Kommentarer til vekttråden

hvordan redigerer jeg på vektråden da om en uke?

never mind!!! fant det ut!!

Jeg har i løpet av 10 uker gått ned 5,6 kg. Det kjenner jeg er heeeelt greit :)
Jeg har spist veldig lite og kastet opp noe. Men jeg har også nesten bare ligget stille (pga kvalme) de siste 5 ukene... Må ha mistet en del muskelmasse også da sant? For jeg føler meg absolutt ikke tynnere. Magen er jo oppblåst da men fettet på magen og ellers er der fremdeles like mye synes jeg. Olabuksa er faktisk litt trangere på lårene...

Jeg har i løpet av 10 uker gått ned 5,6 kg. Det kjenner jeg er heeeelt greit :)
Jeg har spist veldig lite og kastet opp noe. Men jeg har også nesten bare ligget stille (pga kvalme) de siste 5 ukene... Må ha mistet en del muskelmasse også da sant? For jeg føler meg absolutt ikke tynnere. Magen er jo oppblåst da men fettet på magen og ellers er der fremdeles like mye synes jeg. Olabuksa er faktisk litt trangere på lårene...

Jeg har gått ned 6 kilo på 5-6 uker og jeg merker heller ingen forskjell.
Men får mange kommentarer at jeg er blitt tynnere i ansiktet.(men det er ikke der jeg trenger å miste kiloene) :p
Kunne gjerne tært litt av den store rumpa mi altså ^^

Jeg merker heller ikke på buksene mine at jeg tilsammen har gått ned 11 kilo siden påske.
Litt frustrerende egentlig :p

Jeg gikk først opp 2, 4 kg før jeg nå har gått ned 0, 4 kg under normalvekt. Så totalt har jeg gått ned 2, 8 kg..

Men gikk ned myye mer sist, så dette er bare barnematen ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Jepp da er bmi'en min ikke under kategorien fedme lenger, "kun" overvektig. :)

Har gått opp en kg den siste uken. Kvalmen er bedre så jeg har fått i meg mat og begynt å bevege meg litt. På "uke for uke" står det at det er normalt å både gå opp og ned de første 12 ukene men heretter bør vekta gå gradvis oppover. Så da får jeg vel være fornøyd med det da. Tror nok jeg vil prøve å holde den stående stille en stund eller kun noen få kg opp over flere uker. Men orker ikke tenke på det før kvalmen er HELT over. Nå spiser keg akkurat det som frister og hjelper mot kvalmen enn å lenge.

Anbefalt vektøkning i løpet av svangerskapet vist i graf.

Bmi under 20:ImageUploadedByBV Forum1375872489.350368.jpg

Bmi 20-25:
ImageUploadedByBV Forum1375872515.839790.jpg

Bmi over 25:
ImageUploadedByBV Forum1375872530.554065.jpg

jeg er ca midten av uke 16 i følge legen sin beregning, har lagt på meg rundt 4 kg. men når jeg ble kvalm begynte jeg å spise mer, det hjalp værtfall mye på meg. og har jo ikke trent på lenge heller da :P huff..

jeg er ca midten av uke 16 i følge legen sin beregning, har lagt på meg rundt 4 kg. men når jeg ble kvalm begynte jeg å spise mer, det hjalp værtfall mye på meg. og har jo ikke trent på lenge heller da :P huff..
Her går også alt som skal til for å få holde kvalmen nede foran hva vekta viser. Får heller tenke på det når formen er bedre. Ikke unormalt å gå opp/ned 5 kg det første trimesteret.

Her går også alt som skal til for å få holde kvalmen nede foran hva vekta viser. Får heller tenke på det når formen er bedre. Ikke unormalt å gå opp/ned 5 kg det første trimesteret.

Nei, jeg har absolutt ingen peiling på hva som er riktig og galt. jeg bare gjør hva som virker riktig utifra hva kroppen sier :P selvfølgelig spiser jeg mer enn normalt nå, men jeg syns det er viktig å bli mett. siden dette er mitt første svangerskap så er jeg veldig spent på hvordan dette utvikler seg. :D men legen min, av alle personer, sa at jeg hadde lagt på meg for mye og at det gikk ann å bevege seg litt. Ka i svarte? han veier meg midt på dagen fullt påkledd, og når jeg går hjem og veier meg dagen etter om morgningen og veier under det han sier, og i tillegg er flink å gå mye turer i skog å fjell, så må jeg si han kan ta seg en bolle!

