Kommentarer om kroppen

"Er du sikker på at det bare er én inni der?" Har jeg fått høre både sist jeg gikk gravid og denne gangen, av familiemedlemmer. De mener det som spøk, men det er ikke såå hyggelig egentlig.

Da jeg gikk gravid i 2018 fikk jeg konstant høre av en kollega at jeg hadde "såå mye mindre mage" enn venninna hennes, og det føles ganske leit i den perioden hvor man liksom ønsker å få denne magen tydelig frem snart.

Det merkeligste jeg fikk høre var en kunde som spurte meg "Er du bare oppblåst, eller er det noe mer inni der??"... :shifty:
Og en tante sa, da jeg fortalte at jeg var gravid (jeg var 6 mnd på vei), "åja, jeg trodde du bare hadde lagt deg ut litt". Ikke noe om at det var hyggelig, eller flott for familien at det første barnebarnet skulle komme. Neida, bare at jeg så tjukk ut.
Folk må liksom bare kommentere når de vet du er gravid, enten er er den ene eller den andre veien.

Men denne gangen har jeg fått svært få kommentarer da, kanskje pga korona og at ingen ser meg? :hilarious: Men jeg vet jeg definitivt har større mage nå, enn i 2018.

Slenger ved et bilde av mage-egget :D
Bildet tatt i dag, 27+4 (jada, juleonzie hele året her i huset!)
Vis vedlegget 328193

Jøss, det var mange meninger du har fått høre igjennom svangerskapene :eek: Og så er du jo så flott!!:Heartred

Jøss, det var mange meninger du har fått høre igjennom svangerskapene :eek: Og så er du jo så flott!!:Heartred

Ja, folk sier mye rart :hilarious: Men takk :Heartpink Føler meg helt komfortabel med magen min nå egentlig, så om jeg hadde fått en kommentar nå skulle jeg nok bare trukket på skuldrene.

:p;):p:shy::shy:
Ja, sånt skal man i HVERT fall være forsiktig med.. jeg tør aldri nevne noe om svangerskap før personen nevner det selv, uansett hvor tydelig det er at personen er gravid. Det er så grusomt flaut for alle hvis man tar feil:shy: Kan hende hun var litt «yrkesskadet» av å jobbe på apoteko_O Hadde vært litt morsomt hvis du sa det, bare for å se uttrykket :hilarious:
Hehe ja burde sagt det, så hadde hun sannsynligvis aldri sagt noe sånt igjen ihvertfall :hilarious:

Jeg har en mor som har kommentert kroppen min jevnt og trutt gjennom livet mitt.
Er jeg slank -sier hun at jeg er for tynn.
Har jeg lagt på meg -sier hun jeg ser sunn ut, og har spurt om jeg har noen klær som jeg ikke bruker som kan passe henne (da hun er mindre enn meg).
I går var jeg og mannen på middag hos henne.. og idét vi kommer inn utbryter hun:
"Så stor du er!".
Jeg svarer med latter (for ble satt ut) "Du kan da ikke si sånn! Jeg synes jeg er fin jeg!"
Mannen min samtykket med med, men mamma hørte det ikke.
"Er bare så tidlig". Svarer hun og sier tydelig at jeg er stor for lengden på svangerskapet (26 uker).

Etter noen timer klarer jeg ikke dy meg:
"Så du synes jeg er stor ja.. Vel jeg er faktisk mindre nå enn med førstemann. Dessuten ligger jeg riktig ifht vekt", sier jeg.
Hun svarer: "Ja du er kanskje tynnere nå så magen synes mer nå. Jeg gikk jo NED da jeg gikk gravid med broren din faktisk".

.. jeg er lik som jeg var den gangen. Eller kanskje litt mer nå enn da..
Men åh.. er så lei av det.

Dette er 2. gang i graviditeten hun sier jeg er stor.

Jeg har alltid vært "redd" for å si noe imot henne, men kjenner at nok er nok nå....

Jeg er 33 år, tredjegangs gravid og fedd up av at hun skal si akkurat hva hun vil om MIN kropp.
Jeg er da ikke en forlengelse av henne selv, selv om hun har født meg og jeg er datteren.

Noen som har noen geniale tips til å få henne til å holde kjeft om kropp???

Hun har en stygg uvane til å kommentere andres kropper når hun snakker om andre, og i tillegg etter oppussingen kommenterte hun kroppen til mannen min om at han var blitt så tynn...

Nå skal jeg få stoppet gapet på henne.
Uten å være frekk så klart.
Så ja takk til tips!

