Kommentarer på magen

Ja, nå er jeg faktisk ganske lei. «Åå, har du ikke fått babyen enda?» nei, tydeligvis ikke liksom [emoji849] og den klassiske «er det sååå lenge igjen, trodde du hadde termin nå jeg».

Altså en nabo kom bort til bilen min i går, banket på ruta og lukket opp døren før hun sier «å, ikke noe baby enda? Når kommer denne babyen egentlig? Så lenge til ja!»
 
Fikk høre ved levering i barnehagen for første gang etter ferien «åh stakkars har du ikke født enda?» vel nei det hsr jeg ikke for jeg har to måneder igjen sier jeg. Alle syns jo sååå synd på meg:shifty: hadde det ikke vært for bekkenet hadde det jo gått helt fint. Ja magen min er stor, men med mine 150 cm har jeg vel ikke så mye plass innvendig:p

Den her fikk jeg høre før ferien da jeg hadde 2 mnd igjen. Utrolig irriterende! «Ånei, gååååår du enda?!?!» «eh? Ja, heldigvis, med tanke på at det er to måneder til termin!»
Nå når jeg faktisk bare har 17 dager igjen til ks så er jeg ikke så lei lenger siden jeg nå har nådd «toppen». Magen har faktisk ikke vokst så voldsomt siden uke 30 og vekta har flatet ut, så nå får jeg kommentarer om at jeg ikke er så stor likevel :p
 
Den her fikk jeg høre før ferien da jeg hadde 2 mnd igjen. Utrolig irriterende! «Ånei, gååååår du enda?!?!» «eh? Ja, heldigvis, med tanke på at det er to måneder til termin!»
Nå når jeg faktisk bare har 17 dager igjen til ks så er jeg ikke så lei lenger siden jeg nå har nådd «toppen». Magen har faktisk ikke vokst så voldsomt siden uke 30 og vekta har flatet ut, så nå får jeg kommentarer om at jeg ikke er så stor likevel :p
Hahaha rart det der altså:p føler faktisk heller ikke at magen vokser super fort lenger så er litt deilig det og. Men jeg har jo fortsatt 7-8 uker til termin:eek: så det virker jo super lenge:p fikk høre av naboen her tidligere denne uka at magen så mindre ut jeg og
 
Huff! Jeg fikk høre det en del i starten at jeg var så liten, og kommentarer som «oi, er du i uke 20 og så har du ikke fått mage? Sikker på at alt er bra inni der? Har du vært på UL og sjekket??»

Nå får jeg høre at jeg har så stor mage, og enkelte stiller spørsmål som «sykt at du har 6 uker igjen, du skal bli større enn det du er nå altså!! Herregud hvor stor skal du bli..?» osv

Det verste er jo at det at jeg lar meg påvirke av slike kommentarer (vet jo ikke hvordan kroppen reagerer fysisk på en graviditet når man er førstegangs). Utrolig irriterende..
 
Huff! Jeg fikk høre det en del i starten at jeg var så liten, og kommentarer som «oi, er du i uke 20 og så har du ikke fått mage? Sikker på at alt er bra inni der? Har du vært på UL og sjekket??»

Nå får jeg høre at jeg har så stor mage, og enkelte stiller spørsmål som «sykt at du har 6 uker igjen, du skal bli større enn det du er nå altså!! Herregud hvor stor skal du bli..?» osv

Det verste er jo at det at jeg lar meg påvirke av slike kommentarer (vet jo ikke hvordan kroppen reagerer fysisk på en graviditet når man er førstegangs). Utrolig irriterende..

Ja, det er rart med det. Vi lar oss påvirke selv om vi er i en unntakstilstand der vi skal bli store :p
 
Men det er ikke til å komme bort ifra at å så tvil om babyens helse ved å kommentere på magestørrelse er jææævlig dårlig gjort
 
Men det er ikke til å komme bort ifra at å så tvil om babyens helse ved å kommentere på magestørrelse er jææævlig dårlig gjort

Ja, det vitner om både lite kunnskap og dårlig dømmekraft. Gratulerer med dagen liksom! :p

Jeg sier EN ting til gravide, og det er «så fin du er» eller «det der kler du» eller et eller annet koselig, og det sier jeg selv om de ser ut som takras ;-)
 
Ja, det vitner om både lite kunnskap og dårlig dømmekraft. Gratulerer med dagen liksom! :p

Jeg sier EN ting til gravide, og det er «så fin du er» eller «det der kler du» eller et eller annet koselig, og det sier jeg selv om de ser ut som takras ;-)

Nettopp!
 
Ja, det vitner om både lite kunnskap og dårlig dømmekraft. Gratulerer med dagen liksom! :p

Jeg sier EN ting til gravide, og det er «så fin du er» eller «det der kler du» eller et eller annet koselig, og det sier jeg selv om de ser ut som takras ;-)

Det er akkurat det vi trenger å høre! [emoji1] Kanskje den trenden kan starte opp skikkelig slik at det blir mer utbredt enn alt annet man får høre som gravid.
 
