ORIGINAL: LykkeLille
ORIGINAL: Mari3
ORIGINAL: addi
ORIGINAL: Mari
Ok hva med de som går hjemme men likevel har barna i barnehage skal de da betale full pris eller skal de få støtte
Og noen har det best i barnehage noen har det bedre hjemme.
Hvorfor gå hjemme hvis barna har full barnehageplass og hvorfor i all verden skal staten betale da?
Og nesten alle barn har det bedre i barnehage, dem som har det bedre hjemme er en fåtall og hvis det er tilfelle så synes jeg at det må dokumenteres og da synes jeg at det også er rettferdig med en slags kontantstøtte. Men ikke generelt
Jeg har ikke gått hjem for at jeg ikke har fått barnehage plass, Men for meg er det viktigst å ta vare på mine barn selv, og ikke overlate dette til andre. Jeg vet om mange barn som aldri har gått i barnehage og ingen av de har problemer med skole eller sosialt. Disse undersøkelsene du referer til kommer faktisk fra de som prøver å få igjennom full barnehage dekning. Jeg har snakket med spesial pedakoger og helse personell og ingen av de har kunnet fortelle meg at barna har det bedre i barnehage.
Jeg sier ikke noe galt om de som har barna i barnehage. Det er opp til hver enkelt, jeg sier hva som er rett for meg og mine og ingen andre.
Jeg har selv gått lite i barnehage og har aldri hatt noe problemer med det sosiale av den grunn så er så enig i det du sier! Jeg og har lyst til å ta vare på barna mine selv.. Jeg hadde passe mye bedre inn i samfunnet for 20- 30 år siden, gått på husmorskole, vært hjemme mens barna er små og så begynt å jobbe når de begynte på skolen..
jeg hadde egentlig tenkt at jeg skulle være hjemme med barna en stund, men ser at gutten min har stor behov for å være sammen med andre barn og at det var ikke tilstrekkelig med nabobarna, barselgruppe og babysvømming. Så har han begynnt i barnehage 3 dager i uken og jeg ser hvor godt det er for han. Og selv om vi som foreldrene gjør alt for gutten våres, så kan vi ikke tilby alt som barnehage kan tilby på forskjellige områder.