Kommentarer på magen

Stikker91

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Kjenner jeg begynner å bli dritt lei av å få kommentarer om størrelsen på magen min... Når ble det OK å kommentere andre sin kropp?

I det ene øyeblikket får jeg kommentarer på at magen ikke var noe spesielt stor til at jeg var kommet så langt på vei. Men bare nå den siste uken har jeg fått utallige kommentarer på at jeg kommer til å bli diger på slutten og spørsmål om det ikke skjuler seg enda en inni der som de har oversett... Når ble det greit å slenge ut slike kommentarer? Det verste er at det er damer som har passert 70år som kommenterer mest og er hardest på kritikken sin om magen min! Var det vanlig før i tiden å kommentere andre eller?

Vet magen min ikke er av de minste og jeg har ekstra kilo på kroppen fra før i tillegg. Når de får svar om at han ligger på tverr godt oppunder ribbeina mine slik at jeg sliter med halsbrann, så blir de litt mildere i kommentarene, men gir seg ikke fordi.

Trenger ikke vandrende speil som kommenterer min kropp, ser tross alt magen min hver dag selv. Ikke er det spesielt tungt enda heller, så hvordan kan jeg være SÅ stor som de skal da det til?[emoji85]


Flere som opplever at andre tar seg sin frihet til å kommentere? Hva gjør/svarer dere dem?
 
Forrige svangerskap fikk jeg høre at jeg var så liten, så jo ikke magen jo! (Symfysemål midt på gjennomsnittslinja hele veien..) De kommentarene plaget meg ikke nevneverdig. Men denne gangen får jeg stadig kommentarer om hvor stor jeg er. Jeg må jo sprenge symfysemålskalaen og det er sikkert to inni der. «Nå ser du skikkelig gravid ut» er en gjenganger på jobb. Kommer fra selskap i dag: «ja nå var du stor!» og «huff, 2 måneder igjen ja.. jaja.. lykke til da». Ironisk nok har jeg lagt på meg mindre denne gangen og symfysemålene så langt er identisk.. o_O

Jeg har ikke komplekser for hverken kropp eller vekt, men disse kommentarene har virkelig gått inn på meg og jeg gråt i to timer en kveld fordi «jeg var så stor».. Noen ganger ler jeg av kommentarene andre ganger sier jeg ganske tydelig i fra at det ikke er greit med slike kommentarer. Kommer litt an på dagsformen :shy:
 
Forrige svangerskap fikk jeg høre at jeg var så liten, så jo ikke magen jo! (Symfysemål midt på gjennomsnittslinja hele veien..) De kommentarene plaget meg ikke nevneverdig. Men denne gangen får jeg stadig kommentarer om hvor stor jeg er. Jeg må jo sprenge symfysemålskalaen og det er sikkert to inni der. «Nå ser du skikkelig gravid ut» er en gjenganger på jobb. Kommer fra selskap i dag: «ja nå var du stor!» og «huff, 2 måneder igjen ja.. jaja.. lykke til da». Ironisk nok har jeg lagt på meg mindre denne gangen og symfysemålene så langt er identisk.. o_O

Jeg har ikke komplekser for hverken kropp eller vekt, men disse kommentarene har virkelig gått inn på meg og jeg gråt i to timer en kveld fordi «jeg var så stor».. Noen ganger ler jeg av kommentarene andre ganger sier jeg ganske tydelig i fra at det ikke er greit med slike kommentarer. Kommer litt an på dagsformen :shy:
Uff, synes ikke dette er greit! Blir også veldig lei meg og småsur når folk kommenterer. Tatt seg ut om vi skulle gått bort til andre å kommentert størrelsen på kroppen deres! Blir jo så satt ut når andre kommenterer at jeg får ikke svart de ordentlig.

Jeg ligger jo over den rød streken på sf-skjemaet denne gangen, forrige gang lå jeg midt på gjennomsnittet hele veien. Alle kiloene var borte før storesøster var 4uker, (la på meg nærmere 25-30kg og hadde mye ødemer). Nå har jeg lagt på meg mye mindre og har ikke like mye vann i kroppen (enda)..
 
Jeg fikk høre "hah har du lagt på deg eller?" Fra en slektning av samboer. Jeg så ned på magen hans og fortalte at det hadde jammen han også. Han ble blodig fornærmet, jeg lo. :angel4 Ble stille etter det, men regner med flere kommentarer fra spesielt han... Ellers har ingen turt å sagt noe annet enda. :p
 
Fikk veldig lite kommentarer i mine 2 første svangerskap, men denne gangen har det vært ekstremt! "Nei så tjukk du har blitt!", "næmmen, se på deg a, NÅ har magen blitt stor!", "sikker på at det ikke er to?", "du skal se det plutselig kommer trillinger!", "ja, ER magen større enn normalt? Får du noe oppfølging fra jordmor?"... osv...

