Konfirmasjon å gave til egne barn

Jeg fikk bunad med sølv, språkreise til England og en kjempefin konfirmasjonsfest[:)]

Tror jeg fikk selskapet av foreldrene mine. Og noe sølv til bunaden.
Bare bunaden min var jo svindyr, så den var de flere som spleiset på.
Ikke rart ungdommene blir bortskjemte når de får så absurd mye i gave!!!
Det tror jeg nok ikke jeg har råd til, den gangen det kommer.
Håper jeg gjør en bra jobb, og oppdrar barna mine til å bli takknemlige for det de får, og ikke utakknemlige fordi de kanskje ikke får 15 000 i gave fra bare meg, i tillegg til selskap.

Gudskjelov interesser jeg meg NADA for bunad. Fikk selskapet og en mobiltelefon til en verdi av 5000 kr. (Dette var i 1998)

ORIGINAL: LillianneLie

Jeg fikk bunaden, selskapet og 5000 av foreldrene mine[:)] Konfirmerte meg i 2003.

Kjenner at jeg håper at ungene ikke vil konfirmere seg når jeg ser hvor mye dagens ungdom får til konfirmasjonen.. det tror jeg nok ikke at jeg har råd til...

Jeg fikk bunad med nesten alt sølvet (den store sølja fikk jeg av besteforeldrene mine i gave) og selskap av mamma. Og jeg syns det var mer enn nok :)

Datra mi konfirmerte seg i juni 2010.

De fleste pengegavene lå på mellom 700 og 1000 kr. Fikk mere av tanter, faddere og besteforeldre.

Av oss fikk hun selskapet, ny kjole, Iphone og 3000 kr.

Syns det virker som en flott gave med selskapet og bunad. Trenger hun/han noe mere enn det tenker jeg.
Mange av de i klassen til Maxi fikk bunad som konfirmasjons gave. den koster tross alt en del tusen da.

Her har jeg og barnefar delt kostnadene som leie av lokale og maten - koldtbort. Så har barna fått bunad (som jeg sydd selv) og mopedlappen av barnefar.

Så har jeg også spart på eget konto fra barna var små. Kjempelurt - for det kan fort bli noen tuselapper jah[:D][;)]

Eg fekk selskap, bunad til ca 30 000, og ein diamantring av mamma å pappa! Veldig fornøyd[:)] Kjenne eg grue meg til det er mine barn sin tur[&:][8D]

ORIGINAL: Testomania

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Pappa døde tre år før jeg konfirmerte meg, så mamma sto for alle utgiftene selv.

Jeg fikk selskapet, bunad og tur til Paris. Utrolig fornøyd [:)]
Fikk sølv og belte til bunaden av mormor og morfar.

Men jeg fikk relativt lite egentlig. Tror jeg fikk 18 000 tilsammen, så fikk vel nesten minst av alle vennene mine.

Relativt lite??? Jeg fikk festdrakt- altså billigere enn bunad- og 7000 ti lsammen- da stod pappa for 5 av dem...

Hvis vi er nå inne på hva vi selv fikk så slår vel ingen meg..

Jeg fikk 100 kr etter at jeg maste til meg det, for å kunne kjøpe meg et korsanheng til kjedet mitt. Så fikk jeg en bukett nelliker og en bløtekake sånn at jeg kunne be 4 venninner på kake og brus.

Thats it! (hvis dette ble en konkurranse vel og merke.. hihi[:D][:D])

ORIGINAL: LillianneLie

Jeg fikk bunaden, selskapet og 5000 av foreldrene mine[:)] Konfirmerte meg i 2003.

Jeg også, bare i 2001[:)]

bare bunaden min koster over 40.000.. så kommer sølv i tillegg.. skulle jeg fått den til konfirmasjonen hadde ikke vi hatt noe hus etterpå for å si det sånn.. [:o]

jeg fikk selskapet, thats it. Hverken mamma eller pappa hadde god råd, og når pappa ikke betalte sin del, ble mamma sittende med alt.

Hvis T eller nestemann vil konfirmeres får vi nesten se om det blir bunad eller pengegave... Kommer an på hva de ønsker seg.. [:)]

ORIGINAL: *josefine*

ORIGINAL: Testomania

Jeg fikk selskapet av mamma- kjempefornøyd med det!

Jeg synes det er tull å gi så mye som 7000-15000 kr til et barn!

Vi kommer til å gi selskapet og sette inn penger på kontoen- som skal gå til lappen/leilighet ol.

Ikke rart dagens ungdom er bortskjemte drittunger- 15 000???

Jeg å fikk det!
Mulig de som hadde bunad bare fikk bunad da[:)]

Jeg fikk kun selskapet av mine foreldre. Fikk bunad av besteforeldre.
15 000 kr er ALT for mye!

Unga begynner får bare mer og mer.

Jeg fikk bare selskapet og 1000,-
Fikk ikke bunad, litt fordi jeg viste at foreldrene mine overhodet ikke hadde råd til det.
Jeg ble vel konfirmert i 98[8|]
Eller husker jeg helt feil nå...[:-][8D]

Men var kjempe fornøyd for det jeg fikk.
Fikk vel ca 8000,- i penger og litt gaver ved siden av.

Så jeg synes du ikke burde gi så mye mere enn bunad og selskapet.
Det er mer enn bra nok gave synes jeg![;)]

Kvir meg til gutungen skal konfirmera seg neste år.. [8|] Heldigvis har faren sagt seg villig til å dela heile kalaset. [:)]

Men eg har tenkt at gutane mine skal få kamera til gave, + dress, selskapet. [:)]

Søsknene mine og meg har aldri hatt noe forhold til bunad. Så til konfirmasjonen har vi fått velge om vi vil til syden 1 uke med mamma, eller til London en langhelg med pappa.

Jeg konfirmerte meg i 2003, fikk selskapet, London-tur (med Musical-billetter, shopping, og andre opplevelser der nede), en spesialdesignet ring i hvitt gull med en safir og kjolen. Og nå ble jeg litt i stuss på om jeg fikk penger også, 3-eller 5tusen. Måtte spørre mamma, men hun husker ikke hun heller[8D]

Er glad det er noen år til småen er konfirmant ja!

jeg fikk selskapet og bunad. Det burde jaggu holde også!!!

Fekk selskapet (hadde det heime, vi var 18 stk) og bunaden (mamma sydde).
Og så satt dei 5 000 kr inn på sparekontoen min (fekk ikkje ta av den før eg var 18 år) [:)]

Jeg ble konfirmert i 2000 og nektet plent det "prøvestyret" og alt som fulgte med bunad.Vi møttes derfor halvveis og endte på ferdigsydd festdrakt (selvfølgelig angret jeg på det senere og kjøpte meg for noen år siden bunad.. )
Jeg fikk da festdrakta og selskapet av mamma og pappa. I tillegg fikk jeg et gullkjede for at jeg skulle ha et minne i ettertid, kjempekoselig og var storfornøyd[:)]
Jeg har heller under utdanning fått både lappen, bil, hjelp til depositum, hvitevarer etc av mine foreldre og er mye mer glad for det! Som 15åring hadde jeg virkelig ikke bruk for så mye penger, men som fattig student og lite sammarbeidsvillig PC fra nittenhundreogsteinalderen...[;)]

Back
Topp