kontantstøtte

ORIGINAL: pupple

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

ORIGINAL: maryjoleen

ORIGINAL: thejohan

ikke etter meg nei, men etter mange tusen damer som mener det samme.
så det er nokk ikke noe mere rett at samfunnet skal inrette seg etter deg

Og det er mange tusen damer og menn som ikke vil at skattepengene sine skal gå til de som ikke vil jobbe, og heller forvente at staten skal betale de for å gå hjemme..

det har ikke noe å gjøre med at jeg IKKE VIL JOBBE.
jeg elsker å jobbe, men jeg elsker barna mine mer.
at du helst vil at fremmede skal oppdra barna dine får være din sak.

Det spiller ingen rolle om det er fordi du ikke vil jobbe eller om det er fordi du vil være med barna dine isteden. Konsekvensen er uansett den samme: du går hjemme - av eget ønske, og mener andre skal betale deg for å gå frivillig hjemme.

når man er hjemme av eget ønske for å være sammen med barna og får kontantstøtte til de er 3, sparer staten faktisk flere tusen på at ikke de er i bhg!!!!!

Frem til året de fyller 3 tar et barn 2 bhg-plasser. Det utgjør endel tusener mer enn kotantstøtta!!!!

Ehm.. Og hva med alle de tusener staten taper på at fullt arbeidsdyktige folk er hjemme istedet for å jobbe og betale skatt??????????????? Tror nok ikke akkurat det regnestykket går opp i opp nei......[;)]

Hvis du mener hva jeg syns om at regjeringen kanskje fjerner kontantstøtten så syns jeg det er HELT PÅ TRYNET!!!![:'(][:@][:'(][:@][:'(][:@][:'(][:@][:'(][:@][:'(][:@]

Og det er mange tusen damer og menn som ikke vil at skattepengene sine skal gå til de som ikke vil jobbe, og heller forvente at staten skal betale de for å gå hjemme..

sign!!!

ORIGINAL: Lissyjane

Så vi som ikke har råd,vi elsker ikke ungene våre? Jeg har dessverre ingen som kan betale noe av mi gjeld,mat,forsikringer,bensin,klær til Lucas,leker og mat til Lucas,husholdningsartikler og så videre inn i det uendelige. Det er ikke snakk om hva mange av oss HELST VIL! Det er snakk om liv eller død. Jeg elsker ungen min mest av alt i hele verden. DERFOR jobber jeg!

ja må du jobbe så må du vell jobbe.
men jeg burde ikke være nødt til å gjøre det samme som deg.
jeg burde kunne være hjemme å oppdra barnet mitt og det kommer jeg også til å være;)
heldivis.

De er jo får at staten vil at flere skal ut i jobb[:D]
Får mange år siden fikk man overgangsstødnad i 12år, det resulterte at mange mange mødre gikk hjemme.
Så der blei det kutta ned til 8år, flere ut i jobb.
Kan skjønne at mange vil gå hjemme med barna, men ungene har jo så godt av og komme i barnehage og sosialisere seg med andre barn.

Og til maryjoleen hvordan skulle det gått om både mor og far skulle gått hjemme med barna fordi man føler at andre ikke kan passe de i bhg
føle at de går glipp av noe i oppveksten (oppdragelsen du snakker om)
jaja da hadde det vært mange ledige arbeidsplasser og det er jo bra... not

Hørte akkurat på radioen at KRF's fanesak i valgkampen skal være kontantstøtten. De ønsker å øke den og sier at de ikke vil samarbeide for en borgerlig regjering om det ikke blir gjennomført. Så da er det jo hår for de som vil være hjemme med barna.

Kanskje jeg må stemme KRF for første gang i mitt liv. Har aldri vært for kontantstøtten men nå som vi planlegger en til hadde det vært litt digg å være hjemme litt lenger......

ORIGINAL: reddharen

Hørte akkurat på radioen at KRF's fanesak i valgkampen skal være kontantstøtten. De ønsker å øke den og sier at de ikke vil samarbeide for en borgerlig regjering om det ikke blir gjennomført. Så da er det jo hår for de som vil være hjemme med barna.

Kanskje jeg må stemme KRF for første gang i mitt liv. Har aldri vært for kontantstøtten men nå som vi planlegger en til hadde det vært litt digg å være hjemme litt lenger......

Hehe, ja samme hva annet de har på partiprgrammet, bare du får kontantstøtte.

Du vet de også er for å øke skattene til de som tjener lite?

Jeg er så takknemlig for å få betalt permisjon til å være hjemme og ta seg av babyen sin og ikke være avhengi av å ha spart opp penger, ha en rik mann eller flytte i campingvogn for å overleve eller leie en underbetalt dagmamma fordi jeg måtte tilbake på jobb 6 uker etter fødselen.
Ideen bak kontantstøtten var vel god, litt ekstra til de som ville prioritere å være hjemme litt lenger, men den er jo og lett å misbruke og har kanskje ikke ført til at flere barn var hjemme med foreldrene.
Men sånn som jeg har skjønt forslaget så er det snakk om å fjerne kontanstøtten fra barnet er 1 år og elleve mnd.og etter det er garantert barnehageplass, er det riktig??