Screenshot_20200607-204356_Gallery.jpg

Se for en fin mage! Den er fin uansett den, fordi det er sønnen min inni der:Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartblue

:Heartred
Jeg har en mor som har kommentert kroppen min jevnt og trutt gjennom livet mitt.
Har jeg lagt på meg -sier hun jeg ser sunn ut, og har spurt om jeg har noen klær som jeg ikke bruker som kan passe henne (da hun er mindre enn meg).
I går var jeg og mannen på middag hos henne.. og idét vi kommer inn utbryter hun:
"Så stor du er!".
Jeg svarer med latter (for ble satt ut) "Du kan da ikke si sånn! Jeg synes jeg er fin jeg!"
"Er bare så tidlig". Svarer hun og sier tydelig at jeg er stor for lengden på svangerskapet (26 uker).

"Så du synes jeg er stor ja.. Vel jeg er faktisk mindre nå enn med førstemann. Dessuten ligger jeg riktig ifht vekt", sier jeg.
Hun svarer: "Ja du er kanskje tynnere nå så magen synes mer nå. Jeg gikk jo NED da jeg gikk gravid med broren din faktisk".

Jeg har alltid vært "redd" for å si noe imot henne, men kjenner at nok er nok nå....

Jeg er 33 år, tredjegangs gravid og fedd up av at hun skal si akkurat hva hun vil om MIN kropp.
Jeg er da ikke en forlengelse av henne selv, selv om hun har født meg og jeg er datteren.

Hun har en stygg uvane til å kommentere andres kropper når hun snakker om andre, og i tillegg etter oppussingen kommenterte hun kroppen til mannen min om at han var blitt så tynn...

Så ja takk til tips!

Vis vedlegget 328286

Se for en fin mage! Den er fin uansett den, fordi det er sønnen min inni der:Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartblue

Dere er alle sååå nydelige og selvfølgelig blir dere sint og lei av å høre meninger når dere selv syns dere er fine, og det ER dere!!! En ting er at kroppen bærer frem og produserer et menneske, en annen ting er at det er begrenset hvor mye kontroll en selv har over gravidkroppen, kroppen må få forme seg AKKURAT slik som den selv behøver nå, så deres meninger hjelper svært lite!!

Jeg synes nettopp det du sier her at: «Jeg fedd up av at hun skal si akkurat hva hun vil Om MIN kropp.
Jeg er da ikke en forlengelse av henne selv, selv om hun har født meg og jeg er datteren» er noe hun burde fått hørt. Hvis du ikke tør si noe særlig til henne; kan du skrive et saklig brev om hvordan du føler det? :Heartred

Last edited:
"Så stor du er!".

Så ja takk til tips!

Vis vedlegget 328286

Åh kjære vene, skjønner at du er ganske lei som har fått kommentarer på det gang på gang! Og selv om dere er i familie, har jo kroppene forskjellige utgangspunkt..! Kanskje du bør si neste gang «Er det bare min kropp du liker å kommentere, eller pleier du generelt kommentere folk sine kropper? For jeg tror du bør være litt forsiktig med det.. selv om man ikke mener vondt, kan det oppfattes på en annen måte for den det gjelder». Eller noe sånn. Du bør høre på relasjonspodden, de syntes jeg er flinke på å gi litt forslag på hvordan man skal kommunisere og generelle råd. Er mange tilfeller av sånne mor/datter forhold som de gir litt råd og tips.

Du er tredjegangsgravid, og så ser du så smashing ut!!??

"Så stor du er!".

Så ja takk til tips!

Vis vedlegget 328286

Herlighet så ufint!! Du ser helt nydelig ut, og synes ikke du er stor i det hele tatt. Ser ganske lik ut som min kul i uke 26, og jeg synes jeg er akkurat passe:happy: Og du har så rett - det er barna våre inni der, så det er nydelig uansett! ❤️

«Oj, ikke termin før 3 måneder, så er du SÅ stor allerede?» fikk jeg kommentar av en på jobb her om dagen. Kjenner fortsatt at jeg syntes det var litt kjipt sagt. Jeg er helt normalvektig og dette er andre svangerskap. Ironisk nok er ikke hun av det slankeste slaget selv.. hvorfor er det så greit å kommentere bare fordi man er gravid?

