Kommentarer om kroppen

Sportyspice

Flørter med forumet
«Oj, ikke termin før 3 måneder, så er du SÅ stor allerede?» fikk jeg kommentar av en på jobb her om dagen. Kjenner fortsatt at jeg syntes det var litt kjipt sagt. Jeg er helt normalvektig og dette er andre svangerskap. Ironisk nok er ikke hun av det slankeste slaget selv.. hvorfor er det så greit å kommentere bare fordi man er gravid?

«Oj, ikke termin før 3 måneder, så er du SÅ stor allerede?» fikk jeg kommentar av en på jobb her om dagen. Kjenner fortsatt at jeg syntes det var litt kjipt sagt. Jeg er helt normalvektig og dette er andre svangerskap. Ironisk nok er ikke hun av det slankeste slaget selv.. hvorfor er det så greit å kommentere bare fordi man er gravid?

dessverre så tror mange at man er allemannseie når man er gravid, ingen som stusser over å kommentere vekt eller størrelse, fasong eller annet. Trist, men litt usikker på om man kan gjøre noe med det?

Har selv merket at graviditet gir alle rett til å kommentere alt fra hår til legger og alt imellom :S

har heldigvis ikke opplevd utpregede kommenterer. Fått høre st jeg er «myyye» større denne gangen enn med første; og det VET jeg thanks . Ellers fått mye positivt egentlig. Jeg har er tøft svangerskap så holder emg mye hjemme xD

Bare la det prelle av. Rett og slett! Jeg er ganske frekk selv og ville kommet med en sleiv en rett tilbake i fleisen på noe sånt!

dessverre så tror mange at man er allemannseie når man er gravid, ingen som stusser over å kommentere vekt eller størrelse, fasong eller annet. Trist, men litt usikker på om man kan gjøre noe med det?
Nei, det er nok ikke noe å gjøre med.. måtte bare få blåst ut litt frustrasjon :rolleyes: Er vel litt hormoner også. Jeg har bare følt meg ganske fin, så kom den kommentaren, og da ble jeg så usikker på magen, klærne jeg hadde på osv.

Er en uting at gravide blir allemannseie. Slike kommentarer er jo definitivt ikke hyggelige å få. Man føler seg ofte ikke på sitt beste når man er gravid, spesielt ikke når man har kommet et stykke ut i graviditeten. Jeg har heller aldri skjønt hvorfor folk får det for seg at det er greit å klappe/stryke gravide på magen. Skulle likt å se reaksjonene hvis vi gjorde det samme tilbake.

Det er kanskje ikke det letteste å gjøre, men kanskje man bare må si ifra der og da. Si at man ikke synes det er ok at folk sier sånt, eller at de stryker/tar på magen. Vet ikke om jeg er tøff nok til det selv, men kanskje det får folk til å skjønne at sånt ikke er greit.

Ja, man blir alltid så satt ut, og kommer ikke på hva man skal svare tilbake før det er for sent. Må øve meg opp på noen «fraser» man kan svare tilbake, så jeg er mer forberedt til en eventuell neste gang :D

Sånn tror jeg det alltid har vært og alltid kommer til å være. Med siste så fikk jeg kommentaren "oi, det kan ikke være lenge igjen til du har termin". Jeg hadde termin om 3 måneder. Angret lenge på at jeg ikke spurte når hun hadde termin:p dette var ei dame i kassa på kiwi.
Tenker bare at man må la sånne kommentarer prelle av, man kan ikke bli såret og ta seg nær av alt som blir sagt. Men så tenker jeg også at om noen tar seg friheten til å kommentere hvordan andre ser ut så må de tåle å få høre noe tilbake også:happy:

Skjønner ikke hvorfor folk sier sånt, kan de ikke heller bare si: "Så fin du er!" ❤️

Fått flere sånne kommentarer selv, ofte fra menn egentlig. Men tror det kommer av at de ikke aner hvor stor eller liten man blir rett før man føder, og at ingen mener noe vondt med det. Fikk én som sa at han trodde jeg var høygravid og skulle føde nå straks da jeg så vidt hadde bikket 6 måneder, og en som forrige helg sa at jeg var mye større enn hun andre som var seks uker lenger på vei enn meg.. men gode venner begge to, og tror de bare syns magene er fascinerende.

Får også kommentarer i andre enden av skalaen, så tror folk syns det er vanskelig å vite hvor stor man faktisk bør være også. Mormor mener hun må strikke mindre klær enn hun har gjort for at ungen kommer til å bli så liten, og både tannpleier og tannlege så uavhengig av hverandre i går «Oi, er du seks måneder på vei, da har du ikke så stor mage».

Men enig i at folk heller bør si «så fin du er med magen» enn at man er større eller mindre enn de trodde ☺️ Legger ved bilde også, tror jeg er ganske «vanlig» gravid.

Vedlegg

• 17AEF28B-48C0-454E-BF6C-23562CAA368F.jpeg
    17AEF28B-48C0-454E-BF6C-23562CAA368F.jpeg
    25,1 KB · Visninger: 62
Jobber med ei, og har hørt hver dag nå er du tjukk elsker det! Not!! Og i går, åhhh som du vokser du blir større og større...