Nei, jeg har absolutt ingen peiling på hva som er riktig og galt. jeg bare gjør hva som virker riktig utifra hva kroppen sier :P selvfølgelig spiser jeg mer enn normalt nå, men jeg syns det er viktig å bli mett. siden dette er mitt første svangerskap så er jeg veldig spent på hvordan dette utvikler seg. :D men legen min, av alle personer, sa at jeg hadde lagt på meg for mye og at det gikk ann å bevege seg litt. Ka i svarte? han veier meg midt på dagen fullt påkledd, og når jeg går hjem og veier meg dagen etter om morgningen og veier under det han sier, og i tillegg er flink å gå mye turer i skog å fjell, så må jeg si han kan ta seg en bolle!
Seriøst? For en tulling! Er jo ikke mye å ha gått opp 4kg.. Er du overvektig fra før av siden han mener dette er for mye?

Termin 09.februar med første frøet:)

Seriøst? For en tulling! Er jo ikke mye å ha gått opp 4kg.. Er du overvektig fra før av siden han mener dette er for mye?

Nei, jeg tror ikke det :P har kansje litt for mye, men ser ikke på meg selv som overvektig.. mer "normal" kan jeg si. Men har fått høre at denne legen ikke har peiling på svangerskap da, så kan jo være uvitenhet som gjør at han utrykker seg sånn. Jeg ville jo høre hjertelydene, men det klarte han heller ikke. så ikke vet jeg

Nei, jeg tror ikke det :P har kansje litt for mye, men ser ikke på meg selv som overvektig.. mer "normal" kan jeg si. Men har fått høre at denne legen ikke har peiling på svangerskap da, så kan jo være uvitenhet som gjør at han utrykker seg sånn. Jeg ville jo høre hjertelydene, men det klarte han heller ikke. så ikke vet jeg
Ja han må være temmelig uviten! Håper du ikke tok det til deg. Spis og kos deg du:) hehe

Ja han må være temmelig uviten! Håper du ikke tok det til deg. Spis og kos deg du:) hehe

Altså, eg tok det til meg. men du vet oss kvinner og vekten :P haha. Men jeg prøver å ikke bry meg om det. for alt jeg vet, eller alt han vet, så kan det være tvillinger inni der og. Og uansett så sier det at 1-5 er normalt å øke, sier det til meg selv hele tiden :P

Jeg har gått opp 5kg, er kun 12+4 :( Spiser konstant for å holde kvalmen i sjakk :(

Frustrert!!! Jeg er 14 + 2, er 167cm, å veier nå 67,7 kg!! Når kvalmen kom så holdt jeg liksom den i sjakk med å holde blodsukkeret oppe, altså spise, MYE mer og oftere enn jeg pleier. Trøtt ble jeg også, så det ble jo slutt på trening. Jeg har til nå gått opp 9kg... Å ikke kan jeg slanke meg heller for det er vist ikke bra for baby... Hva gjør jeg da da? Jeg vil jo ikke legge på meg mere nå... De to andre svangerskapene mine la jeg på meg 20 kg, jeg brukte 1 og 3 år på å komne ned i normal vekt igjen... Vil virkelig ikke gjennom det der igjen... Noen som vet om det er farlig for baby om jeg spiser sånn at vekten holder seg der den er nå? Det betyr vel at baby får det den trenger, men at jeg ikke legger mere på meg på på en måte eller?

Har to prinser født i 2005 og 2007. Lille spire ventes rundt 19. Februar <3 <3 <3

Er du frustrert? jeg er 163 høy, og veide ca 70kg før jeg ble gravid, nå er jeg 17+2, og veier 75, både jordmor og lege sier jeg er overvektig! Og jeg har så vondt i beina mine at jeg sliter med å gå, selv om legen mener det ikke er noe problem så jeg må tvinge meg på jobb, tvinge meg på trening og tvinge meg over alt.

Jeg har funnet ut at det beste å gjøre e i å bare drite i alt, og kose seg så mye man klarer, ta vare på bebi og slappe av å følge kroppen :)

Back
Topp