Herlighet :bored: for en ting å si! Min erfaring er at det har hjulpet å være tydelig fra start. Da jeg sa at jeg var gravid til folk var jeg også ærlig om mine bekymringer og tanker knyttet til det. Jeg fortalte at: ja, det er veldig spennende - men at jeg er redd for å bli satt i «gravid»-boksen der der er forventet at jeg syns at alt er rosenrødt og herlig. At folk skal begynne å ta på meg og tro at alt er greit å si. Det gjorde folk oppmerksomme og jeg har helt ærlig ikke fått noen ekle kommentarer (hittil). Bortsett fra mitt eget hode:angelic:

Si ifra! Trenger ikke kjefte:smug: Men fortell at du synes det er vanskelig at folk syns det er greit å si sånt bare fordi du er gravid. Du har da følelser fortsatt. Og blir det ubehagelig å si fra så kan du bare tenke deg hvor ekle de kjenner seg for å ha sagt en så fæl ting.

God klem til deg:smiley-angelic003 Dessuten, så tror jeg nok hun bare prøver å gni hennes egen usikkerhet over på deg siden hun hverken er gravid eller slank selv :p

Dere er alle sååå nydelige og selvfølgelig blir dere sint og lei av å høre meninger når dere selv syns dere er fine, og det ER dere!!! En ting er at kroppen bærer frem og produserer et menneske, en annen ting er at det er begrenset hvor mye kontroll en selv har over gravidkroppen, kroppen må få forme seg AKKURAT slik som den selv behøver nå, så deres meninger hjelper svært lite!!

Jeg synes nettopp det du sier her at: «Jeg fedd up av at hun skal si akkurat hva hun vil Om MIN kropp.
Jeg er da ikke en forlengelse av henne selv, selv om hun har født meg og jeg er datteren» er noe hun burde fått hørt. Hvis du ikke tør si noe særlig til henne; kan du skrive et saklig brev om hvordan du føler det? :Heartred
Åh kjære vene, skjønner at du er ganske lei som har fått kommentarer på det gang på gang! Og selv om dere er i familie, har jo kroppene forskjellige utgangspunkt..! Kanskje du bør si neste gang «Er det bare min kropp du liker å kommentere, eller pleier du generelt kommentere folk sine kropper? For jeg tror du bør være litt forsiktig med det.. selv om man ikke mener vondt, kan det oppfattes på en annen måte for den det gjelder». Eller noe sånn. Du bør høre på relasjonspodden, de syntes jeg er flinke på å gi litt forslag på hvordan man skal kommunisere og generelle råd. Er mange tilfeller av sånne mor/datter forhold som de gir litt råd og tips.

Du er tredjegangsgravid, og så ser du så smashing ut!!??
Herlighet så ufint!! Du ser helt nydelig ut, og synes ikke du er stor i det hele tatt. Ser ganske lik ut som min kul i uke 26, og jeg synes jeg er akkurat passe:happy: Og du har så rett - det er barna våre inni der, så det er nydelig uansett! ❤️

Tusen takk, jenter. Behøvde det dere sa.
Så jeg sendte en mld til mamma i går!!:nailbiting:

"Hei mamma!
Tenkte jeg ville ringe deg, men for meg er det litt enklere å skrive enn å snakke, så skriver det slik at jeg får formulert meg best mulig.
Ville ikke ta det i går, for syntes ikke det passet. Så nevner det kjapt nå.
Jeg setter pris på om du ikke kommenterer kroppen min. I grunn er det aldri noen poeng å kommentere noens kropper uansett om man har gått opp eller ned, gravid eller ikke gravid.
Jeg forstår at det ikke er vondt ment.
Men tenker at vi kan ha en åpenhet nok til at jeg kan si ifra om noe ikke er greit.
Har hørt nok ganger at jeg enten er blitt for tynn, må spise mer, eller at jeg ser sunn ut.
Om jeg er gravid blir det sagt at jeg er stor osv. Er nok nå.
Om man må kommentere en gravid kropp, så er det heller hyggelig å høre "så fin du er!".
Det er et mirakel på vei, og det gjør enhver gravid kvinne vakker.
Kroppen min er MIN, og den er fin uansett størrelse. Tok meg mange år å kunne si det til meg selv.
Jeg er IKKE stor, og det er ikke tidlig å ha størrelsen jeg er nå..
Magen og jeg er helt perfekt, og bittelillebror har det bra i magen.
Synes det er ubehagelig at kroppen min skal kommenteres, og også studeres slik du pekte og forklarte ***(kjæresten) bredde osv på magen min i går.
Jeg ville aldri kommentert din kropp, ei heller pekt og snakket om den. Jeg blåser i om du er tykk eller tynn, for det betyr ingenting. Jeg er glad i deg for den personen du er.
Selv om jeg er datteren din gir det deg ikke rett til å være frittalende om meg.
Det er viktig at det kan respekteres.
Heller viktig å være oppbyggende og oppløftende.
Ellers, takk igjen for en kjempe fin kveld.
***(kjæresten) er en super fyr.
Omsorgsfull, snill og oppmerksom.
Vi liker han kjempe godt!!
Glad i deg, Klem"

