Kontrastundersøkelse av eggledere, noen med erfaring?

mamat2prinsesser&4prinser

2007 ♡ 2009 ♡ 2012 ♡ 2018 ♡ 2021 ♡ 2023
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg skal ha en kontrastundersøkelse av livmor og egglederne om 2 uker. Dette gjøres hos privat gynekolog mens han ser på ultralyd.

Er det noen som her har vært gjennom dette? Ble dere gravide etterpå? Var det veldig vondt? Jeg gruer meg litt:oops: Fikk beskjed om at det kunne være litt smertefullt om det var tett(e) eggleder(ere). Så skal ta to paracet og to ibux før jeg drar hjemmefra.

Han sa at det var god sjans for å bli gravid etter egglederne hadde fått seg en "rens", på tross om de ikke hadde vært tette heller.

Har førhen ikke hatt problemer med å bli gravid, og ble gravid i august, men Mistet. Har nå prøvd i 5 mnd etter den kjemiske og fortsatt ikke gravid. Er ikke så lenge å prøve, men siden jeg førhen er blitt gravid i første pp, så føler jeg det er veldig betryggende med en skikkelig sjekk:angel5

Dytter opp i håp om erfaringer:)

Jeg hadde denne undersøkelsen i januar, og det gikk veldig fint. Han måtte sprøyte inn væsken veldig fort pga kateteret satt så dårlig, så det gjorde litt vondt. Men var bare som menssmerter egentlig, og det er vi jo vant med :p
Det var hovedsaklig livmoren vi sjekket da, siden den er hjerteformet. Men alt så heldigvis fint ut :)

Nettopp hatt eggløsning etter undersøkelsen, så det blir spennende å se :) eggløsningen var forøvrig forsinket noen dager selv om jeg hadde tatt Letrozol.

Uansett, ikke noe å grue seg til :) ganske fascinerende å se på i tillegg :)

Jeg skal ha en kontrastundersøkelse av livmor og egglederne om 2 uker. Dette gjøres hos privat gynekolog mens han ser på ultralyd.

Er det noen som her har vært gjennom dette? Ble dere gravide etterpå? Var det veldig vondt? Jeg gruer meg litt:oops: Fikk beskjed om at det kunne være litt smertefullt om det var tett(e) eggleder(ere). Så skal ta to paracet og to ibux før jeg drar hjemmefra.

Han sa at det var god sjans for å bli gravid etter egglederne hadde fått seg en "rens", på tross om de ikke hadde vært tette heller.

Har førhen ikke hatt problemer med å bli gravid, og ble gravid i august, men Mistet. Har nå prøvd i 5 mnd etter den kjemiske og fortsatt ikke gravid. Er ikke så lenge å prøve, men siden jeg førhen er blitt gravid i første pp, så føler jeg det er veldig betryggende med en skikkelig sjekk:angel5

spennende ! Ba du om denne undersøkelsen, eller er dette noe som anbefales i det enkelte tilfelle? Skal til gyn. selv for en sjekk neste uke, uten at jeg helt vet hva det innebærer :angelic:

Hadde null smerter, ble gravid 2-3 pp etterpå tror jeg det var. Kan ha vært tilfeldig.

Jeg gjorde dette før vi ble gravide første gang. Spiren satt på første forsøk. Hadde ikke prøvd å bli gravid før, så vet ikke om det gjorde susen eller ikke, men har to venninner til som har hatt samme undersøkelse og som begge har blitt gravide på første forsøk de også.

Jeg syns det var ganske vondt, for å være ærlig. Men absolutt overkommelig, og det var bare vondt der og da. Har hørt om de som ikke kjenner noe særlig også, så det varierer sikkert litt. Tenkte det absolutt var verdt det!

Har gjort dette to ganger, ble gravid 20 dager etter i 2018, tilfeldig eller ikke.. ikke godt å si.

Gyn sa at oddsen for graviditet var høyere opptil 3 PP’er etter skylling.
Gjentok prosedyren i mai i fjor, i håp om at det ville hjelpe igjen.. men da hadde det ingen magisk effekt å hente av det.

Første gang var det som sterke menssmerter, og var øm i magen noen dager etter. Andre gang merket jeg ingenting.

Gjorde dette for et par år siden, ikke i forbindelse med prøving - bare for å sjekke at alt var i orden.

Så har ingen erfaring med at det kan være lettere å bli gravid etterpå :)

Jeg fikk ingen beskjed om å ta noe smertestillende eller at det kunne være vondt - så ble litt satt ut når det gjorde nettopp dette, men ikke noe ille altså. Var som menssmerter og det var bare å puste seg igjennom det :) Gikk helt fint og det er ingenting å grue seg til :Heartred Lykke til!

Jeg tok også en sånn test for et par år siden. Jeg hadde helt fine eggledere og hadde ikke noe vondt underveis unntatt at jeg kanskje kjente et slags press.. Tenkte ikke over at det var noe vondt iallefall!

Ble ikke gravid etterpå før etter noen runder med prøverør.

Jeg gjorde det før jeg ble gravid første gang. Syns det gjorde ganske vondt egentlig, men går fort over. Det er liksom bare der og da. Ble gravid 3 mnd senere, men da tok jeg også hormontilskudd så tror ikke det hadde noe med den prosedyren å gjøre

Jeg gjorde det i august i fjor. Fikk ingen beskjed om å ta noe smertestillende, men det gikk greit - føltes som menssmerter, helt overkommelig. Eggledere var ikke tette, men legen måtte sprøyte inn væsken to ganger, fordi det var vanskelig å se den ene egglederen skikkelig.
Ble gravid i november, men usikker om undersøkelsen gjorde susen :) Jeg ble gravid før, men mistet to ganger... Vi prøvde i 8 mnd etter den siste SA'en uten positiv test, og valgte å ta en sjekk.

