Kommentarer til gravide

Merker jeg begynner å bli frustrert. Ligger høyt på symfemålene. Betyr ikke det at man har litt stor mage da?? Uansett, når jeg handler baby ting å de spør om jeg skal ha det pakket inn. Eller når man spør om noe, å får beskjed om at det er normalt at foreldre handler inn dette selv ?? Hrmf.. greit jeg er stor litt over hele kroppen, men jeg har vært så glad for magen min er rund og fin. Å strutter rett ut! Men nå føler jeg bare jeg ser feit å fæl ut :(
Akkurat det samme opplever jeg :( Jeg har ikke så stor mage, men jeg synes jo den er stor, og iallefall i forhold til resten av kroppen som nesten er mager for tida. Står liksom og strutter stolt med magen også spør de om jeg vil ha babyklærne pakket inn. Og jeg har også fått den der med at foreldrene kjøper inn selv, da har jeg pekt på magen og sagt at det er til denne her, og de har liksom sett litt forvirra ut :P

Får heldigvis ikke kommentarer av fremmede for de kan ikke se jeg er gravid. Enkelte ganger er det helt greit å være liten og spinkel :p var ute og spiste med en gjeng venninner forrige måned og de la ikke merke til at jeg var over 30 uker på vei.

Venner og kolleger som vet jeg er gravid kan finne på å spørre hvor jeg har gjemt babyen for jeg har ikke en mage som tilsvarer 35 uker tydeligvis. Men heller det enn at folk graver og spør hele tiden, og det verste av det verste; tar på magen min!!

Bra du tar det så bra :) Magen min ser ut som andre sine mager når de er rundt 25 uker på vei, og jeg er jo 33 uker på vei. Litt frustrerende synes jeg. Når jeg har på jakke er det ingen som ser det, og ingen reiser seg på t-banen :-/

Bra du tar det så bra :) Magen min ser ut som andre sine mager når de er rundt 25 uker på vei, og jeg er jo 33 uker på vei. Litt frustrerende synes jeg. Når jeg har på jakke er det ingen som ser det, og ingen reiser seg på t-banen :-/

Dette er Norge. Ingen reiser seg på tbanen om du så driver å føder der. Skulle vært sånne "priority seats" sånn som de har i London.

Flere av mine venner som vil ta på magen, men de spør først da, og da synes jeg det er greit. Men hadde de ikke spurt hadde jeg nok følt meg litt krenket. Tror de hadde fått høre det av hormonella da :P

Ja, og det der med størrelsene på magene våre... Hvilke parameter er det folk tar utgangspunkt i? Når så mange av oss får høre at vi enten er såååå små mager, eller guri, så stor mage.... Jeg har nå sett magebildene våre, og synes vi er fine alle sammen, og med tanke på at symfysemålene våre stort sett er innenfor det grønne feltet, så da er det ikke noe unormalt med noen av oss. Hvor tar folk det fra?
Tenkte på det i mårrest. Skjønner ikke helt. På bildene våre så er jo vi flotte og runde alle sammen.

Jeg skulle ønske noen slapp meg frem i køen på matbutikken når jeg har 3 varer, og må stå i kø i 10 minutter! Det er verre å stå i ro enn å gå synes jeg.

Merker jeg er glad jeg bor sånn at det faktisk er greit å kjøre bil og ikke mer praktisk å bruke andre alternativer. Selv om det faktisk kan være tortur å kravle ut og inn av bilen.

Skal jaggu fokusere på å lære barnet mitt å være høfelig. Og normal folkeskikk..

Ja, på toget har dem det. Men er nok ikke mange som bryr seg likevel. Og jeg klarer ikke be folk som sitter på "feil" plass om å reise seg. Så da får man bare stå da :X
Samme her.. Og folk sitter jo uansett med nesa i mobilen så de ser ikke at vi står der med magen :-/

Nei nå er magen din blitt så stor, at nå kan du bare føde! Babyen må jo være stor nå? Em nei. Er bare 30 uker på vei, fortsatt 10 igjen. Og babyen er ikke mer enn 1300 g ennå!!

Nei nå er magen din blitt så stor, at nå kan du bare føde! Babyen må jo være stor nå? Em nei. Er bare 30 uker på vei, fortsatt 10 igjen. Og babyen er ikke mer enn 1300 g ennå!!

Føler med deg!! Siste svigermor sa før de reiste sydover var nå kan han bare komme.
Så blir han ikke så stor å få ut??! Wtf? Skjønner meg ikke på folk som får seg til å tenke sånn!!

Føler med deg!! Siste svigermor sa før de reiste sydover var nå kan han bare komme.
Så blir han ikke så stor å få ut??! Wtf? Skjønner meg ikke på folk som får seg til å tenke sånn!!
Signerer den. Jeg blir skikkelig sint når jeg hører sånt. Jeg har svart tilbake at nei, han skal da ikke ut på lenge enda han, vil du han skal bli født med komplikasjoner?
Å nei, d var ikke slik ment, sier de da.
Nei kanskje ikke, men sånne kommentarer er uønsket! Sier jeg da...

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Jeg fikk høre i går fra min mormor og en annen gammel dame at "OI, nei den magen var ikke så stor nei", "men tenk på det sånn da, da er det lettere å komme tilbake igjen" "Er du sjuk da, eller har problemer med å spise?"

Det som er så flott med sånne samtaler er da igjen at min samboer står ved siden av og hører. Endte opp med at jeg må berolige han med at ja, jeg spiser og jeg begynner å gråte. Er så lei av å forsvare meg selv ovenfor folk :(

Jeg fikk høre i går fra min mormor og en annen gammel dame at "OI, nei den magen var ikke så stor nei", "men tenk på det sånn da, da er det lettere å komme tilbake igjen" "Er du sjuk da, eller har problemer med å spise?"

Det som er så flott med sånne samtaler er da igjen at min samboer står ved siden av og hører. Endte opp med at jeg må berolige han med at ja, jeg spiser og jeg begynner å gråte. Er så lei av å forsvare meg selv ovenfor folk :(

Herlighet! Er det mulig!?? Magene våres er jo slik som de er pga hvordan babyen ligger, hvordan kroppen våres er og slikt.. Har ingenting med maten å gjøre eller at man ikke er frisk eller babyen ikke er det. Uff...

Har ei venninne, hun er kjempe liten og jeg hadde trodd hun kom til å få svæææær mage, men hun fikk bare en liten søt kul.

Mamma er 175 cm høy å har en lang overkropp men hun va diger da hun skulle ha broren min.

Kjenner damer som har vært digre som fjell ene svangerskapet og små som en liten oppblåst flæske mage andre svangerskap :P

Så føkk disse magekomentarene!! Så lenge ikke jordmor eller leger ikke sier det er noe galt! Så kan vi bare slappe helt av og be andre passe på sine egne saker!

Tror vi bare blir bare irritert og lei. Mens gubbene cet ikke hva som skjer at dem blir bekymret. Det er dumt.

Back
Topp