake i 100% stilling. :)
Hvordan har du det med kvalmen nå?

Har ikkje hatt skikkelig svangerskapskontroll endå, berre "eg e så dårlig gje meg sjukemelding"-timer. Og "legg meg inn på sjukehus"-timer. Vart innlagt dagen før 12-vekes kontrollen, så fekk ikkje tatt prøver o.l. Skal inn på tirsdag, då er eg omtrent 14 veker på veg. :)

Har ikkje hatt skikkelig svangerskapskontroll endå, berre "eg e så dårlig gje meg sjukemelding"-timer. Og "legg meg inn på sjukehus"-timer. Vart innlagt dagen før 12-vekes kontrollen, så fekk ikkje tatt prøver o.l. Skal inn på tirsdag, då er eg omtrent 14 veker på veg. :)
Men oi, hvorfor måtte du in på sykehus? Kvalme?

Venter til 12 uker, ikke noe poeng å dra til lege eller jordmor før det, hvertfall ikke som andregangs:) (hvis ikke man er dårlig selvfølgelig) Det blir lege og privat TUL i uke 12 også blir det ordinær UL i uke 17-19 også jordmor etter det tenker jeg:) gidder ikke gå til jordmor før jeg er godt over halvveis! Sist var jeg med på alt av ammekurs og fødseslskurs osv, gidder ikke det denne gangen:P

Hadde to veldig bra uker i uke 8 og 9, men nå er den dessverre kommet tilbake. Har foreløpig klart å unngå å kaste opp, men da bare fordi jeg spiser hele tiden :P
Sånn har jeg det og, må spise hver tredje time ellers blir jeg veldig dårlig :(
Huff, det er ikke noe særlig det herre :( Eneste som får det til å føles greit er hvorfor en er kvalm ;)

Sånn har jeg det og, må spise hver tredje time ellers blir jeg veldig dårlig :(
Huff, det er ikke noe særlig det herre :( Eneste som får det til å føles greit er hvorfor en er kvalm ;)
Ja det er så sant! Vi har heldigvis en veldig god grunn til å være kvalme :)

Venter til 12 uker, ikke noe poeng å dra til lege eller jordmor før det, hvertfall ikke som andregangs:) (hvis ikke man er dårlig selvfølgelig) Det blir lege og privat TUL i uke 12 også blir det ordinær UL i uke 17-19 også jordmor etter det tenker jeg:) gidder ikke gå til jordmor før jeg er godt over halvveis! Sist var jeg med på alt av ammekurs og fødseslskurs osv, gidder ikke det denne gangen:p
Var ikke på det sist heller jeg... Men nå har de dårlig tilbud her da!

Jeg har pratet med jordmor og skal på første kontroll når jeg er litt over 14 uker :)

Jeg var på mandag, i uke 11+2, fordi det var da det passet. Måtte tilpasse det etter hvordan jeg jobber. Jeg tar mange små oppdrag og må skvise inn legetimer osv innimellom. Men ville ikke vente altfor lenge pga jeg skulle søke fødeplass ved ABC-klinikken og der bør man være tidlig ute har jeg hørt.

Var hos jordmor på mandag, 12+4.

Skal til legekontroll når jeg er 12+4 og jordmortime når jeg er 14+4 :)

Neste UL når jeg er 12+2.

Back
Topp