Kontantstøtte avhengige

Agrestic1

Elsker forumet
ja for det er noen av de.....nyt den så lenge den varer, for snart forsvinner den[8|] Er spådommene hvertfall om de rødgrønne får fortsette

er ikke sånn at det skjer i løpet av natta uten noe alternativ.....

får se hva som skjer i løpet av de neste fire årene.

hvis alt som var med i Soria Moria erklæringen skulle vært på plass ville vi i dag ha hatt full barnehagedekning med lavere maxpris, varm mat i skolen, ingen skoleklasser på mer enn 15 elever, en mer synlig miljøpolitikk....

Får se hvilke fanesaker som blir prioritert [:D]

Hvordan kan full barnehage dekning være et alternativ til kontant støtten når den er til for de som heller vil være hjemme med barna enn å ha de barnehage.

Regner med at de er kjappe til å fjerne "godene".. Det er vel værre med alt som koster penger.... Blir sprø av dette valget her, hadde faktisk litt tru på folket denne gangen, men neida "sosialistene" ser ut til å vinne igjen. Og jeg som har planlagt så mye med tanke på kontantstøtten, nå trur jeg ikke vi har råd til ast jeg er hjemme....

ORIGINAL: LykkeLille

Regner med at de er kjappe til å fjerne "godene".. Det er vel værre med alt som koster penger.... Blir sprø av dette valget her, hadde faktisk litt tru på folket denne gangen, men neida "sosialistene" ser ut til å vinne igjen. Og jeg som har planlagt så mye med tanke på kontantstøtten, nå trur jeg ikke vi har råd til ast jeg er hjemme....

JUUUUHUUUUUUUUUUUU!!!! [:)][:)][:)]
Happy happy happy!! [:D][:D][:D]

Jeg har jo ikke rett på barnehageplass for jenta vår før august 2011... da er hun nesten 2 år. Fint det.... men uten plass til henne kan ikke jeg jobbe.... og uten kontantstøtte kan jeg ikke gå hjemme [:o][&o]

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg har jo ikke rett på barnehageplass for jenta vår før august 2011... da er hun nesten 2 år. Fint det.... men uten plass til henne kan ikke jeg jobbe.... og uten kontantstøtte kan jeg ikke gå hjemme [:o][&o]

Kan vel jobbe kveld og helg feks innimellom? Jeg har heller ikke barnehageplass før høsten til neste år, men skal i prinsippet begynne i januar.. Permisjon uten lønn, og jobbe når man har anledning.. Sånn blir vi å gjøre det iallefall..

ORIGINAL: Almyrida81

Kan vel jobbe kveld og helg feks innimellom? Jeg har heller ikke barnehageplass før høsten til neste år, men skal i prinsippet begynne i januar.. Permisjon uten lønn, og jobbe når man har anledning.. Sånn blir vi å gjøre det iallefall..

Jeg har en fast jobb som er fra 07-15.
Man kan ikke bare trylle frem en jobb som jeg kan ha på kveldstid og i helg med bra nok inntekt, en jobb jeg er kvalifisert for og som jeg vil trives med. Jeg vil aldri se samboern min som jobber dagtid... og da kan man regne selv hvor lenge det forholdet vil vare. Hurra for familieliv.

Man kan ikke bare trylle frem en jobb som jeg kan ha på kveldstid og i helg og ha inntekt på 300.000 i året. Da vil jeg aldri se samboern min som jobber dagtid... og da kan man regne selv hvor lenge det forholdet vil vare. Hurra for familieliv. [&o]

Vil vel langt fra ha noen inntekt på 300 000 i året jeg heller.. Men skal ikke mange dagene på jobb en mnd til for å tjene det samme som kontantstøtta er i dag da..

selv om jeg motta halv kontantstøtte for tiden og har nytte av det, så ser jeg mer fordeler med å fjerne den. Ikke for meg, jeg taper hvis den blir fjernet. Men generellt synes jeg at det er bra hvis kontantstøtten forsvinner og norge få godt barnehage dekkning og lav makspris. Siden vi i kommeunen har allerede norges rimeligste barnehage er det ikke en fordel for meg hvis kontantstøtten faller bort.

Men man må jo bare ser på hvem først og fremst benytter seg av kontantstøtte. Da finner man mange innvandrer som velger å beholder barna hjemme, selv om disse barne vil har det mye bedre hvis dem kommer i barnehage og kunne bli integret i den norske samfunn.

Jeg respekterer hvis noen velger å være hjemme med barna litt lengere en vanlig. Men hvorfor skal staten støtter dette? Hvis folk vill forbli hjemme, så kan dem jo gjør det. Men hva er med folk som ønsker å jobbe men kan ikke fordi dem har ikke barnehageplass? Dem kan ikke bygge seg en barnehage selv. Jeg er heller for mer penger til flere barnehageplasser en for kontantstøtte

Skjønner selvfølgelig at det blir litt vanskeligere med fast arbeidstid på dagtid..

