Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mer oppgitt nå,og det kan jeg leve med.Jeg og hørte det både med 1 og nå nr 2… det er så idiotisk å skulle si noe på det, for kroppen gjør så godt den kan og prøver å flytte innvoller, gro nytt organ, ordne rom for det nye livet.. og det er jo totalt. utenfor VÅR kontroll. Så føler at det er jo heller ikke noe vits å påpeke og spørre MEG om dette?!Hei,
Jeg kjenner jeg blir frustrert over at noen alltid skal kommentere kroppen min når jeg er gravid. At jeg er for stor, må være to osv. Hvordan håndterer dere det?

men jeg syns det er en skikkelig uting sånn generelt, så hvis jeg er i dårlig humør så kommer det noen kommentarer i retur!

De sa det jo veldig pent og med gode intensjoner, så det plaget meg ikke. Men jeg humret alltid over at det. MÅ. kommenteres.

«Godt» at det ikke bare er meg, men veldig synd at det MÅ kommenteres om magen er for stor eller for liten…Samme her når jeg gikk gravid. Det er en uting å kommentere syntes jeg. Det er fint feks å si så fin mage, men det trådstarter sier de kommentarer er ikke fint, så er enig med deg, gikk mye på humøret her også, kom noen kommentarer her også da noen kommenterte meg også.Hvordan jeg håndterer det kommer helt an på humøret mitt. Denne gangen har jeg vært overasket selv over hvor stor magen ble tidlig så da har det ikke vært noe problem at andre også syns det. Følelsene mine ble litt validert på en måtemen jeg syns det er en skikkelig uting sånn generelt, så hvis jeg er i dårlig humør så kommer det noen kommentarer i retur!
Fine tankarJeg er i junigruppa, men vil bare komme med et perspektiv her som jeg har tenkt en del over, og som kanskje kan gjøre at noen svelger kommentarer litt lettere
Først må jeg bare si at noen kommentarer dere forteller om er helt drøye, og i sånne tilfeller er det jo virkelig en skrue løs hos vedkommende som sier det! Folk altså…
Selv hadde jeg ganske liten mage sist, og det var først og fremst jordmødre/helsepersonell som kommenterte «så søt liten mage» hver kontrollDe sa det jo veldig pent og med gode intensjoner, så det plaget meg ikke. Men jeg humret alltid over at det. MÅ. kommenteres.
Så jeg begynte å tenke på hvorfor. Hvorfor kommer folk med kommentarer på gravidmagen??
Svigerinnen min var 5 måneder etter meg, og da hun begynte å bli stor, og jeg selv hadde fått avstand fra gravidmage, merket jeg at… det er jo bare smalltalk for meg. Magen er en slags elefant i rommet, og man MÅ liksom bare si noe. Litt som at man MÅ kommentere været når det er fint eller stormfullt, bare for å ha noe å si. Hvis dere skjønner hva jeg mener?
Man vil vise at man bryr seg, og skal man bare si «så fin mage» hver gang? Det faller så utrolig naturlig å konstatere det åpenbare, som at «Åh den begynner virkelig å bli større!», som ploppet ut av meg et par ganger til svigerinnen. Jeg tenker jo «så gøy», men det er jo ikke sikkert at den gravide synes det er spesielt gøy. Men hva skal man si da?? Alt blir liksom feil. Føles helt feil å overse elefanten i rommet også
Lang avhandling, men poenget er at jeg for min egen del avfeier det meste med at det er en form for small talk, og folk legger ikke så veldig mye i det.
Også litt som når noen åpenbart har en ny frisyre eller hårfarge og man liksom MÅ spørre «Åå har du vært hos frisøren?». Det er så selvsagt, og man må liksom følge opp med et svar (som da også bør være hyggelig), men det blir også rart å bare ikke si noe når det er så åpenbart.
Igjen, noen mennesker er direkte ufine og mangler hjerneceller, og f*en ta dem (!), men jeg vil oppfordre til å legge merke til om noen bare sier noe for å ha noe å si
Denne gangen skal jeg prøve å komme opp med et artig, ikke-passivt-aggressivt svar jeg kan kontre med![]()

Den får jeg også høre nå! Og at noen håper magen min ikke skal vokse noe mer frem til april for jeg er stor nokforrige svangerskap sa jeg ingenting. Hadde termin i april og før jul var det ei som virkelig ikke kunne forstå at jeg hadde så mange måneder igjen når jeg var så stor allerede. Om det skjer (burde heller skrive «når»), denne gangen, tror jeg at jeg skal si pent ifra. Når jeg leser deres kommentarer, skjønner jeg hvor viktig det er. Tror folk ikke skjønner alvoret og da fortsetter de jo bare å gi seg selv tillatelse til å komme meg slike sårende kommentarer..
Hvordan er det er mulig!! Hvorfor skal de ha noen formening om at magen din er stor nok? At den vokser er jo også et tegn på at babyen vokser og har det fintDen får jeg også høre nå! Og at noen håper magen min ikke skal vokse noe mer frem til april for jeg er stor