Jeg gjennomførte denne prosedyren i november i forbindelse med en generell fertilitetsutrending. Jeg kjente absolutt ingenting under selve skyllingen, jeg hadde heller ikke tatt smertestillende i forkant:happy: blødde en del i etterkant og hadde vondt i magen etter kontrastvæsken, men det gikk over etter noen dager.
Når det kommer til sjansen for å bli gravid i de påfølgende månedene vet jeg ikke. Min gyn sa at det fantes en del tilfeller, men så langt har ikke jeg testet positivt i alle fall:sour:

Jeg hadde denne undersøkelsen i januar, og det gikk veldig fint. Han måtte sprøyte inn væsken veldig fort pga kateteret satt så dårlig, så det gjorde litt vondt. Men var bare som menssmerter egentlig, og det er vi jo vant med :p
Det var hovedsaklig livmoren vi sjekket da, siden den er hjerteformet. Men alt så heldigvis fint ut :)

Nettopp hatt eggløsning etter undersøkelsen, så det blir spennende å se :) eggløsningen var forøvrig forsinket noen dager selv om jeg hadde tatt Letrozol.

Uansett, ikke noe å grue seg til :) ganske fascinerende å se på i tillegg :)

Så flott å høre at alt så fint ut:happy: Håper det blir spire nå i denne PP din:Heartred:smiley-angelic001 Kjenner jeg er ganske nervøs, men håper jeg er en av de heldige som ikke får så ille vondt og som blir gravid etterpå:rolleyes: Tusen takk for svar og lykke til:Heartbigred

spennende ! Ba du om denne undersøkelsen, eller er dette noe som anbefales i det enkelte tilfelle? Skal til gyn. selv for en sjekk neste uke, uten at jeg helt vet hva det innebærer :angelic:

Gynekologen min som foreslo det:angel5 Da det er den eneste måten å se om egglederne er tette på. Jeg ba om en helsjekk av ståa nedentil, da jeg ikke er blitt gravid igjen siden den kjemiske i august. Og siden jeg alltid har blitt fort gravid førhen, så er jeg litt bekymret.

Hadde null smerter, ble gravid 2-3 pp etterpå tror jeg det var. Kan ha vært tilfeldig.

Ååh, fantastisk:talk017 Er så betryggende å lese om noen som ikke synes det var vondt:happy119 Og helt fantastisk du ble gravid:love7 Tilfeldig eller ikke:Heartred Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg:Heartpink

Jeg gjorde dette før vi ble gravide første gang. Spiren satt på første forsøk. Hadde ikke prøvd å bli gravid før, så vet ikke om det gjorde susen eller ikke, men har to venninner til som har hatt samme undersøkelse og som begge har blitt gravide på første forsøk de også.

Jeg syns det var ganske vondt, for å være ærlig. Men absolutt overkommelig, og det var bare vondt der og da. Har hørt om de som ikke kjenner noe særlig også, så det varierer sikkert litt. Tenkte det absolutt var verdt det!

Noen synes det er veldig vondt, men som du selv skriver- det er jo så verdt det når man blir gravid:love7 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg:Heartred Gratulerer så mye med spiren:wav:Heartbigred

Har gjort dette to ganger, ble gravid 20 dager etter i 2018, tilfeldig eller ikke.. ikke godt å si.

Gyn sa at oddsen for graviditet var høyere opptil 3 PP’er etter skylling.
Gjentok prosedyren i mai i fjor, i håp om at det ville hjelpe igjen.. men da hadde det ingen magisk effekt å hente av det.

Første gang var det som sterke menssmerter, og var øm i magen noen dager etter. Andre gang merket jeg ingenting.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg:Heartred Jeg er forberedt på at det kommer til å gjøre vondt, men håper det ikke gjør det:joyful: Men håper sånn det blir bebis av det:love7

Gjorde dette for et par år siden, ikke i forbindelse med prøving - bare for å sjekke at alt var i orden.

Så har ingen erfaring med at det kan være lettere å bli gravid etterpå :)

Jeg fikk ingen beskjed om å ta noe smertestillende eller at det kunne være vondt - så ble litt satt ut når det gjorde nettopp dette, men ikke noe ille altså. Var som menssmerter og det var bare å puste seg igjennom det :) Gikk helt fint og det er ingenting å grue seg til :Heartred Lykke til!

Tusen takk for svar:Heartred Skjønner godt du ble satt ut når det var vondt, siden du ikke var forberedt på det:Heartred Jeg er forberedt på smerter, men håper på unnslippe:)

Jeg tok også en sånn test for et par år siden. Jeg hadde helt fine eggledere og hadde ikke noe vondt underveis unntatt at jeg kanskje kjente et slags press.. Tenkte ikke over at det var noe vondt iallefall!

Ble ikke gravid etterpå før etter noen runder med prøverør.

Leit å høre du måtte ha prøverør. Jeg har blitt fort gravid førhen, senest i sommer. Så det mente gynekologen var positivt, håper på snarlig graviditet etter undersøkelsen:rolleyes: Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg:Heartred håper jeg er like heldig som deg angående smertene:joyful:

Jeg gjorde det før jeg ble gravid første gang. Syns det gjorde ganske vondt egentlig, men går fort over. Det er liksom bare der og da. Ble gravid 3 mnd senere, men da tok jeg også hormontilskudd så tror ikke det hadde noe med den prosedyren å gjøre

Tusen takk for svar:Heartred Er ganske forberedt på at det kan gjøre vondt, håper jeg er en av de heldige som ikke synes det er så ille:angel5

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp