Konfirmasjon å gave til egne barn

Her får bonusdattra selskapet og penger til lappen av faren når hun konfimeres om 2 år. Av slekten på moras familie får hun bunad fra Gudbransdalen siden de slekter dit over. Om mora evner så skal hun også være med på å betale selskapet til bonusdattra, meen det får nå tida vise da[;)].

Jeg fikk selskap og bunad av mine foreldre da jeg var konfimant en gang for leenge siden. Vi hadde selskapet hjemme og jeg var strålende fornøyd med det[:)]

Fikk bunad og et par tusen av Mamma. Tror de spleisa på festen.
Fikk 7000 av Pappa som ble satt på fond konto. Endte vel opp med 12000 før jeg tok de ut som 19åring[:)]

Jeg fikk selskapet og alt det løse sølvet til bunaden. Mormor sydde bunad (hun syr av yrke) også fikk jeg ny sykkel av mormor og morfar. Fikk en del smykker og dill, og 4500 i pengegaver. Jeg var den som fikk definitivt minst av mine klassekamerater, og det er klart man sammenligner på skolen etter konfirmasjonsdagen. Men jeg var fornøyd med det jeg fikk da [:)]

Skjønner jo at tidene forandrer seg, men vi kommer ikke til å gi en kjempestor pengesum. Da blir det heller at vi f.eks betaler noe av mopeden eller reiser på ferie eller om de har lyst til å dra på språkreise så kan vi sponse noe av det.

de fleste i min familie gir barna sine ti tusen til komfirmasjon.
jeg syns det er for mye. og kommer ikke til
å gi mine barn så mye

selv fikk jeg bunad av bestemor (det gjorde kusinene mine også, guttene fikk også tilbud med de ville ikke ha det) av mamma og pappa fikk jeg vel selskapet og et nydelig gullsmykke. mulig at bunadsølvet var gave fra mamma og pappa også da det greier jeg ikke å huske.
jeg fikk ingen penger i tillegg. men jeg var og er fortsatt fornøyd med det.

sånn totalt sett fikk jeg "bare" (skriver det i hermetegn siden det er lite i forhold til det andre skriver at de har fått, var også lite sammenlignet med klasse vennene mine) 8000 kr i penger men fikk en del smykker, ringer osv i tillegg da. var fornøyd jeg!!

men nå er det vel snart 18 år siden jeg var konfirmert da...

ORIGINAL: MammatilKevin

Eg fikk selskapet og bunad, kjempefornøyd med det[:)]

Tror jeg fikk 500,- av pappan min jeg, og det samme av mamma. Også selskapet da.

Vi fantes ikke bortskjemte, og det er litt godt egentlig. De andre i klassen min fikk 30 og 40 000,- noe som er helt villt!
Men så klart, har man råd til det så [:D]

Våre barn får nok bunad og selskapet tenker jeg.

Synes det er villt mye å gi alt det., Både jeg å søstra mi har fått selskap & bunad med tilbehør, superførnøyde begge to[:)]
Fikk ca. 15 000 i pengegaver + masse smykker, øredopper, kamera osv fra venner og familie.

Eg fikk igrunnen ALT for mye..
bunad av mamma til 25 000 + halve selskapet.
spesial laget smykke,ring, og øredobber til 10 000 av pappa + halve selskapet.
så fikk eg samelt 25 000kr av venner og familie(eg har eg ganske stor familie med 9 besteforeldre,4 foreldre,+++ )
men frtsatt så fikk eg alt for mye, jenten min kommer nok ikke til å få like mye..

Jeg fikk selskap, hest og 50.000 kr... Men fikk kunn lov til å bruke 1000 av de kr på det jeg ville, resten ble plassert med resten av sparepengene mine.

Jeg var nok veldig bortskjemt når det kom til materialistiske ting.

jeg husker ikke en gang hva jeg fikk av foreldrene mine[:-]

Eller...jo...fikk jo selskapet da...også fikk jeg et smykke som jeg vet kostet veeeldig mye penger...tror jeg fikk et stort musikkanlegg også..mener jeg ønsket meg det såå mye..hehe

Vi er veldig liten familie..så jeg fikk vel ikke 5000 i pengegave en gang....men var fornøyd jeg...og det er jo snart 11år siden jeg var konfirmant[:o] *føler meg gammel*

Jeg fikk selskapet og bunad med alt av sølv, kunne ikke bedd om mer og var kjempefornøyd[:)]
Bunaden er jeg jo kjempeglad i og har brukt hvert år siden så det er en mye finere gave en 10.000 som jeg sikkert hadde brukt på tull..

Jeg fikk selskap, bunad + en gullring av mamma og pappa [:)]

Har en sønn som skal konfirmeres nå i mai. Han kommer til å få selskapet,dress har han fått og 5-7000kr utenom. Nå har ikke han så stor slekt han får gaver fra så regner ikke med at han får i haugevis.

Datteren til min søster endte opp med over 40 000, og stesøsteren hennes igjen tror jeg fikk nærmere 70 000kr til sammen. Når jeg hører om hva mange får til konfirmasjonen så er disse summene her mer regelen enn unntaket desverre. Syns det har tatt av så til de grader. Ja, så er enig i at det er jaggu ikke rart ungdom i dag er bortskjemte.

De jeg kjenner som får budnad,får ikke penger.... er vel mest normalt dt blandt folk med normal inntekt.
Selskap og budnad koster jo nok det syntes jeg!

Jeg fikk velge om jeg ville ha bunad eller pengene, valgte pengene pga jeg fremdeles var i vekst. Både angrer og ikke, den hadde nå vært både for kort og for liten, men det hadde selvfølgelig vært moro å hatt bunad.

Så jeg fikk da pengene som tilsvarte bunaden, leie av bunad, og selskapet av mamma og pappa.
Fikk tilsammen ganske mye penger, men her er det vanlig og gi 50 kroner til alle konfirmantene, så det ble litt penger av det. Samt at jeg fikk av alle folkene som brukte å være med på bingobussen (brukte å være med når pappa kjørte)[8D]

Jeg fikk selskapet og bunad.. Mere enn nok det[:)] Trenger ikke gi mere enn det synes jeg[:)]

Herre min hatt så mye alle får!!!

Jeg fikk 3000 tilsammen av alle, jeg... Hmmm...
Jeg har ikke vært misfornøyd heller så sånn sett var det jo ikke for lite. [:D]

Jeg fikk for så vidt minst av alle mine venner, men hva så?!?

Her kommer ungene til å få selskapet av oss som foreldre. Ferdig!

Back
Topp