SF-målet er innafor normalen, ungen var nesten på snittet på 3D ultralyd og ja, ingen er bekymret for hverken magemål eller vektøkning! Magen kom forøvrig mye tidligere denne gangen, men har egentlig vokst ganske sakte etter den virkelig poppet ut i uke 24 eller noe... Er møkklei de kommentarene nå, de fleste kommer fra folk på jobb, så teller virkelig ned til permisjonsstart altså! [emoji19]
 
Jeg har vært heldig og har ikke fått så mye kommentarer..har mer vært sånn at jeg eller evt samboer har sagt til andre at magen vokser til , men det har jeg ikke noen problemer med...hadde nok vært annerledes om andre poengterte det mye da.
 
Veldig mye kommentarer, både av kjente og ukjente. Magen er fritt vilt når det kommer til kommentarer, for jeg er jo tross alt stor og må MINST ha tvillinger på vei. Jeg blir ikke såra, men jeg syns det er ubehagelig og kleint å snakke om magen min med folk.
 
Jeg har kun fått en kommentar jeg har reagert på. Var i uke 22 og akkuratt gått fra at jeg så småtjukk ut, til at det faktisk var en gravidmage. Så kommenterte en venninne som fikk barn for et år siden: "har du fått mage allerede?! Du kommer til å bli så stor, jeg fikk ikke mage før i uke 30."
Da ble jeg sjokket. Trodde jo hvertfall en som nettopp hadde vært gravid ville være mer forståelsesfull.

Ellers er det noen som sier "se der ja, vokser til nå." Der er helt greit. For vokser, ja, det gjør den [emoji4]
 
Alltid noen som skal kommentere og plutselig møter du noen som kommenterer motsatt av alle andre.
Lov å være litt skarp tilbake, men prøv å gi blaffen og ikke la det gå inn på deg
 
Fått en del fra familie og i barnehagen til lille feks. Som «oi har du planer om å rulle inn her om litt du eller?» «nå begynner magen å bli svær» «Åja det er så lenge igjen ja»

Men jeg bryr meg ikke. Med sønnen og ble jeg diger og jeg er fullstendig klar over det. Veier 48-49 før svangerskap og sist ble det 74 ved fødsel. I tillegg er jeg lav så magen ser jo gigastor ut så ser gjerne ut som
Tvillinger, noe jeg ble spurt om mange ganger og. Men Skjønner hva dere mener med hvorfor det er fritt fram å kommentere for gravide hvordan de ser ut. Er jo gjerne da man ikke vil høre at man er stor osv pga hormoner.
 
Alle mager er jo forskjellige, og alle kvinner bærer barnet forskjellig. Venter en liten en i begynnelsen av oktober, får også høre en del kommentarer.. Begynner faktisk å bli ganske irriterende, og sikker på at jeg kommer til å slenge en fin kommentar tilbake til neste person
Man får jo ofte høre at man skal ikke sammenligne seg selv med andre som er gravide, men jaggu ikke lett når du får kommentarer som «oi, du er mye større enn henne», får lyst til å skrike at «ja, men så er det 3-4 uker mellom terminene våres også!»
 
Jeg fikk høre "hah har du lagt på deg eller?" Fra en slektning av samboer. Jeg så ned på magen hans og fortalte at det hadde jammen han også. Han ble blodig fornærmet, jeg lo. :angel4 Ble stille etter det, men regner med flere kommentarer fra spesielt han... Ellers har ingen turt å sagt noe annet enda. :p

[emoji23][emoji23][emoji23]

Den fikk han jammen som fortjent i retur [emoji1303][emoji1319]
 
Det er jo litt rart at man som gravid er «fritt vilt» på kommentar fronten!
Jeg var gravid med tvillinger sist og var virkelig stor
Men allikevel så må folk kommentere hvor stor jeg er denne gangen og selv om jeg «bare» halvparten nå
Jeg prøver å la det prelle av, men jeg kjenner jeg blir litt irritert [emoji21]
 
Jeg får kommentarer på at magen er liten. Svarer bare at jeg synes den er helt perfekt og da korrigerer folk seg selv litt og skjønner at kommentaren var litt upassende.
 
Har begynt å irritere meg litt nå jeg og. Har fks fått kommentaren «sikker på at du ikke venter tvillinger??!» eehh ja?? Har vært på ultralyd flere ganger og det vet du??!
Eller «sikker på at du ikke snart føder, du ser fødeklar ut»
Hallo? Jeg er faktisk ikke så stor.

