Kontroll

Maggaat

Betatt av forumet
Septemberlykke 2015
Var på sv kontroll hos jordmor for 2 uker siden. Da hørte vi ikke etter hjertelyd eller noe for hu mente det var tidlig pluss at jeg hadde vært på ul i uke 8 å sett at det var bra. Hu satt meg på ny time 26 mars. Var hos legen i dag å regna med å ta kontroll da også, å endelig få høre lyd å veie osv. Men ingenting. Skal jeg ikke på noe kontroll eller få hørt noe før 26 Mars?? Da er jeg 14 uker. Syns det er så lenge til! Vil høre hjerte lyden jeg! Å ul 28 april er jo en hel evighet til!

Er i uke 14+2 i dag, jeg har heller ikke hørt hjertelyden, så skjønner godt hvordan du har der! Skal heldigvis på første ul kontroll i morgen, skal bli godt å roe ned nervene!

Var på sv kontroll hos jordmor for 2 uker siden. Da hørte vi ikke etter hjertelyd eller noe for hu mente det var tidlig pluss at jeg hadde vært på ul i uke 8 å sett at det var bra. Hu satt meg på ny time 26 mars. Var hos legen i dag å regna med å ta kontroll da også, å endelig få høre lyd å veie osv. Men ingenting. Skal jeg ikke på noe kontroll eller få hørt noe før 26 Mars?? Da er jeg 14 uker. Syns det er så lenge til! Vil høre hjerte lyden jeg! Å ul 28 april er jo en hel evighet til!
så rart, jeg hadde første kontroll når jeg var 11+3. legen hørte etter hjertelyden selv om han sa at man ikke pleide å høre den så tidlig, men jeg fikk høre den da <3 veide og alt annet, satt opp ny time med jm der et par uker etter, veide på nytt og kjente etter livmoren. Hun var bekymret for blodtrykket mitt, så må inn igjen neste mandag (2 uker etter forrige kontroll da) men legen sa at hun måtte ha en stor sånn dings for å sjekke blodtrykket og det ikke skulle bli feil, men at det var ok med oppfølging? årh vil ikke inn dit 2. hver uke altså, jm´en var ikke såååå utrolig koselig liksom -.-

Går bare til legen denne gangen. Var i uke 8 og fikk henvisning til ul, så i uke 10 for blodprøver. Ble ringt tilbake for mer blod pga mistanke om høyt stoffskifte. Skal til privat ul i uke 13. Neste vanlige kontroll er oul og deretter uke 24 mener jeg. Glemte å høre om vi skulle ta en sjekk imellom pga historikk...

Jordmor på Riksen ville heller ikke høre etter hjertelyd da jeg var til første kontroll 12+0. Så hun satte opp ny time til torsdag for ny kontroll. Gleder meg til å høre lyden igjen :-) Betalte UL privat da jeg var 12+5, bare for å roe nervene selv :-)

Jeg var på vanlig kontroll hos legen i uke 8 og i uke 10. Veide, blodtrykk og blodprøve begge gangene. Pluss urin da. Var hos jordmor i dag. Hun testet urinen, pratet en hel haug, og så fikk jeg høre hjertelyden til slutt. Like fin lyd som alltid :-) 14+4 i dag. Har hørt hjertelyden hjemme lenge, da..

Hvilken jordmor ble det på deg? Er du fornøyd?

Jeg var hos jordmor 13+1 og hun ville ikke høre etter hjerteløse. Har doppler hjemme så har hørt den selv mange ganger da:)

Det er nok flere fastleger og jordmødre som ikke lytter før etter uke 15, noen venter tilogmed til kontrollen i uke 24. Fordi det kan være veldig vanskelig å finne den så tidlig. Så det er ikke uvanlig å måtte vente, dessverre...

Jeg var på kontroll idag hos fastlegen, er 13-14 uker på vei. Hun hørte heller ikke etter den, men jeg spurte ikke heller, hørte den hjemme på morgenen;) Spurte du om hun kunne prøve å finne den?

Mange som ikke hører etter hjertelyd så tidlig. Jeg var hos legen på kontroll da jeg var 12+1 og skal ikke tilbake før i uke 24. Før det er det bare oul. Min hørte ikke etter hjertelyd.

Var på kontroll hos legen i dag, men fikk ikke høre hjertelyd, spurte heller ikke. Skal på ul i morgen, så da får jeg jo se og høre, regner jeg med.

1.kontroll hadde æ i uke 8/9 hos lege, da ble d tatt blodprøver, fylt inn i helsekortet, blodtrykk, urin og henvist til oul og tidlig ul. Tidlig ultralyd i slutten av uke 9, for å se at alt va bra etter å ha mista på sensommeren. Og neste er jordmor i uke 16, så oul i uke 19 så lege uke 24...regne med å få høre hjertelyd hos jordmor i uke 16, gjorde ihvertfall d sist...og samme jordmor den her gangen...

Ah men da er det jo ikke så galt da:) føles som en evighet til men er jo egentlig ikke så lenge til :p hehe

Sikkert veldig forskjellig fra lege til lege/jordmor..
Hos min fastlegen er det normalt å lytte på hjertelyden fra første kontroll, altså uke 12. Han fant den med en gang.. Han sa at vi skulle lytte til den neste time også, som er nå på mandag.. Gjorde det sist svangerskap også..

Blei Elisabeth Moe skreosen i Brevik:) samme som jeg hadde sist:) hu er kjempe grei:) var litt vanskelig å få tak i hu men årna seg te slutt;)
Så bra du fikk hun da:) jeg tenkte jeg skulle ringe og bestille i morgen, men vet ikke hvem enda. Jeg vet ikke om så mange..

Så bra du fikk hun da:) jeg tenkte jeg skulle ringe og bestille i morgen, men vet ikke hvem enda. Jeg vet ikke om så mange..

Hvis du bor rundt her er hu å anbefale asså:) bare ring kontoret til dr. Myhren i Brevik, siden hu bruker kontoret hans etter de stenger der på kvelden:)

Sikkert veldig forskjellig fra lege til lege/jordmor..
Hos min fastlegen er det normalt å lytte på hjertelyden fra første kontroll, altså uke 12. Han fant den med en gang.. Han sa at vi skulle lytte til den neste time også, som er nå på mandag.. Gjorde det sist svangerskap også..

Var hos legen å dag å regna jo med å ha en kontroll da, men var kun om psykolog å skjemaer osv. Ingenting om sv. Hu spurte om jm hadde satt opp ny time så sa hu bare ok når jeg nevnte 26:p

Sist hørte vi hjertelyd i uke 11 ish, så syns liksom det var rart å ikke ha noe sjekk nå;p

Har vært hos lege og tatt blodprøver og sånt, men ikke hørt hjertelyden.. det gjør de ikke før rumdt uke 14.. greit å ikke sjekke for tidlig, mange blir jo utrolig skuffet og redd om man ikke finner noe lyd.

Back
Topp