Kontrastundersøkelse av eggledere, noen med erfaring?

Jeg gjorde det i august i fjor. Fikk ingen beskjed om å ta noe smertestillende, men det gikk greit - føltes som menssmerter, helt overkommelig. Eggledere var ikke tette, men legen måtte sprøyte inn væsken to ganger, fordi det var vanskelig å se den ene egglederen skikkelig.
Ble gravid i november, men usikker om undersøkelsen gjorde susen :) Jeg ble gravid før, men mistet to ganger... Vi prøvde i 8 mnd etter den siste SA'en uten positiv test, og valgte å ta en sjekk.

Blir 8 pp vår nå også, men 6 pp etter å ha mistet. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg:Heartred Fantastisk med spire i magen:love7:wav Gratulerer:love7

Noen synes det er veldig vondt, men som du selv skriver- det er jo så verdt det når man blir gravid:love7 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg:Heartred Gratulerer så mye med spiren:wav:Heartbigred
Ja, tenker du som har fått 4 barn overlever greit ❤️ Spiren etter denne undersøkelsen er blitt 3 år da, men det var absolutt verdt det.. Og hvis man ikke blir gravid, står det heller ikke uprøvd ❤️ Nå må det nok mere til enn å skylle egglederne før vi får en bebis til slutt :sorry:

Jeg gjennomførte denne prosedyren i november i forbindelse med en generell fertilitetsutrending. Jeg kjente absolutt ingenting under selve skyllingen, jeg hadde heller ikke tatt smertestillende i forkant:happy: blødde en del i etterkant og hadde vondt i magen etter kontrastvæsken, men det gikk over etter noen dager.
Når det kommer til sjansen for å bli gravid i de påfølgende månedene vet jeg ikke. Min gyn sa at det fantes en del tilfeller, men så langt har ikke jeg testet positivt i alle fall:sour:

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg:HeartredGynekologen nevnte at man kunne få litt vondt i magen etterpå pga kontrastvæsken som rant ut i buken:oops: Han sa at mange blir gravide samme PP som man har hatt denne undersøkelsen, så jeg håper jeg er en av de heldige:rolleyes: Og så bra at du ikke hadde vondt under selve undersøkelsen:joyful:

Ja, tenker du som har fått 4 barn overlever greit ❤️ Spiren etter denne undersøkelsen er blitt 3 år da, men det var absolutt verdt det.. Og hvis man ikke blir gravid, står det heller ikke uprøvd ❤️ Nå må det nok mere til enn å skylle egglederne før vi får en bebis til slutt :sorry:

Åh, beklager, så tickeren din å trodde du hadde en liten spire i magen:( Har dere vanskeligheter med å bni gravide? Har dere vært gjennom IVF? Beklager om jeg spør dumt:oops: Jeg har fått to vaginalt å to med keisersnitt:hilarious: De minuttene som undersøkelsen står på, skal jeg greie, for er så verdt det om det blir bebis:love7

Åh, beklager, så tickeren din å trodde du hadde en liten spire i magen:( Har dere vanskeligheter med å bni gravide? Har dere vært gjennom IVF? Beklager om jeg spør dumt:oops: Jeg har fått to vaginalt å to med keisersnitt:hilarious: De minuttene som undersøkelsen står på, skal jeg greie, for er så verdt det om det blir bebis:love7
Det går fint ❤️ Vi mistet denne spiren også, gitt :sad010 Vi må ha donor, så må uansett ha hjelp, men i utgangspunktet ikke vært vanskelig å bli gravid. Første satt på første forsøk. Har nå prøvd 4 forsøk totalt (3 inseminasjoner og 1 IVF nå sist) som har resultert i 2 graviditeter som begge har endt i MA. Kan virke som det er vanskeligere å holde på det enn å bli gravid, men vi gir ikke opp enda :love7 Håper det blir spire på deg etter spylinga! :wav

Det går fint ❤️ Vi mistet denne spiren også, gitt :sad010 Vi må ha donor, så må uansett ha hjelp, men i utgangspunktet ikke vært vanskelig å bli gravid. Første satt på første forsøk. Har nå prøvd 4 forsøk totalt (3 inseminasjoner og 1 IVF nå sist) som har resultert i 2 graviditeter som begge har endt i MA. Kan virke som det er vanskeligere å holde på det enn å bli gravid, men vi gir ikke opp enda :love7 Håper det blir spire på deg etter spylinga! :wav

Åh, kjære deg:( Det gjør meg vondt å høre du har mistet i MA 2 ganger:Heartred Med én gang man ser de to magiske strekene lyse mot seg, så er man jo sterkt knytta til den lille å begynner å planlegge å forestille seg svangerskap å tiden etter:sad010 Sender deg en stor bamseklem:Heartred Håper du snart blir gravid igjen og at spiren sitter hele veien til mål:Heartbigred Ja, jeg håper veldig at denne undersøkelsen kommer til å hjelpe meg med Babydrømmen:rolleyes:

Ser ut som timen blir gjort om til en vanlig TUL:rolleyes:

20210204_085352.jpg

20210204_085323.jpg

Back
Topp