Kontorjobber...

huff vanskelig dette for sykepleier er jo egentlig drømmen :-)

Hva med helsesøster? Ikke at jeg har veldig peiling, men mine sykepleier venninner sier at de vil videreutdanning seg til det når de blir gamle og slitne.

Ja helsesøster er noe jeg kunne tenkt meg, men så hører jeg en del som sier at det er vanskelig å få jobb som helsesøster nå...

Jeg vet, jeg har også lyst til å bli helsesøster og har tenkt på det samme som deg, er jo greit å vite at man er sikra jobb. Men jeg har et lite håp om at det vil bli satset mer på helsesøstre fremover, det er jo et veldig stort behov ikke bare på helsestasjoner, men på skoler osv.

Jeg vet, jeg har også lyst til å bli helsesøster og har tenkt på det samme som deg, er jo greit å vite at man er sikra jobb. Men jeg har et lite håp om at det vil bli satset mer på helsesøstre fremover, det er jo et veldig stort behov ikke bare på helsestasjoner, men på skoler osv.
ja sant det, må skikkelig i tenkeboksen :-)

Da må du jobbe som sykepleier i to år, +at det er sinnsykt vanskelig å komme inn på studie. Men om man vil det nok klarer man det:) helsesøster altså

skjønner det er vanskelig for deg å ta et valg på det du egentlig har mest lyst til når du er i tvil om hvordan det vil fungere med helsa di.

Jobber selv som sykepleier og har noen tanker å komme med....

Helsesøster - vanskelig å komme inn på skole. vet ikke hvor du bor men er jo et studie som ikke finnes alle plasser så kanskje det innebærer du må flytte evt pendle under studiet.... En må også ha erfaring som spl før en kan søke studiet så du må jo vite du klarer det..... Er også vanskelig å få jobb som helsesøster etter det jeg har hørt fra helsesøstre. Vet om di som har flyttet til en mindre kommune for å få erfaring som helsesøster før di kan søke jobber på større plasser seinere

Undervisnings- og lederjobber er jobber som gjerne går til dem som har en del erfaring fra pleien først. Heller ikke mange slike jobber i forhold til hvor mange sykepleiere som gjerne ønsker en slik type jobb etter mange år på gulvet....

Bare noen tanker og absolutt ikke ment å drepe motivasjonen din, men er jo lurt du tenker gjennom fremtiden for studiet er hardt og krever en del og da er det jo kjipt å ikke kunne bruke utdanningen i ettertid....

Har nå sett litt på noe som heter helseadministrasjonssekretær på ecademy :-) lurer kanskje på om det kan være noe :-)

Jeg er utdanner hjelpepleier, men måtte omskolere meg pga helse.. Har 1.5 mnd igjen på dette studiet du har sett på..

Jobber som sekretær og det er knall for min del.. Har mine faste runder som jeg går og får dermed variert mellom sitting og aktivitet..

Ville ikkje valgt å ta sjukepleien om du slit med slike plager, og dei er kroniske. Eg er sjukepleiar sjølv, og veit av erfaring at dagjobb som sjukepleiar er vanskeleg å få, sjølv med over ti års erfaring slik eg no har. Å ta spl og så ledelse, er jo ein mulighet, men det er jo neppe nokon som vil ha ein leder uten erfaring fra arbeidslivet først, og du må jobbe minst to år før du tar videreutdanning.

Om du vil ta høgskoleutdanning eller universitet kva med juss, markedsføring, folkehelse, psykologi?

No veit eg ikkje kor mykje plager du har, men kva med å jobbe i psykiatrien? Det gjer eg, og det er jo litt utagering av og til, men vanligvis lite fysisk tungt, men turnus kjem du som regel ikkje unna som nyutdanna sjukepleiar;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er flere kontorjobber hvor de bare krever videregående. Er også flere hvor det står relevant utdanning (uten at de utdyper det noe mer) men at erfaring kan veie opp for utdanning.
Så da er det bare å få et bein innenfor, hehe.
Er det ikke noe som heter salg og service-linje på vgs? Eller finnes ikke det lenger. Er ikke helt oppdatert, hehe

Jeg er utdanner hjelpepleier, men måtte omskolere meg pga helse.. Har 1.5 mnd igjen på dette studiet du har sett på..

Jobber som sekretær og det er knall for min del.. Har mine faste runder som jeg går og får dermed variert mellom sitting og aktivitet..
oj spennende, tar du det der studie hos ecademy? synes du det virker bra? jeg ble litt gira på det der kjenner jeg :)

oj spennende, tar du det der studie hos ecademy? synes du det virker bra? jeg ble litt gira på det der kjenner jeg :)
Jeg tar et annet fag hos Ecademy (administrativ koordinator), og syns i hvert fall at selve skolen og undervisningen er bra. Usikker på hvordan jobbmulighetene er etterpå da, siden det "bare" er fagskole, men tenker at alt man kan få på papiret er jo et pluss.