Fikk høre ved levering i barnehagen for første gang etter ferien «åh stakkars har du ikke født enda?» vel nei det hsr jeg ikke for jeg har to måneder igjen sier jeg. Alle syns jo sååå synd på meg:shifty: hadde det ikke vært for bekkenet hadde det jo gått helt fint. Ja magen min er stor, men med mine 150 cm har jeg vel ikke så mye plass innvendig:p
Skjønner ikke hvorfor det skal være synd i oss om vi ikke har født enda[emoji33] Det er jo ikke slik at vi går månedsvis på overtid[emoji28]
Er begrenset hvor mye vi kan bære inni oss som er litt korte ja, jeg pleier å si at lillebror er av den nysgjerrige typen og derfor ligger langt ute[emoji23]
 
Skjønner ikke hvorfor det skal være synd i oss om vi ikke har født enda[emoji33] Det er jo ikke slik at vi går månedsvis på overtid[emoji28]
Er begrenset hvor mye vi kan bære inni oss som er litt korte ja, jeg pleier å si at lillebror er av den nysgjerrige typen og derfor ligger langt ute[emoji23]
Haha den var god:D Jeg fikk jo stadig spørsmål om tvillinger sist. Selv når jeg sa nei ble de overrasket når det kun var en etter at han ble født. Syns det er litt teit:p men ja det er ikke synd på oss. Noen reagerer jo sånn pga bekkenet mitt da jeg gåe helt rart:p men var noen som kom
Med kommentarer før det og. Brøy meg ikke tidligere men tror jeg har blitt mer hårsår :hilarious:
 
Uff, jeg blir skikkelig irritert når jeg leser alle dumme kommentarene folk har sagt til dere!
Jeg har bodd i oppussingsobjekt de siste månedene uten speil, så jeg har følt meg gigantisk når jeg sett ned på magen.:p
Men familie og venner sier hele tiden at jeg har fin mage, så får stole på det:)

At det går an å antyde at det er noe feil siden magen er for liten, tvillinger fordi magen er stor, eller mase om at nå må termindatoen ha passert siden magen er så stor. :eek:

Første svangerskapet la jeg på meg 16 kg og hadde stor mage, neste gang la jeg på meg ca halvparten pga kvalme, og hadde liten mage, denne gangen vil jeg tro det blir et sted midt i mellom.
Første barnet veide 3412, og neste 3212.... så min vektoppgang hadde jo ingenting å gjøre med fødselsvekt, men heller vann i kroppen, spisevaner, kvalme og alt mulig annet.

Særlig kvinner som født barn selv burde virkelig huske hvordan det var, og ikke komme med negative kommentarer om andre sine mager.
 
Får litt kommentarer nå, «nei men, så tjukk du har blitt» osv. Forige gang var den kommentaren som såret mest dagen etter fødsel da noen som kom på besøk spurte om det var en til inni der som ikke var kommet ut enda.
 
Jeg har stort sett bare opplevd at folk eg greie og sier magen er fin. Men er noen som sier at den er liten, mens andre stor, så det er definitivt mange som har meninger om gravidmager :p
 
Var en for en stund siden som spurte om jeg var sikker på at jeg er så langt på vei som jeg er, for magen min kunne umulig være stor nok til at jeg er høygravid.. [emoji849]
 
Får litt kommentarer nå, «nei men, så tjukk du har blitt» osv. Forige gang var den kommentaren som såret mest dagen etter fødsel da noen som kom på besøk spurte om det var en til inni der som ikke var kommet ut enda.

Herregud så tankeløst! Frekt, rett og slett
 
Får litt kommentarer nå, «nei men, så tjukk du har blitt» osv. Forige gang var den kommentaren som såret mest dagen etter fødsel da noen som kom på besøk spurte om det var en til inni der som ikke var kommet ut enda.
Den var jo syle frekk! Enn at noen kan få seg til å si noe slikt! De burde virkelig skamme seg!
 
Fikk idag en hyggelig kommentar fra de ansatte i bhg idag! "så fin en mage du har fått" [emoji173] De gode kommentarene setter jeg slik en stor pris på og de veier heldigvis mye mer enn de ufine[emoji173]
 
Får litt kommentarer nå, «nei men, så tjukk du har blitt» osv. Forige gang var den kommentaren som såret mest dagen etter fødsel da noen som kom på besøk spurte om det var en til inni der som ikke var kommet ut enda.
Nei huff. Folk må virkelig tenke seg om litt. Jeg skal innrømme at jeg dagen etter fødsel følte meg som en flodhest. Følte meg fin som gravid fordi alt var så stramt selv om jeg la på meg kjempe mye. Men så fort ungen var ute hang jo alt. Hadde noen
Sagt det til meg hadde jeg blitt kjempe lei meg
 
Back
Topp