Hadde en haug med emojier inni meldingen. Hjerter og smileys.
Var for å gjøre den mildere. Kjekt når mottakeren ikke liker kritikk:hilarious:...og når jeg synes det er ekkelt å si ifra. Hun har tidligere kalt meg "hårsår" hvis jeg har sagt meningen min.
...men poenget kom uansett fram!
I DID GOOD!:happy:

Jeg fikk kort, men greit svar tilbake.:
"Uff, beklager! Skal ikke gjenta seg".

Så da får vi satse på det:happy:

Tusen takk for støtte og fine ord.
Det HJALP!!:Heartred:Heartred:Heartred

"Hei mamma!
Tenkte jeg ville ringe deg, men for meg er det litt enklere å skrive enn å snakke, så skriver det slik at jeg får formulert meg best mulig.
Jeg setter pris på om du ikke kommenterer kroppen min. I grunn er det aldri noen poeng å kommentere noens kropper uansett om man har gått opp eller ned, gravid eller ikke gravid.
Men tenker at vi kan ha en åpenhet nok til at jeg kan si ifra om noe ikke er greit.
Har hørt nok ganger at jeg enten er blitt for tynn, må spise mer, eller at jeg ser sunn ut.
Om man må kommentere en gravid kropp, så er det heller hyggelig å høre "så fin du er!".
Kroppen min er MIN, og den er fin uansett størrelse. Tok meg mange år å kunne si det til meg selv.
Synes det er ubehagelig at kroppen min skal kommenteres, og også studeres slik du pekte og forklarte ***(kjæresten) bredde osv på magen min i går.
Jeg ville aldri kommentert din kropp, ei heller pekt og snakket om den. Jeg blåser i om du er tykk eller tynn, for det betyr ingenting. Jeg er glad i deg for den personen du er.
Selv om jeg er datteren din gir det deg ikke rett til å være frittalende om meg.
Glad i deg, Klem"

Var for å gjøre den mildere. Kjekt når mottakeren ikke liker kritikk:hilarious:...og når jeg synes det er ekkelt å si ifra. Hun har tidligere kalt meg "hårsår" hvis jeg har sagt meningen min.

Den satt nok godt den meldingen der, fin og saklig, ikke angripene mot henne, bare opplysende om kropp og kommentarer. Ble rørt av «Det er et mirakel på vei, og det gjør enhver gravid kvinne vakker» og «Magen og jeg er helt perfekt, og bittelillebror har det bra i magen. » :Heartred Hun trenger nok tid til å fordøye det, men da kanskje du hører mer fra henne også etter hun har tenkt. Bra jobba :Heartred

Den satt nok godt den meldingen der, fin og saklig, ikke angripene mot henne, bare opplysende om kropp og kommentarer. Ble rørt av «Det er et mirakel på vei, og det gjør enhver gravid kvinne vakker» og «Magen og jeg er helt perfekt, og bittelillebror har det bra i magen. » :Heartred Hun trenger nok tid til å fordøye det, men da kanskje du hører mer fra henne også etter hun har tenkt. Bra jobba :Heartred
Tusen tusen takk:shy::Heartpink

"Hei mamma!
Glad i deg, Klem"

Wow!!! jeg bøyer meg i støvet for deg, det krever veldig mye mot å sende en sånn melding, for jeg kan tenke meg det ikke er så enkelt å sende. Og den var helt riktig skrevet, både bestemt men ydmyk. Fikk helt tårer i øynene, jeg! For det var så bra det du skrev.
Så fint at du fikk budskapet frem, og selv om hun svarte enkelt virker det som hun forsto greia. Hurra for åpenhet og kommunikasjon!:smiley-bounce022 Du er en inspirasjon!:love7