Jeg gidder ikke bli sur og lage dårlig stemning/virke hårsår men kjenner jo jeg blir litt oppgitt. Selvom det er sagt med humor osv.
 
Har begynt å irritere meg litt nå jeg og. Har fks fått kommentaren «sikker på at du ikke venter tvillinger??!» eehh ja?? Har vært på ultralyd flere ganger og det vet du??!
Eller «sikker på at du ikke snart føder, du ser fødeklar ut»
Hallo? Jeg er faktisk ikke så stor.

Jeg gidder ikke bli sur og lage dårlig stemning/virke hårsår men kjenner jo jeg blir litt oppgitt. Selvom det er sagt med humor osv.
Uff, det blir så utrivelig når andre plutselig synes det er greit å kommentere andre sin kropp! Synes de burde tenkt seg om både en og to ganger før de åpner slarva si for å påpeke noe andre er fullstendig klar over....

Jeg har begynt å svare at jeg ikke bærer mye inni meg, men utenpå. Derfor får jeg en større mage enn noen som bærer mye inni seg. Da blir de stille....
Fant jo ut at det er MYE tvillinger på min mormor's side, så det ligger vist i slekten fikk jeg høre her en dag[emoji85] De har sett bare en på ul alle tre gangene vi har vært da[emoji28]
 
Har begynt å irritere meg litt nå jeg og. Har fks fått kommentaren «sikker på at du ikke venter tvillinger??!» eehh ja?? Har vært på ultralyd flere ganger og det vet du??!
Eller «sikker på at du ikke snart føder, du ser fødeklar ut»
Hallo? Jeg er faktisk ikke så stor.

Jeg gidder ikke bli sur og lage dårlig stemning/virke hårsår men kjenner jo jeg blir litt oppgitt. Selvom det er sagt med humor osv.
Folk har virkelig ikke peiling, det er omtrent umulig å se på noen hvor langt de er på vei osv...

Her har kommentarene avtatt litt i det siste heldigvis, tror det er fordi magen kom veldig tidlig og ble fort stor denne gangen, men så har den nesten ikke vokst på lenge (tilsynelatende ihvertfall). Idag fikk jeg høre at det så ut som jeg hadde blitt mindre til og med. Vel... legger ikke så mye i det ene eller det andre lenger, 1 mnd til termin så er det "lov" med stor mage [emoji846]
 
Uff, det blir så utrivelig når andre plutselig synes det er greit å kommentere andre sin kropp! Synes de burde tenkt seg om både en og to ganger før de åpner slarva si for å påpeke noe andre er fullstendig klar over....

Jeg har begynt å svare at jeg ikke bærer mye inni meg, men utenpå. Derfor får jeg en større mage enn noen som bærer mye inni seg. Da blir de stille....
Fant jo ut at det er MYE tvillinger på min mormor's side, så det ligger vist i slekten fikk jeg høre her en dag[emoji85] De har sett bare en på ul alle tre gangene vi har vært da[emoji28]

Ja, enig;) har og fått «må si kroppen din har forandret seg» jeg bare «ja det skulle vel bare mangle? Jeg er jo gravid i tredje trimester» haha...:p
Ja kan være greit å finne en kommentar å svare tilbake som får folk til å tenke litt:) Forresten så burde vel de fleste forstå at det ikke plutselig dukker opp en baby nr to inni der.
 
Ja, enig;) har og fått «må si kroppen din har forandret seg» jeg bare «ja det skulle vel bare mangle? Jeg er jo gravid i tredje trimester» haha...:p
Ja kan være greit å finne en kommentar å svare tilbake som får folk til å tenke litt:) Forresten så burde vel de fleste forstå at det ikke plutselig dukker opp en baby nr to inni der.
Skulle bare mangle at kroppen har forandret seg med den påkjenningen den går igjennom[emoji33] Vi lager jo tross alt et helt nytt menneske inni oss[emoji85] Lurer på hva enkelte tenker[emoji28] og du har så rett, har det vært to inni magen, så har vi fått beskjed på ultralyd[emoji106]
 
Fikk høre ved levering i barnehagen for første gang etter ferien «åh stakkars har du ikke født enda?» vel nei det hsr jeg ikke for jeg har to måneder igjen sier jeg. Alle syns jo sååå synd på meg:shifty: hadde det ikke vært for bekkenet hadde det jo gått helt fint. Ja magen min er stor, men med mine 150 cm har jeg vel ikke så mye plass innvendig:p
 
Back
Topp