Sportyspice
Flørter med forumet
"Er du sikker på at det bare er én inni der?" Har jeg fått høre både sist jeg gikk gravid og denne gangen, av familiemedlemmer. De mener det som spøk, men det er ikke såå hyggelig egentlig.
Da jeg gikk gravid i 2018 fikk jeg konstant høre av en kollega at jeg hadde "såå mye mindre mage" enn venninna hennes, og det føles ganske leit i den perioden hvor man liksom ønsker å få denne magen tydelig frem snart.
Det merkeligste jeg fikk høre var en kunde som spurte meg "Er du bare oppblåst, eller er det noe mer inni der??"...
Og en tante sa, da jeg fortalte at jeg var gravid (jeg var 6 mnd på vei), "åja, jeg trodde du bare hadde lagt deg ut litt". Ikke noe om at det var hyggelig, eller flott for familien at det første barnebarnet skulle komme. Neida, bare at jeg så tjukk ut.
Folk må liksom bare kommentere når de vet du er gravid, enten er er den ene eller den andre veien.
Men denne gangen har jeg fått svært få kommentarer da, kanskje pga korona og at ingen ser meg?Men jeg vet jeg definitivt har større mage nå, enn i 2018.
Slenger ved et bilde av mage-egget
Bildet tatt i dag, 27+4 (jada, juleonzie hele året her i huset!)
Vis vedlegget 328193
Jøss, det var mange meninger du har fått høre igjennom svangerskapene

Men jeg vet jeg definitivt har større mage nå, enn i 2018.
Føler meg helt komfortabel med magen min nå egentlig, så om jeg hadde fått en kommentar nå skulle jeg nok bare trukket på skuldrene.

Og du har så rett - det er barna våre inni der, så det er nydelig uansett!
for en ting å si! Min erfaring er at det har hjulpet å være tydelig fra start. Da jeg sa at jeg var gravid til folk var jeg også ærlig om mine bekymringer og tanker knyttet til det. Jeg fortalte at: ja, det er veldig spennende - men at jeg er redd for å bli satt i «gravid»-boksen der der er forventet at jeg syns at alt er rosenrødt og herlig. At folk skal begynne å ta på meg og tro at alt er greit å si. Det gjorde folk oppmerksomme og jeg har helt ærlig ikke fått noen ekle kommentarer (hittil). Bortsett fra mitt eget hode
Men fortell at du synes det er vanskelig at folk syns det er greit å si sånt bare fordi du er gravid. Du har da følelser fortsatt. Og blir det ubehagelig å si fra så kan du bare tenke deg hvor ekle de kjenner seg for å ha sagt en så fæl ting.
Dessuten, så tror jeg nok hun bare prøver å gni hennes egen usikkerhet over på deg siden hun hverken er gravid eller slank selv 
Du er en inspirasjon!

så nå vises magen så godt så tidlig.