Kommentartråden til Statusoppdateringstråden :)

Da skal jeg være der når det åpner☺ hehe siden det er stengt der på onsdag. Hva lå din på da?☺☺

Min var veldig høy, 737 når jeg kun var 16 dpo. Så du må ikke sammenligne deg med meg. Se heller på tabeller på nettet eventuelt. Dette blir spennende :)

Åj så høy☺ har du setti inn to? Jeg fikk sterk positiv første dag jeg testa, 6 dager etter innsett.
Testoman.no hehe

Nei, jeg har bare satt inn ett. Så det er vel bare en som trives ;)
Er testoman selv jeg så :p Fikk positiv fire dager etter jeg satte inn blasto.
Blir spennende å se den 27., om du har en eller to inni der.

venter på avtale om PGD IVF Karolinska i Sverige 2016 :love7
Hva betyr PGD?
Velkommen til oss :)
Er det en grunn til at du skal ha prøverør i Sverige?

Takk!
Fikk tr dagen før testedato, så var egentlig klar over at det ikke kom til å gå. Nå skal jeg bruke tid på egenpleie før neste forsøk :)
Jeg joiner deg på det med egenpleie før neste forsøk :) I går bestemte jeg meg for å begynne å trene igjen. Og jeg skal gjøre masse koselige ting sammen med sambo slik at vi ikke føler alt er dritt. Prøve å finne små og store gleder i hverdagen :)

PGD er DNA testing av embryo før det settes inn, sånn at en luker ut alvorlige sykdommer.
Ååå... Ja sånt gjør de vel ikke i Norge. Er du redd barnet skal arve en kjent sykdom eller er det sånn generell bekymring? Utrolig at det finnes muligheter og teknologi som kan oppdage sånt SÅ tidlig! :)

Ååå... Ja sånt gjør de vel ikke i Norge. Er du redd barnet skal arve en kjent sykdom eller er det sånn generell bekymring? Utrolig at det finnes muligheter og teknologi som kan oppdage sånt SÅ tidlig! :)

nei det gjøres ikke i Norge. Det er strenge regler i Norge, så vi har vært gjennom en nemd for å få avgjørelsen om at vi får 3 forsøk i 2016 av det offentlige. Det gjelder bare svært arvelige og alvorlige sykdommer. Jeg har et barn med spinal muskelatrofi og har tatt abort i uke 11+5 pga samme sykdommen, så det er en veldig tung vei å gå om en ikke nytter prøverør.
Men saksbehandlingen er ganske mye lengre enn om en får vanlig prøverør i Norge, så det tar lang tid, men for oss er det verdt det.

nei det gjøres ikke i Norge. Det er strenge regler i Norge, så vi har vært gjennom en nemd for å få avgjørelsen om at vi får 3 forsøk i 2016 av det offentlige. Det gjelder bare svært arvelige og alvorlige sykdommer. Jeg har et barn med spinal muskelatrofi og har tatt abort i uke 11+5 pga samme sykdommen, så det er en veldig tung vei å gå om en ikke nytter prøverør.
Men saksbehandlingen er ganske mye lengre enn om en får vanlig prøverør i Norge, så det tar lang tid, men for oss er det verdt det.
Oi, nå ble jeg litt satt ut. Forstår godt at dere velger den veien å gå selvom den er tøffere enn de flestes. Det må ha vært ett ufattelig tøft valg å måtte ta den aborten. Sånn sett så er det viktig at man i slike tilfeller får lov å sjekke embryo for sykdommer. Er veldig glad dere fikk godkjent hos nemnda og har 3 forsøk. Ønsker dere kommer i mål i 2016 :)

Jeg joiner deg på det med egenpleie før neste forsøk :) I går bestemte jeg meg for å begynne å trene igjen. Og jeg skal gjøre masse koselige ting sammen med sambo slik at vi ikke føler alt er dritt. Prøve å finne små og store gleder i hverdagen :)
Veldig bra vi er flere! Jeg har falt snart et kg ned i vekt allerede, under en uke etter negativ test. Tror det er tydelig at medisinene tuller med kroppen!

Veldig bra vi er flere! Jeg har falt snart et kg ned i vekt allerede, under en uke etter negativ test. Tror det er tydelig at medisinene tuller med kroppen!
Oi! 1 kg på 1 uke er jo ganske mye!
Jeg gikk faktisk ned i vekt da jeg ble gravid, og da jeg mistet så klarte jeg ikke spise så mye, pluss at jeg kasta opp. Så nå prøver jeg å få i meg sunn mat :) og når jeg blir litt mer opplagt blir det trening ;)
Det er helt klart at medisinene kødder med kroppene våres! På en måte litt godt med en pause nå :)

Back
Topp