Konstant kvalm

renateb

Betatt av forumet
[:'(][:'(] Jeg er nå 7+2 på vei....Er konstant kvalm hele tiden [:'(], noen andre som slitet med dette ???
Noen som har noen råd ?
Orker ingenting og ligger rett ut hele tiden, helt utslitt av denne kvalmen jeg, får ikke i meg noe særlig mat el[:'(]

JEG HAR RÅD!!

Har slitt skikkelig selv, orker ikke levere vesla i bhg eller spise eller noe, så kom jeg på noe jeg anbefalt andre (men ikke prøvd selv) nemlig:
SEA BAND!
To akupressur armbånd en får kjøpt på apoteket, ( ca 165 kr, men idag fikk jeg det på salg til 112 kr), les instruksen, sett dem på og så tar det gjerne noen minutter før det funker. Men det funker! Jeg har pustet inn og ut som en gal for ikke å spy på apoteket og kiwi, og løp opp i leiligheten og brakk meg (unnskyld detaljer [8D]) for jeg var så dårlig. Så klarte jeg å lese instruksene, tok de på og gikk å la meg på sofaen, og nå er jeg HELT FIN! [:D][:D]
Prøv det, prøv det, send gubben ut for å hente de, eller gå ut litt selv, frisk luft hjelper også.

uff jeg også, har følt meg helt elendig de siste ukene, blitt sykmeldt også[:'(], orker ikke jobbe slik jeg er....Kaster ikke opp jeg da, men er bare skikkelig uvell...
har kjøpt meg slike bånd, men merker ikke noe når jeg har dem på, mulig jeg har gjordt noe feil

Da kan det hende du ikke har dem på de rette punktene.
Og de flytter litt på seg etter hvert også.

Har du sett nøye på instruksene og lagt ringfingeren på første ´rynken´ under hånden?
Så skal selve kulen på armbåndet ligge under pekefingeren, midt under andre ledd (skjønner du hva jeg mener?)

Håper det bare er det at du har satt de på litt feil, for de har vært en livredder for meg, så jeg håper de fungerer på deg også! [:)]

Bruker og disse bandene. Funker kjempe bra på meg!!!Ta en sinktab på morgen i tillegg.

Jeg har og god erfaring med Sea Band!!! hadde de liggende i skape,da jeg begynnte å bli ugen og kvalm, tok de fram,og 10-15 min senere sto jeg og tok oppvasken[:D]
Funker som bare det her i heimen [;)]

jeg har vært kvalm i en uke nå... heldigvis uten å kaste opp. er stort sett kvalm fra morgen til kveld - men det går litt bedre på ettermiddagen.....

for meg hjelper det å drikke masse farris og spise knekkebrød... [:)]

ORIGINAL: vimsemaja

JEG HAR RÅD!!

Har slitt skikkelig selv, orker ikke levere vesla i bhg eller spise eller noe, så kom jeg på noe jeg anbefalt andre (men ikke prøvd selv) nemlig:
SEA BAND!
To akupressur armbånd en får kjøpt på apoteket, ( ca 165 kr, men idag fikk jeg det på salg til 112 kr), les instruksen, sett dem på og så tar det gjerne noen minutter før det funker. Men det funker! Jeg har pustet inn og ut som en gal for ikke å spy på apoteket og kiwi, og løp opp i leiligheten og brakk meg (unnskyld detaljer [8D]) for jeg var så dårlig. Så klarte jeg å lese instruksene, tok de på og gikk å la meg på sofaen, og nå er jeg HELT FIN! [:D][:D]
Prøv det, prøv det, send gubben ut for å hente de, eller gå ut litt selv, frisk luft hjelper også.

Det funker altså. kjøpte etter forrige ul, turte ikke og kjøpe før siden jeg var redd jeg bare inbilte meg hele greia etter de to første ul, så led meg gjennom en uke med seriøs grusom kvalme, var helt himmels med sea band da, det virker forholdsvis fort, jeg ble ikke helt kvalmefri, men det ble MYE MYE bedre,kunne lage mat og ta oppvaska uten og spy og ikke minst spise mat uten og brekke meg hver gang jeg hadde mat i munnen,
de funker jo mot reisesyke også så man får jo brukt for de seinere[:)]

De må rettes på litt etterhvert for de flytter på seg, hender jeg tar de på litt feil om morran og da kommer kvalmen for fult, men tok en penn og tegnet ett kryss på riktig sted jeg så når de hadde glidd kunne jeg bare rette de opp i stedet for og finne frem riktig sted uten og driver og leite[:)]

Jeg er også 7+2 idag [:D] Seaband funker alldeles ikke på meg. Jeg er konstant kvalm, brekker meg hele tiden og spyr opp alt jeg får i meg. har gått ned ti kilo på snart 2 uker og det alle sier til meg er: "Det går over". Selv om det er sant, så er det ingen trøst! Vet hvordan du har det og håper virkelig seaband kan hjelpe deg.

ORIGINAL: dresden

Jeg er også 7+2 idag [:D] Seaband funker alldeles ikke på meg. Jeg er konstant kvalm, brekker meg hele tiden og spyr opp alt jeg får i meg. har gått ned ti kilo på snart 2 uker og det alle sier til meg er: "Det går over". Selv om det er sant, så er det ingen trøst! Vet hvordan du har det og håper virkelig seaband kan hjelpe deg.

uff så kjipt[:'(] Har du snakka med legen om og få noe som kan hjelpe da? er helt forferdelig og være kvalm HELE tiden[&o]

ORIGINAL: _Dollface_

ORIGINAL: dresden

uff så kjipt[:'(] Har du snakka med legen om og få noe som kan hjelpe da? er helt forferdelig og være kvalm HELE tiden[&o]

Jeg har snakket med legen, om vektnedgangen og at jeg ikke får i meg næring i det hele tatt, men hun sier bare at det skal gå over snart. Det eneste jeg har funnet ut som funker noen timer på kvalmen er sovepillene mine!

Blæh... kjenner meg igjen - desverre.

Er så lei!!! Kvalm og kaster opp hele tiden.
Seaband funker ikke på meg. Sist sv.skap dro jeg til en akupunktør for å få han til å sjekke om jeg hadde satt de på feil. Så jeg skulle være sikker på at det var riktig. Men de funket ikke, ikke denne gangen heller....

Eneste som funker er om jeg spiser eller drikker noe - men det er bare et tidsspørsmål før det kommer opp igjen.

Ned 4 kg. allerede. Blæh!

Har til og med prøvd å ta kontakt med en healer! Jepp! Men nei - funka ikke det heller.... Grynt!
Håper det går over snart!!!

Ja, huff, helt forferdelig! Er kvalm hele dagen. Spyr heldigvis ikke, men brekker meg. Mat hjelper i en halvtime etterpå, så er det i gang igjen. Seaband funker ikke på meg. Mulig jeg gjør det feil. Har gått med de i 4 dager nå, men neida..... Er heldigvis sykemeldt om dagen da.

Båndene er satt riktig på, fungerer ikke på meg...uff blir helt sprø av den kvalmen, føler meg så sliten oxo, orker ikke annet enn å holde sofaen...får jammen tru det går over snart[;)]

Back
Topp