Kontroll idag

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Ahus i et nøtteskall.. Surrer..! Jeg kom for sent til forrige time 26.8, så fikk ny. Sa jeg skulle ha vekstkontroll, men sekretæren sa at nei, det var en samtale med jordmor om fødsel. Jeg var litt overrasket, men ok. Kom idag til den nye timen, og det var ikke samtale om fødsel som jeg hadde fått beskjed om og forberedt meg på, men vekstkontroll som jeg først trodde. Og ikke jordmor engang, men gynekolog! Jaja. Skulle få en time til samtale med jordmor:bored: bare senere.. Hun skulle ta kontakt.

..Ventet 45 min på timen, kjøpte meg noe å spise for ble så sulten og akkurat da så kunne jeg komme inn til timen :hilarious:
Det var kjapt inn og ut , sjekket såvidt målene til babyen på ultralyd. Hadde ikke tid til mer fikk jeg høre siden "det var så sent på dagen", vel.. Jeg ventet i 45 min da.. Ikke min feil at det var sent på dagen :hilarious:

Babyen er 2% over gjennomsnittet og veier 1800g :) førstemann veide 3,7 kg ved termin, så ser ut til at det blir omtrent det samme og hodet foreløbig ned! Var gøy å se babyen på UL da:happy: selvom det var et stressopplegg. Gleder meg til fødsel nå! Er 31+6

Flere som har fått estimering på kontroll? :)

Lillebror var estimert til 1251g ved 27+5.:)

Estimert da til ca 4 kg ved fødsel men det er jo bare estimater alle disse tallene.:)

Gleder meg også veldig til fødsel nå.:) veldig klar til å ta imot lillebror.

Kor kjedelig at dei ikkje tok seg tid.

Haukeland (kk) har fått litt pes i det siste, men synast dei har vore flinke og tatt seg tid på ultralyd. Legane derimot..

Ja, fått stipulert vekst på babyen når eg har vore til sjekk/ul på kk. Ser ut som han blir like stor som storesøstrene ved termin (godt over 4kg). Det er greit sidan han kanskje blir tatt med ks ei stund før.

1% + da de målte han i uke 27, rundt 3700 ved termin.
Men dette tror jeg ingenting på, er på slutten de legger på seg og alle legger på seg forskjellig.

Mi ble estimert til 1100 gr i uke 27+3.

Jeg fødte i uke 30+6 sist, hun var 1330 gr :)

Lillebror var estimert til 1251g ved 27+5.:)

Estimert da til ca 4 kg ved fødsel men det er jo bare estimater alle disse tallene.:)

Gleder meg også veldig til fødsel nå.:) veldig klar til å ta imot lillebror.
Ja, det gjenstår å se hva faktisk fødselsvekt blir :D ja, det føles mer virkelig etter en UL. Ellers går jeg rundtog bare surrer, hehe..

Kor kjedelig at dei ikkje tok seg tid.

Haukeland (kk) har fått litt pes i det siste, men synast dei har vore flinke og tatt seg tid på ultralyd. Legane derimot..

Ja, fått stipulert vekst på babyen når eg har vore til sjekk/ul på kk. Ser ut som han blir like stor som storesøstrene ved termin (godt over 4kg). Det er greit sidan han kanskje blir tatt med ks ei stund før.
Ja, det var litt dumt at det skulle gå utover meg. En stor gutt da, men som du sier så tar du jo KS, så da er det jo ikke noe problem nei :) !

1% + da de målte han i uke 27, rundt 3700 ved termin.
Men dette tror jeg ingenting på, er på slutten de legger på seg og alle legger på seg forskjellig.
Ja, det er ikke godt å vite. Hvis mor pøser på med masse sukker mot slutten blir nok babyen tykkere :p

Ja, det er ikke godt å vite. Hvis mor pøser på med masse sukker mot slutten blir nok babyen tykkere :p

Jeg spiste MASSE sukker og godt gjennom hele svangerskapet (må nesten innrømme at jeg er avhengig! -,-) , endte med en tynn liten gutt på 3300g og 50cm som ble født i uke 38 :-) så trenger ikke bli tykk selv om man spiser mye sukker :-P
Men så var alle søskenene mine og jeg tynne når vi ble født :-)