Wow!!! jeg bøyer meg i støvet for deg, det krever veldig mye mot å sende en sånn melding, for jeg kan tenke meg det ikke er så enkelt å sende. Og den var helt riktig skrevet, både bestemt men ydmyk. Fikk helt tårer i øynene, jeg! For det var så bra det du skrev.
Så fint at du fikk budskapet frem, og selv om hun svarte enkelt virker det som hun forsto greia. Hurra for åpenhet og kommunikasjon!:smiley-bounce022 Du er en inspirasjon!:love7
Åh, det var skikkelig koselig sagt! Takk!:woot:
Ja, hvem andre kan stå opp for meg selv enn jeg:Heartpink Men ja, krevde guts. Skal være ærlig å si det. :hilarious: Tusen takk igjen:Heartpink

Herlighet :bored: for en ting å si! Min erfaring er at det har hjulpet å være tydelig fra start. Da jeg sa at jeg var gravid til folk var jeg også ærlig om mine bekymringer og tanker knyttet til det. Jeg fortalte at: ja, det er veldig spennende - men at jeg er redd for å bli satt i «gravid»-boksen der der er forventet at jeg syns at alt er rosenrødt og herlig. At folk skal begynne å ta på meg og tro at alt er greit å si. Det gjorde folk oppmerksomme og jeg har helt ærlig ikke fått noen ekle kommentarer (hittil). Bortsett fra mitt eget hode:angelic:

Si ifra! Trenger ikke kjefte:smug: Men fortell at du synes det er vanskelig at folk syns det er greit å si sånt bare fordi du er gravid. Du har da følelser fortsatt. Og blir det ubehagelig å si fra så kan du bare tenke deg hvor ekle de kjenner seg for å ha sagt en så fæl ting.

God klem til deg:smiley-angelic003 Dessuten, så tror jeg nok hun bare prøver å gni hennes egen usikkerhet over på deg siden hun hverken er gravid eller slank selv :p

Takk for gode ord og klem tilbake :Heartred:smiley-angelic003
Ja, dette var en dame fra en annen avdeling som jeg bare møtte ved kaffemaskinen, så man får bare prøve være mer forberedt på hva man kan svare hvis andre folk man møter spontant kommer med sånne kommentarer. Heldigvis har ingen «nære»
kommet med sånne uttalelser. Jeg ble bare så paff og de bidro til at jeg ble så usikker, når jeg opprinnelig trivdes så godt med magen. Hadde ny kjole jeg følte meg fin i osv. Men er nok litt hormoner som bidrar til at det føles så sårt.
Det er kanskje fælt å si, men jeg er vanligvis ganske trent og tror også hun så sin mulighet til å endelig rakke litt «ned» på meg. Den dama er ikke kjent for å være den hyggeligste personen, for å si det sånn.. Takk igjen for råd, føler meg mye bedre :love7

Jeg fikk spørsmål sist fra nyinnflytta nabo om hvor langt jeg var på vei, og da jeg svarte reagerte hun med noe sånt som «åh, det ser ikke sånn ut, magen din er jo så liten!» Det var vel første og eneste gangen noen hadde kommentert magen min, og gav meg ikke noe veldig godt førsteinntrykk av henne.. Hun har også tatt det opp igjen ved senere anledninger, som da hun selv var gravid (et halvt år etter gutten min ble født) at «du hadde jo så liten mage selv rett før termin». Jeg følte den var stor og var stolt av den, men når hun sa sånn så fikk det meg til å føle at man omtrent ikke kunne se at jeg var gravid. Så det kan være sårende i begge retninger.. Har i alle fall gjort meg veldig bevisst på å ikke kommentere størrelsen på gravidmager. Sier bare til gravide venninner at de er fine jeg, for det er de jo alle sammen, uansett. Og det er viktig å føle på det :happy: :Heartred

Jeg jobbet i hagen da nabokjerringen på 75 kom forbi. Hun pratet litt om div hage før hun sa: «du er jammen meg flink som jobber på her nå som du er dagsventende».. bare smilte og sa at jeg nok måtte vente til september, så måtte bare nyte energien før jeg ble for sliten til å jobbe :)
Dagen før fikk jeg målt magen hos jm som forteller den ligger litt under gjennomsnittet i magen. Jaja..
forøvrig vil jeg heller ha en mage over gjennomsnittet enn under. Så for meg ble jeg mest lei meg av jordmor..

