Konisert + svangerskap

Poten

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Hei:) er det noen her som er konisert og vært gravid? Har dere fått noe ekstra info om dette? :)

Jeg er og konisert og fått beskjed om litt ekstra oppfølging i hensyn til 2 ul'r mer :)

Oki men sånn hverdagslige ting da...er det noe man må ta hensyn til som din lege har sagt til deg? Hører så mye forskjellig. Skal ringe legen i morgen :)

Hei, jeg har blitt konisert 3 ganger. Den tredje tok de ikke på lengden bare tykkelsen på livmorhalsen. Er 4+2 og skal til legen rett etter påske. Spent

Det er hvis du har høygradig celleforandringer på livmorhalsen, så går de inn og fjerner en del av den

Jeg ble konisert i 2004. Gravid første gang i 2011 og født i uke 30 mest trolig konisering som en av årsakene (svak/kort livmorhals). Ny forskning viser at laserkonisering faktisk lker sjansen for prematur fødsel mer enn antatt. Jeg får bå UL i uke 8 og 12 + det jeg måtte ønske selv, i tillegg til jevnlige målinger av livmorhalsen :)

Da satser jeg på at de passer godt på meg og. Skal ha ekstra oppfølging av andre årsaker i tilegg.

Men hva med turer, dansing osv. Hvordan er det? Leser så mange steder at man bør være mest mulig i ro? Det er jo ikke så innmari gøy ;)

I utgpnkt kan du forholde deg til alt som en vanlig gravid :) De aller fleste som er konisert har normale sv.skap og går til termin :) Det beste er vrl st du forholder deg til det som sies underveis i oppfølginga, og at du er obs på kynnere(de kan påvirke livmorhalsen)

Back
Topp