Jeg spiste MASSE sukker og godt gjennom hele svangerskapet (må nesten innrømme at jeg er avhengig! -,-) , endte med en tynn liten gutt på 3300g og 50cm som ble født i uke 38 :) så trenger ikke bli tykk selv om man spiser mye sukker :p
Men så var alle søskenene mine og jeg tynne når vi ble født :)
Nei, det behøver de ikke :) men det øker ikke akkurat sjansen for små babyer :p men kanskje hvis du fødte på termin, hadde han veid 500g mer? Aner ikke hvor mye de legger på seg mot slutten :p men jeg fødte dagen etter termin sist (3,7kg). Og gjennomsnittet er vel 3,5 kg. Jeg spiste godt synes jeg å hukse

Nei, det behøver de ikke :) men det øker ikke akkurat sjansen for små babyer :p men kanskje hvis du fødte på termin, hadde han veid 500g mer? Aner ikke hvor mye de legger på seg mot slutten :p men jeg fødte dagen etter termin sist (3,7kg). Og gjennomsnittet er vel 3,5 kg. Jeg spiste godt synes jeg å hukse

Tror den termin min var ganske feil :-P ble jo satt tilbake 14 dager også kom han dagen etter mens termin allikevel, så tror nokk han kom til termin sånn egentlig :-)
Får vel se denne gangen om jeg tenker rett eller om det blir en stor baby xP

Tror den termin min var ganske feil :p ble jo satt tilbake 14 dager også kom han dagen etter mens termin allikevel, så tror nokk han kom til termin sånn egentlig :)
Får vel se denne gangen om jeg tenker rett eller om det blir en stor baby xP
De pleier å ha rett altså :) utifra målene, men selvsagt tar de feil enkelte ganger. Og enda oftere på vekstestimering, har nesten ikke hørt om noen som hadde helt rett. Jeg ble satt tilbake denne gang, kanskje ungen kommer 14 dager før ultermin :p (menstermin 20.10)

Ja, forhåpentligvis er de gjennomsnittlige alle sammen. Men stor går vel bra det og, tenker jeg :D

Jeg spiste MASSE sukker og godt gjennom hele svangerskapet (må nesten innrømme at jeg er avhengig! -,-) , endte med en tynn liten gutt på 3300g og 50cm som ble født i uke 38 :-) så trenger ikke bli tykk selv om man spiser mye sukker :-P
Men så var alle søskenene mine og jeg tynne når vi ble født :-)
Samme her. Dette som alt annet er nok individuelt.

Tror ikke nødvendigvis bare det. Tror også sukker kan hemme veksten i enkelte tilfeller.
Spiste ikke sukker, tente masse og var veldig sunn hele svangerskapet med førstemann, lag kun på meg det nødvendige, men han ble godt over 4 kg :-/

Har fler venninner som har lagt litt for mye på latsiden og spist masse sukker og fått kjempesmå bebier. Er nok ikke en fellesnevner for hva som utgjør vekten i hvert tilfelle dessverre :-/ hadde det bare vært så lett :-P

Tror ikke nødvendigvis bare det. Tror også sukker kan hemme veksten i enkelte tilfeller.
Spiste ikke sukker, tente masse og var veldig sunn hele svangerskapet med førstemann, lag kun på meg det nødvendige, men han ble godt over 4 kg :-/

Har fler venninner som har lagt litt for mye på latsiden og spist masse sukker og fått kjempesmå bebier. Er nok ikke en fellesnevner for hva som utgjør vekten i hvert tilfelle dessverre :-/ hadde det bare vært så lett :p
Tok utgangspunkt i hva en spesialist i gynekologi/fosterdiagnostikk fortalte meg da jeg spurte om vekstestimering. Han mente det bare var tull, og at morens diett hadde mye å si :) men jeg tror også at gener spiller en stor rolle.
Ikke mine gener tydeligvis, da, siden jeg får babyer over gjennomsnittet vektmessig :p

Back
Topp