Jeg er så forundret over hvor forskjellig den samme kroppen kan være i to svangerskap, jeg. Sist gikk kommentarene (og det jeg følte selv) ut på at magen var liten (følte jo selv at jeg este ut alle andre steder enn magen og det stemte jo..!) og at jeg så/var sliten. Kommentar fra renholder på jobben var «å, venter du jente? Så det ja, jentene stjeler skjønnheten fra mora..» og det var seriøst den frekkeste måten jeg har fått vite at i dag så jeg jammen ufresh ut :hungover:
Denne babyen bærer jeg annerledes, og magen ligger an til å bli større mens jeg er samme størrelse på resten av kroppen :facepalm: så nå vises magen så godt så tidlig. 5158A921-5913-478F-93E8-4E31BA533DD7.jpeg Foreløpig bare positive kommentarer men folk blir litt overraska når jeg forteller at magen nærmer seg den størrelsen jeg hadde som høygravid sist.. og at jeg har fire måneder igjen enda :shifty:. Men det var jo forrige gang det var «noe unormalt», ikke denne så jeg bør jo bare slappe av og tenke at jeg kanskje slipper all oppfølgingen jeg hadde sist. Får svar på det i neste uke..! Da skal jeg måle blodgjennomstrømming for å sjekke om alt er normalt eller om det er litt lite som det var sist.

Jeg er så forundret over hvor forskjellig den samme kroppen kan være i to svangerskap, jeg. Sist gikk kommentarene (og det jeg følte selv) ut på at magen var liten (følte jo selv at jeg este ut alle andre steder enn magen og det stemte jo..!) og at jeg så/var sliten. Kommentar fra renholder på jobben var «å, venter du jente? Så det ja, jentene stjeler skjønnheten fra mora..» og det var seriøst den frekkeste måten jeg har fått vite at i dag så jeg jammen ufresh ut :hungover:
Denne babyen bærer jeg annerledes, og magen ligger an til å bli større mens jeg er samme størrelse på resten av kroppen :facepalm: så nå vises magen så godt så tidlig. Vis vedlegget 328505 Foreløpig bare positive kommentarer men folk blir litt overraska når jeg forteller at magen nærmer seg den størrelsen jeg hadde som høygravid sist.. og at jeg har fire måneder igjen enda :shifty:. Men det var jo forrige gang det var «noe unormalt», ikke denne så jeg bør jo bare slappe av og tenke at jeg kanskje slipper all oppfølgingen jeg hadde sist. Får svar på det i neste uke..! Da skal jeg måle blodgjennomstrømming for å sjekke om alt er normalt eller om det er litt lite som det var sist.

Utrolig hva folk får seg selv til å si.. skjønner ikke sånne mennesker. Du ser nydelig ut, og magen kommer vel raskere med nummer to siden livmoren da har tøyd seg ut før, og hvis du i tillegg var ekstra liten sist, er det ikke rart man er større denne gangen. Fascinerende at folk (tror) de husker hvordan man så ut sist og vil kommentere avvik også. Veldig spesielt egentlig. Jeg sliter nesten nok med å huske hvordan min egen mage så ut for én måned siden.

Jeg jobbet i hagen da nabokjerringen på 75 kom forbi. Hun pratet litt om div hage før hun sa: «du er jammen meg flink som jobber på her nå som du er dagsventende».. bare smilte og sa at jeg nok måtte vente til september, så måtte bare nyte energien før jeg ble for sliten til å jobbe :)
Dagen før fikk jeg målt magen hos jm som forteller den ligger litt under gjennomsnittet i magen. Jaja..
forøvrig vil jeg heller ha en mage over gjennomsnittet enn under. Så for meg ble jeg mest lei meg av jordmor..
Jordmor måler sf-mål og det har ikke alltid sammenheng med størrelsen på selve magen Det er livmor hun måler og man kan ha liten livmor/sf-mål under gjennomsnittet og likevel ha stor mage, og omvendt ☺️ Jeg er sikker på magen din er akkurat passe ❤️

Utrolig hva folk får seg selv til å si.. skjønner ikke sånne mennesker. Du ser nydelig ut, og magen kommer vel raskere med nummer to siden livmoren da har tøyd seg ut før, og hvis du i tillegg var ekstra liten sist, er det ikke rart man er større denne gangen. Fascinerende at folk (tror) de husker hvordan man så ut sist og vil kommentere avvik også. Veldig spesielt egentlig. Jeg sliter nesten nok med å huske hvordan min egen mage så ut for én måned siden.
Man kan jo ikke se på en gravid kvinne uten å kommentere kroppen vel..? Det er ikke mange andre samtaleemner når jeg kommer inn på pauserommet for tiden. Vil vite om formen, har jeg bekkenløsning sånn som sist, hvor lenge er det igjen, er det virkelig fire måneder igjen enda..?! :banghead:

Back
Topp