Man kan ikke bare trylle frem en jobb som jeg kan ha på kveldstid og i helg og ha inntekt på 300.000 i året. Da vil jeg aldri se samboern min som jobber dagtid... og da kan man regne selv hvor lenge det forholdet vil vare. Hurra for familieliv. [&o]

Akkurat dette synes jeg er fryktelig dumt. Vi er faktisk veldig heldige jeg har gått hjemme siden 1. mann ble født og har derfor måttet klare oss uten kontant støtten de siste 3 åra. Men synes den var kjekk å ha når jeg hadde den. og det er desverre ikke alle som er like heldige som det vi har vært og at de nå skal miste dette valget.

ORIGINAL: addi
Jeg respekterer hvis noen velger å være hjemme med barna litt lengere en vanlig. Men hvorfor skal staten støtter dette? Hvis folk vill forbli hjemme, så kan dem jo gjør det. Men hva er med folk som ønsker å jobbe men kan ikke fordi dem har ikke barnehageplass? Dem kan ikke bygge seg en barnehage selv. Jeg er heller for mer penger til flere barnehageplasser en for kontantstøtte

Nå sa Jens på tv i går at de har oppnådd full barnehagedekning over hele Norge. Så da er vel det problemet løst? [8|]

Ettersom jeg har vært sykmeldt hele dette svangerskapet og forrige... [&o]
Så MÅ jeg tilbake i jobb 5.juli 2010 hvis ikke mister jeg eller må si opp jobben min. En fast jobb med bra inntekt..... [:o] Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre for noe. Men tar sorgene neste år.... orker ikke bry meg engang enda. Men kan garantere at noen sitter garantert ENDA dypere i det enn meg......

Ettersom jeg har vært sykmeldt hele dette svangerskapet og forrige... [&o]
Så MÅ jeg tilbake i jobb 5.juli 2010 hvis ikke mister jeg eller må si opp jobben min. En fast jobb med bra inntekt..... [:o] Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre for noe. Men tar sorgene neste år.... orker ikke bry meg engang enda. Men kan garantere at noen sitter garantert ENDA dypere i det enn meg......

Må man si opp jobben sin om man har vert sykemeldt lenge? (Nei, jeg aner virkelig ikke dette.. [:)])

ORIGINAL: Mari3

Hvordan kan full barnehage dekning være et alternativ til kontant støtten når den er til for de som heller vil være hjemme med barna enn å ha de barnehage.

Er såååå enig. Hvorfor kan vi ikke heller få valget sjølv, jeg vil ikke at staten skal velge for meg om jeg skal være hjemme. Og om kontantstøtten går bort har faktisk staten og de rødgrønne tatt dette valget for meg... Selvfølgelig brukes det mye penger til kontantstøtten, men barnehageplassene blir også dekt av staten i stor grad! De rødgrønne ødlegger familiene...

Må man si opp jobben sin om man har vert sykemeldt lenge? (Nei, jeg aner virkelig ikke dette.. [:)])

Har man vært sykmeldt 52 uker og enda ikke går tilbake i jobb.... får man normalt en oppsigelse fra jobben om man ikke sier opp selv ja. De færreste bedrifter som ikke godkjenner egensøkt permisjon uten lønn.... er neppe interessert i å ha en ansatt som ikke er på jobb. Så ja...

Er såååå enig. Hvorfor kan vi ikke heller få valget sjølv, jeg vil ikke at staten skal velge for meg om jeg skal være hjemme. Og om kontantstøtten går bort har faktisk staten og de rødgrønne tatt dette valget for meg... Selvfølgelig brukes det mye penger til kontantstøtten, men barnehageplassene blir også dekt av staten i stor grad! De rødgrønne ødlegger familiene...

hvorfor skal staten betale deg penger at du ikke jobber? Du vill være hjemme, så er det ditt valg. Men jeg ser ingen grund at staten skal finansere dette.
Jeg har sans for individuelle løsninger og synes at hvis man ikke få barnehageplass skal man få en kompensasjon. Men å få penger bare fordi man ikke vill jobbe? De flerste barna har det veldig godt når dem kommer i barnehage, ofte bedre en hjemme og det finnes masse forskning som bekrefter dette. Så hvorfor da gi støtte til det og ikke mer penger til barnehager?

tte av det, så ser jeg mer fordeler med å fjerne den. Ikke for meg, jeg taper hvis den blir fjernet. Men generellt synes jeg at det er bra hvis kontantstøtte

For meg er det bra om de evt. fjerner kontantstøtten.
Som alenemor i 100% stilling og barn i en like stor stilling i BHG, så har jeg aldri hatt kontanstøtte.
Så ja, jeg håper heller på en lav makspris på bhg, noe som vil gjøre godt for meg og min økonomi.

Så egoistisk er jeg[;)]

ORIGINAL: addi

hvorfor skal staten betale deg penger at du ikke jobber? Du vill være hjemme, så er det ditt valg. Men jeg ser ingen grund at staten skal finansere dette.
Jeg har sans for individuelle løsninger og synes at hvis man ikke få barnehageplass skal man få en kompensasjon. Men å få penger bare fordi man ikke vill jobbe? De flerste barna har det veldig godt når dem kommer i barnehage, ofte bedre en hjemme og det finnes masse forskning som bekrefter dette. Så hvorfor da gi støtte til det og ikke mer penger til barnehager?

Ok hva med de som går hjemme men likevel har barna i barnehage skal de da betale full pris eller skal de få støtte

Og noen har det best i barnehage noen har det bedre hjemme.

Back
Topp