Jeg tar et annet fag hos Ecademy (administrativ koordinator), og syns i hvert fall at selve skolen og undervisningen er bra. Usikker på hvordan jobbmulighetene er etterpå da, siden det "bare" er fagskole, men tenker at alt man kan få på papiret er jo et pluss.
hadde egentlig fått inntrykk av at man stiller ganske sterkt med papirer fra ecademy, men vet ikke :-) hvordan fungerer det med ukentlige nettsamlinger og jobb samtidig egentlig, vet du det?

hadde egentlig fått inntrykk av at man stiller ganske sterkt med papirer fra ecademy, men vet ikke :) hvordan fungerer det med ukentlige nettsamlinger og jobb samtidig egentlig, vet du det?
Håper du har rett i det :)
Jeg syns det fungerer veldig fint. Nå har jeg selv gått ned til deltidsstilling pga studiet, men skulle fint klart å jobbe mer. Det er jo lagt opp til at man skal kunne ha en heltidsjobb ved siden av. Personlig syns jeg det gjerne hadde blitt litt mye, men det er fordi jeg ikke klarer å sette meg ned med studier på kveldstid etter arbeid og med to små barn.
Det er en nettsamling på 1 time i uken, og en eller to innleveringer i uken, i hvert fall på mitt studie.

Håper du har rett i det :)
Jeg syns det fungerer veldig fint. Nå har jeg selv gått ned til deltidsstilling pga studiet, men skulle fint klart å jobbe mer. Det er jo lagt opp til at man skal kunne ha en heltidsjobb ved siden av. Personlig syns jeg det gjerne hadde blitt litt mye, men det er fordi jeg ikke klarer å sette meg ned med studier på kveldstid etter arbeid og med to små barn.
Det er en nettsamling på 1 time i uken, og en eller to innleveringer i uken, i hvert fall på mitt studie.
okei takk for svar :-) jeg klarer nok å sette meg ned med det på kveldstid etter barna har sovnet også jobber jeg jo foreløpig på sykehjem da så jeg har jo alltids dager jeg jobber kveld og kan sette meg ned før jobb og jobber heller ikke fullt for øyeblikket da jeg bare tar ekstravakter.

må jo hjelpe med litt papirer uansett tenker jeg :-)

okei takk for svar :) jeg klarer nok å sette meg ned med det på kveldstid etter barna har sovnet også jobber jeg jo foreløpig på sykehjem da så jeg har jo alltids dager jeg jobber kveld og kan sette meg ned før jobb og jobber heller ikke fullt for øyeblikket da jeg bare tar ekstravakter.
Da går det nok helt fint :)

Ja jeg tenker ikke at jeg skal ha en jobb jeg sitter mest mulig i ro, det er jo heller ikke bra for kroppen ;-) men tenker at det er stor forskjell på det og det å jobbe i pleien :-) kan jeg ikke ha slike jobber heller kan jeg jo ikke jobbe til slutt og jeg ønsker jo å jobbe...

I min kontorjobb e eg nesten mer på farten til tider enn eg sitter på stolen :) så det kommer nok litt ann på hvilken kontor jobb/arbeidsplass en har :)

I min kontorjobb e eg nesten mer på farten til tider enn eg sitter på stolen :) så det kommer nok litt ann på hvilken kontor jobb/arbeidsplass en har :)

men har du så mye tunge løft og tunge bevegelser som man har i stell? for det er vel det som er det verste for meg, selv om det er andre ting også. Hva jobber du med, om du vil svare på det da?

men har du så mye tunge løft og tunge bevegelser som man har i stell? for det er vel det som er det verste for meg, selv om det er andre ting også. Hva jobber du med, om du vil svare på det da?

Neida. Tunge løft har vi vaktmester til :D jobber på en skole med regnskap. E utdanna regnskapsfører. Men i stillingen min e det jo veldig varierte oppgaver. Egentlig alt innen merkantilt. Men i hovudsak regnskap :) tyngste eg bærer e vel en perm :)

Neida. Tunge løft har vi vaktmester til :D jobber på en skole med regnskap. E utdanna regnskapsfører. Men i stillingen min e det jo veldig varierte oppgaver. Egentlig alt innen merkantilt. Men i hovudsak regnskap :) tyngste eg bærer e vel en perm :)

Takk for svar :-) har tenkt på litt sånt jeg også, men tør liksom ikke hive meg uti sånn regnskapsting fordi et av mine aller svakeste fag har alltid vært matte hehe

Back
Topp