Mmmmm, ja, eg blir det for eg holder på å lage ET NYTT LIIIIIIV!!!!

«Ironisk nok er ikke hun av det slankeste slaget selv.. hvorfor er det så greit å kommentere bare fordi man er gravid?
Jeg hadde nok spydd ut «flaks for meg så er baby grunnen her - hva er din unnskydning?» :eek:

Jeg forstår heller ikke de som tør å kommentere det når de ikke er sikre på at man er gravid, butikkansatte osv. Hun som jobbet på apoteket spurte "er du plaget med hovne ben til vanlig eller er det på grunn av graviditeten?" Hadde sååå lyst til å si at jeg ikke er gravid :hilarious: Men må kanskje innfinne meg med at det faktisk er ganske synlig.

Ellers enig i at kommentarer som går direkte på kropp og størrelse er unødvendig og kan være sårende. Det beste er å holde seg til at man kler det og at man er fin..

Fått flere sånne kommentarer selv, ofte fra menn egentlig. Men tror det kommer av at de ikke aner hvor stor eller liten man blir rett før man føder, og at ingen mener noe vondt med det. Fikk én som sa at han trodde jeg var høygravid og skulle føde nå straks da jeg så vidt hadde bikket 6 måneder, og en som forrige helg sa at jeg var mye større enn hun andre som var seks uker lenger på vei enn meg.. men gode venner begge to, og tror de bare syns magene er fascinerende.

Får også kommentarer i andre enden av skalaen, så tror folk syns det er vanskelig å vite hvor stor man faktisk bør være også. Mormor mener hun må strikke mindre klær enn hun har gjort for at ungen kommer til å bli så liten, og både tannpleier og tannlege så uavhengig av hverandre i går «Oi, er du seks måneder på vei, da har du ikke så stor mage».

Men enig i at folk heller bør si «så fin du er med magen» enn at man er større eller mindre enn de trodde ☺️ Legger ved bilde også, tror jeg er ganske «vanlig» gravid.

Ja, det er sant! Mannfolk føler jeg er litt mer «unnskyldt», for de har så lite peiling tenker jeg :hilarious: men hun her er trebarnsmor, så skulle tro hun kjente litt til normene og hvor forskjellig det er fra person og svangerskap osv. Men ja, det er rart at man skal mene så mye om størrelsen istedenfor for å bare i at magen er fin, det hadde vært litt mer «safe» for alle.:)

Takk for svar og bilde, syntes du ser SÅ nydelig ut!!:Heartred
Legger ved jeg også, siden du gjorde det.

Vedlegg

• E7E12592-451D-4372-A1E2-6986551F611E.jpeg
    E7E12592-451D-4372-A1E2-6986551F611E.jpeg
    26,3 KB · Visninger: 46
Kjempefine mager, og ingen av dem er særlig store! Tullete av folk å si.

:p;):p:shy::shy:
Jeg forstår heller ikke de som tør å kommentere det når de ikke er sikre på at man er gravid, butikkansatte osv. Hun som jobbet på apoteket spurte "er du plaget med hovne ben til vanlig eller er det på grunn av graviditeten?" Hadde sååå lyst til å si at jeg ikke er gravid :hilarious: Men må kanskje innfinne meg med at det faktisk er ganske synlig.

Ellers enig i at kommentarer som går direkte på kropp og størrelse er unødvendig og kan være sårende. Det beste er å holde seg til at man kler det og at man er fin..
Ja, sånt skal man i HVERT fall være forsiktig med.. jeg tør aldri nevne noe om svangerskap før personen nevner det selv, uansett hvor tydelig det er at personen er gravid. Det er så grusomt flaut for alle hvis man tar feil:shy: Kan hende hun var litt «yrkesskadet» av å jobbe på apoteko_O Hadde vært litt morsomt hvis du sa det, bare for å se uttrykket :hilarious:

"Er du sikker på at det bare er én inni der?" Har jeg fått høre både sist jeg gikk gravid og denne gangen, av familiemedlemmer. De mener det som spøk, men det er ikke såå hyggelig egentlig.

Da jeg gikk gravid i 2018 fikk jeg konstant høre av en kollega at jeg hadde "såå mye mindre mage" enn venninna hennes, og det føles ganske leit i den perioden hvor man liksom ønsker å få denne magen tydelig frem snart.

Det merkeligste jeg fikk høre var en kunde som spurte meg "Er du bare oppblåst, eller er det noe mer inni der??"... :shifty:
Og en tante sa, da jeg fortalte at jeg var gravid (jeg var 6 mnd på vei), "åja, jeg trodde du bare hadde lagt deg ut litt". Ikke noe om at det var hyggelig, eller flott for familien at det første barnebarnet skulle komme. Neida, bare at jeg så tjukk ut.
Folk må liksom bare kommentere når de vet du er gravid, enten er er den ene eller den andre veien.

Men denne gangen har jeg fått svært få kommentarer da, kanskje pga korona og at ingen ser meg? :hilarious: Men jeg vet jeg definitivt har større mage nå, enn i 2018.

Slenger ved et bilde av mage-egget :D
Bildet tatt i dag, 27+4 (jada, juleonzie hele året her i huset!)
IMG_20200606_195721.jpg

Back
Topp