kontantstøtte

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

ORIGINAL: lissell

ORIGINAL: Black Beauty

ORIGINAL: lissell

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Selv om pengene selvsagt kommer godt med er jeg for fjerning av kontantstøtten. Jeg er også mot høyere barnetrygd. Disse pengene kan heller brukes på noe/noen som trenger det.

Jeg synes ikke det er staten sin oppgave å betale folk for at de skal få lov til å gå hjemme. Vi har ett år permisjonstid her, noe som er flott, men jeg synes ikke vi skal dra den så langt at vi skal ha enda mer.

Hvis man absolutt ikke vil sende barnet i barnehage når det er ett år, da må man enten vente med å få barn til man har råd til å være hjemme, eller finne en løsning der man kan jobbe litt deltid og samtidig være hjemme med barnet.

dummeste innlegge jeg noen gang har sett!ikke rart det blir mye surr med sånne klovner som deg i samfunnet.

Dummeste kommentaren jeg har sett på lenge. Enig med prinsessen her, snakk om å prioritere

ja du er jo en av klovnene så ikke så rart! vente med barn kan dere si som er så perfekte og klarer og planlegge!

Vel, nå var det jo ikke det eneste alternativet da. Men man har tre valg:
1. Vente med barn til man har økonomi til å leve slik man ønsker. (Og selvfølgelig funker ikke det for alle, derfor finnes det flere altenativ skjønner du!)
2. Få seg en deltidsjobb/jobb på kveld/helger
3. Infinne seg med at barnet desverre må begynne tidligere i barnehage enn man synes er ideelt, hvis man ikke finner andre løsninger.

Og det dummeste innlegget sto du nok for selv. Noen argumenterer og diskuterer saklig, andre har ikke noe fornuftig/saklig å komme med, og er dermed nødt til å angripe personer og kalle de opp for å få sagt noe.. Vet ikke hva som er værst jeg? [8|][:-]

må bare le jeg.oppgitt

ORIGINAL: solsikke76=0)

ORIGINAL: maryjoleen

ORIGINAL: thejohan

ja må du jobbe så må du vell jobbe.
men jeg burde ikke være nødt til å gjøre det samme som deg.
jeg burde kunne være hjemme å oppdra barnet mitt og det kommer jeg også til å være;)
heldivis.

Du må bare gjøre som du vil, men du må ikke forvente at staten skal betale deg for det!

jo jeg kan og forventer det.
og siden di også gjør det så er det jo bare flott flott[;)]

Forventer du att andre skal betale dine regniger når du går hjemme? Håper jeg leste feil. Er hjemme selv men skulle da bare mangel att vi ikke betaler våre egene regninger. Men hvordan stønader får du når du er sammen med barnefaren?

hæh?
hva har regningene mine med saken å gjøre?[8D]
er snakk om KONTANTSTØTTE her om du ikke har fått det med deg.
ja jeg forventer at jeg får den når jeg går hjemme.
og jeg får den jo også så jeg ser ikke helt problemet hehe.
får kontantstøtte bare;) men det er nokk!

ja må du jobbe så må du vell jobbe.
men jeg burde ikke være nødt til å gjøre det samme som deg.
jeg burde kunne være hjemme å oppdra barnet mitt og det kommer jeg også til å være;)
heldivis.

Du må bare gjøre som du vil, men du må ikke forvente at staten skal betale deg for det!

Jeg er enig med Maryjoleen. 3300 kr. i mnd. er ikke akkurat lønn for en fulltidsjobb, så velger man å være hjemme sliter man som oftest uansett, men kontantstøtten gjør at man har muligheten til å ta et valg siden noen få tusenlapper hjelpe mye på et stramt budsjett. Og det synes jeg faktsik er viktig, at man skal ha muligheten til å ta et valg! Det er ikke snakk om at staten betaler for mammajobben akkurat...

Vi har faktisk ikke råd til å ha han i barnehage! Sambo er student på siste året, og kan ikke jobbe ved siden av. Eg jobber 3-4 dager i uken, resten av tiden går med å være hjemme. Så vi trenger faktisk kontantstøtten slik at vi kan betale dagmamman (som forresten har stillt opp gratis de siste 6 mnd, pga nettop for lav inntekt). Så eg håper virkelig ikke at de fjerner den, men syns samtidig heller ikke at alle fortjener den.

synns det er tragisk om det skal være sånn at alle MÅ jobbe for at man skal ha rå til å leve.

Er du seriøs?
[8|]

Forventer du at pengene skal komme inn på konto, mens du sitter på ræva?

særiøs? ja som oftes så er jeg det.
nei jeg mener ikke det men jeg mener at det er forbanna skrudd at folk skal være nødt til å sende barna i bh når di er 1 år , JA!
folk som nermest ikke klarer vente med å sende barna i bh, di er det noe galt med.
om di må pga økonomisk situasjon er det noe helt annet.
jeg forventer ikke at pengene skal komme inn på konto mens jeg ''sitter på ræva'' som du kaller det.
det er snakk om di 3 første årene til barna. ikke hele livet.
beklager at jeg ikke er villig til å underette meg dagens a4-samfunn og sende babyen min til fremmede folk i bh.
by the way, jeg sitter ikke på ræva når jeg tar vare på barna mine.

Jeg ville heller ikke sendt barna mine til fremmede folk i BH, tok de derimot på seg en genser så... I bhG derimot, sender jeg dem når de er klar for det.. [8|][:D]

Back
Topp