Jeg går hjemme med twins som er 17 mnd gamle,og er glad for kontantstøtta.Jeg fikk samme permisjonspenger som de som får ett barn,er det rettferdig da???Hvorfor kan ikke staten støtte at jeg tar meg av mine barn,er jeg ikke i stand til det??De støtter jo en barnehageplass sinnsykt mye.OG ang jobb...i kommunen her jeg bor har det ingen jobb å tilby meg for tida...annet enn sykepleierjobb...og jeg er ingen sykepleier...Er glad for at dette er de siste barna mine så slipper jeg å bekymre meg lengre for om kontantstøtta forsvinner eller ikke..Jeg syns det er smålig av regjeringen å fjerne den...Men de skal jo ha alle unger inn i et system fra de er 9-12 mnd,er jo bare da det blir noe av dem??Og alle skal jo jobbe 100% helst,viss ikke taper vi jo pensjon og greier...er ikke det vårt valg liksom???Denne kontantstøttedebatten får meg til å bli veldig sint...

jeg burde kunne være hjemme å oppdra barnet mitt og det kommer jeg også til å være;)
heldivis.

Du må bare gjøre som du vil, men du må ikke forvente at staten skal betale deg for det!

jo jeg kan og forventer det.
og siden di også gjør det så er det jo bare flott flott[;)]

dumeste innlegge jeg noen gang har lest[>:]

Selv om pengene selvsagt kommer godt med er jeg for fjerning av kontantstøtten. Jeg er også mot høyere barnetrygd. Disse pengene kan heller brukes på noe/noen som trenger det.

Jeg synes ikke det er staten sin oppgave å betale folk for at de skal få lov til å gå hjemme. Vi har ett år permisjonstid her, noe som er flott, men jeg synes ikke vi skal dra den så langt at vi skal ha enda mer.

Hvis man absolutt ikke vil sende barnet i barnehage når det er ett år, da må man enten vente med å få barn til man har råd til å være hjemme, eller finne en løsning der man kan jobbe litt deltid og samtidig være hjemme med barnet.

dummeste innlegge jeg noen gang har sett!ikke rart det blir mye surr med sånne klovner som deg i samfunnet.

heldivis.

Du må bare gjøre som du vil, men du må ikke forvente at staten skal betale deg for det!

De betaler jo 10.000 i mnd slik at dere som har barna i b.h skal få jobbe..

Så hvorfor ikke betale de som velger å gå hjemme en liten del av det..

ORIGINAL: lissell

Selv om pengene selvsagt kommer godt med er jeg for fjerning av kontantstøtten. Jeg er også mot høyere barnetrygd. Disse pengene kan heller brukes på noe/noen som trenger det.

Jeg synes ikke det er staten sin oppgave å betale folk for at de skal få lov til å gå hjemme. Vi har ett år permisjonstid her, noe som er flott, men jeg synes ikke vi skal dra den så langt at vi skal ha enda mer.

Hvis man absolutt ikke vil sende barnet i barnehage når det er ett år, da må man enten vente med å få barn til man har råd til å være hjemme, eller finne en løsning der man kan jobbe litt deltid og samtidig være hjemme med barnet.

dummeste innlegge jeg noen gang har sett!ikke rart det blir mye surr med sånne klovner som deg i samfunnet.

Dummeste kommentaren jeg har sett på lenge. Enig med prinsessen her, snakk om å prioritere

ORIGINAL: Black Beauty

ORIGINAL: lissell

Dummeste kommentaren jeg har sett på lenge. Enig med prinsessen her, snakk om å prioritere

ja du er jo en av klovnene så ikke så rart! vente med barn kan dere si som er så perfekte og klarer og planlegge!

heldivis.

jo jeg kan og forventer det.
og siden di også gjør det så er det jo bare flott flott[;)]

Forventer du att andre skal betale dine regniger når du går hjemme? Håper jeg leste feil. Er hjemme selv men skulle da bare mangel att vi ikke betaler våre egene regninger. Men hvordan stønader får du når du er sammen med barnefaren?

ORIGINAL: Manne85

heldivis.

Om alle kvinner med barn under skolealder skulle gå hjemme ville vi hatt stoooore problemer skaffe arbeidskraft inn i kvinnedominerte yrker. Om alle fikk 6 år men full lønn ville nok vi alle vært hjemme. Men vil ikke bodd i dette landet da. Da må dere gjøre plass til bestemor og bestefar i huset deres også[;)]

ORIGINAL: solsikke76=0)

ORIGINAL: Manne85

heldivis.

Om alle kvinner med barn under skolealder skulle gå hjemme ville vi hatt stoooore problemer skaffe arbeidskraft inn i kvinnedominerte yrker. Om alle fikk 6 år men full lønn ville nok vi alle vært hjemme. Men vil ikke bodd i dette landet da. Da må dere gjøre plass til bestemor og bestefar i huset deres også[;)]

Kontantstøtten får man bare frem til barnet blir tre år. Ingen som snakker om å få støtte til barna begynner på skolen.. Det er heller ikke snakk om full lønn. Det er snakk om et minimalt beløp i forhold til hva det faktisk koster staten å ha barna i barnehagene..

Når det kommer til arbeidskraft så viser undersøkelser at dersom det var bedre tilrettelagt for at man kunne gå hjemme med små barn, så ville mange vurdert å fått flere barn. Og ingenting ville skapt bedre arbeidskraft enn det.

ORIGINAL: ~Maddy~

ORIGINAL: EmmaT

ORIGINAL: tafas

ORIGINAL: EmmaT

syns den bør være behovsprøvd jeg hvis de skal fortsette å ha den. samme med barnetrygd.

[8|]hvordan da? skjønt ikke helt

at f eks har du lønna til røkke trenger du heller ikke kontantstøtten/barnetrygden [:D]
sant!

Enig[;)]

skjønner ikke at de på død og liv må fjerne den jeg... passer meg jævlig dårlig[8D]

Back
Topp