Konfirmasjon

Kristin :)

Forumet er livet
Aprillykke 2017
Sommerfuglene
Nevøen min skal konfirmeres til høsten, og jeg har ikke vært i konfirmasjon på mange år. Hvor mye er det vanlig å gi nå?

Datra mi skal også konfirmeres og hun får bunad. Så det går lissom ikke å sammenligne :dead:

Her har nevøer/nieser fått 1500, fadderbarn 700, og barn av venner får 500. Tror naboen fikk 2 eller 300.
Men det er jo fordi vi har råd. Forventer ikke likt når min skal konfirmeres.

Det varierer veldig fra familie til familie. Samboer sin familie gir 500 kr til nevøer/nieser, men i min familie er det vanlig med 1000 kr

Har gitt etter lommeboka. Og for min del er det
Nieser/nevøer 1000 kr
Annen familie 500 kr
Venners barn 300 kr

Det kommer helt an på hva du føler du har råd til.
Søsken til mannen har fått 1,000 kr. Nevøen min skal kanskje konfes om noen år, vet ikke hvor mye de får. Kommer an på økonomien vår på det aktuelle tidspunktet.
Føler veldig på det der altså. Jeg har jo blitt alene med 4 barn, så økonomien er naturlig nok ikke helt på topp... Men, min datter får jo bunad med sølv fra meg ene og alene fordi jeg hadde spart opp før samlivsbruddet. Redd for at det da skal virke smålig om jeg gir «for lite».

Føler veldig på det der altså. Jeg har jo blitt alene med 4 barn, så økonomien er naturlig nok ikke helt på topp... Men, min datter får jo bunad med sølv fra meg ene og alene fordi jeg hadde spart opp før samlivsbruddet. Redd for at det da skal virke smålig om jeg gir «for lite».

Din familie vet jo om samlivsbruddet og at du er alene med fire barn. De har helt sikkert forståelse for at du ikke kan gi like mye som hvis dere var to. Og hvis det er prisen på gaven som betyr noe for dem, så er det dem det er noe riv ruskende galt med spør du meg.

500 ca har jeg gitt til familie som konfirmeres. Syns det holder. Spesielt om man ikke har så veldig god råd

Nei det syns ikke jeg virker smålig overhodet. Med mindre du har utakknemlige drittunger da som skal konfirmeres.
Nevøene mine virket utakknemlige, men til jul så fikk de bare 50 kr og en sjokoladeplate og var veldig fornøyde.
Men mot slutten av kvelden dro jo mamma og pappa opp den virkelige gaven.
Folk har forskjellig økonomi og ved konfirmasjonstiden så bør jo ungdommer ha lært seg dette.
Nevøen din blir sikkert takknemlig for at dere dukket opp (hvis barna dine skal være med) og hva enn du føler du har råd til å gi ❤️

Gi etter lommeboken. Mine har fått 2000kr av onklene sine på min side av familien, og 1000kr av de på farssiden.

Back
Topp