Kommentarer og infertilitet

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Hva er den "dummeste" kommentaren dere har fått når dere forteller om infertilitet?
En av mine er:

"Jammen, du har jo mensen regelmessig hver mnd. Da MÅ du jo kunne bli gravid!"
 
Tror den slemmeste kommentaren jeg har fått er: «det er ingen vits å piske en sliten hest» (fra sykepleieren på Riksen)
 
Har egentlig ikke fått så mange. Her er det mannens svømmere som er problemet så jeg har ikke fått så mye direkte rettet mot meg. Men det har blitt foreslått surrogati av ei svigerinne. Surrogati til ei som har to barn og ingen utfordringer i livmor?:hilarious: Okeeeei.
 
Tror den slemmeste kommentaren jeg har fått er: «det er ingen vits å piske en sliten hest» (fra sykepleieren på Riksen)

Say whaaaaaat? :wideyed::eek:
 
"Dere har da barn fra før(på hver vår side, ikke felles), så dere trenger ikke flere." Dette ble sagt rett etter at vi mistet i MA i uke 9, og den som sa dette var klar over det(og at vi ønsket oss barn).

Nei vi trenger ikke, men vi ønsker oss det. Skal vi måttet forsvare drømmen vår?
 
... Du er jo så ung...

I 12 år... :sorry:
 
Min favoritt kommentaren fikk jeg på dagen når første innsett var kanselert pga ikke delende egger. Da hørte jeg fra jenta på jobb (som visste om min hele situasjon) som ble da i uke 10 av sin ikke-planlagt-graviditet: "Men det er bra at dere får det ikke til med en gang, f.eks for meg det er stor problem at jeg ble gravid så kjapt, fordi jeg er stresset at vi ikke klarer å bli ferdig med oppusing av leilighet før min fødsel"...
 
"Dere har da barn fra før(på hver vår side, ikke felles), så dere trenger ikke flere." Dette ble sagt rett etter at vi mistet i MA i uke 9, og den som sa dette var klar over det(og at vi ønsket oss barn).

Nei vi trenger ikke, men vi ønsker oss det. Skal vi måttet forsvare drømmen vår?
Akkurat det har vi fått høre og, eller jeg har en fra før også har vi en felles. Tenker at det er noe INGEN andre trenger å bry seg med eller kommentere.
 
Det som stadig går igjen er varianter av "hvis du bare slutter å stresser så blir du nok gravid". Ellers har jeg vært ganske heldig tror jeg!
 
«Det er vel ikke meningen at dere skal ha barn, da».
Synes det var kjempesårende, vi er jo som SKAPT for å få barn, selvfølgelig er det meningen. Og hva skal det hjelpe for å si sånt?
 
«Det er vel ikke meningen at dere skal ha barn, da».
Synes det var kjempesårende, vi er jo som SKAPT for å få barn, selvfølgelig er det meningen. Og hva skal det hjelpe for å si sånt?
Ååååååh, den er så stygg den!!!!!!
 
«Det er vel ikke meningen at dere skal ha barn, da».
Synes det var kjempesårende, vi er jo som SKAPT for å få barn, selvfølgelig er det meningen. Og hva skal det hjelpe for å si sånt?

Fy. :mad: Er det mulig å være så slem? :(

Tenk om man sa sånt til andre i vonde situasjoner da, som: "Det var vel ikke meningen at moren din skulle leve lenger da". o_O Noen ganger burde folk virkelig bare holde kjeft om de ikke forstår altså.
 
Fy. :mad: Er det mulig å være så slem? :(

Tenk om man sa sånt til andre i vonde situasjoner da, som: "Det var vel ikke meningen at moren din skulle leve lenger da". o_O Noen ganger burde folk virkelig bare holde kjeft om de ikke forstår altså.

Akkurat det jeg tenker.. «var vel meningen at hun skulle få kreft». Man sier jo bare ikke det! Folk tenker ikke, eller skjønner ikke, men da skulle jeg ønske de bare holdt kjeft ja:shifty:
 
Akkurat det jeg tenker.. «var vel meningen at hun skulle få kreft». Man sier jo bare ikke det! Folk tenker ikke, eller skjønner ikke, men da skulle jeg ønske de bare holdt kjeft ja:shifty:
Jeg har begynt å flippe frem bilde av livmor med eggstokker og eggledere med kryss over egglederene for å få folk til å skjønne.. Det hjelper jo lite at de prøver seg på "jamen du ble jo gravid, trenger ikke ivf da" :hilarious:

Jeg skal begynne å si sånt piss til folk, "det var bare meningen at du skulle stryke på bacheloren din." Og "Det var bare meningen at du skulle falle og knekke lårbeinet i helgen etter å ha overlevd kreft i fjor" "det var bare meningen at du skulle miste livmoren din og ikke kunne få barn pga kreft"
Jeg hadde fått meg en blåveis til svar :blackeye:
 
Jeg har begynt å flippe frem bilde av livmor med eggstokker og eggledere med kryss over egglederene for å få folk til å skjønne.. Det hjelper jo lite at de prøver seg på "jamen du ble jo gravid, trenger ikke ivf da" :hilarious:

Jeg skal begynne å si sånt piss til folk, "det var bare meningen at du skulle stryke på bacheloren din." Og "Det var bare meningen at du skulle falle og knekke lårbeinet i helgen etter å ha overlevd kreft i fjor" "det var bare meningen at du skulle miste livmoren din og ikke kunne få barn pga kreft"
Jeg hadde fått meg en blåveis til svar :blackeye:

Jepp man hadde jo det.. må øve på noen comebacks jeg og så jeg kan svare på en cool måte!
Ellers er jo «har dere vurdert adopsjon?» en klassiker. Akkurat som det er en enkel vei å gå. og JA såklart vurderer vi alle muligheter, men det tar ikke bort ønsket om egne barn..
 
Ååh, hørt mye rart! Standar er «bare slapp av og ikke tenk på det, så går det skal du se»! «Dere kan jo bare få fosterbarn eller adoptere»! «Har dere vurdert surrogati?»

Nå som vi først har fått et barn ved ivf så er det veldig mange som prøver å forklare meg at «nå har kroppen skjønt det, så nå sitter nok neste naturlig»! Det tror jeg ikke før jeg før jeg får se det, for kroppen min har ikke noe å si når det er mannens sædkvalitet som er faktoren her! Noe de som påstår det vet:yuck::yuck: det KAN jo gå, men sannsynligheten er meeeget liten!!
 
Ååh, hørt mye rart! Standar er «bare slapp av og ikke tenk på det, så går det skal du se»! «Dere kan jo bare få fosterbarn eller adoptere»! «Har dere vurdert surrogati?»

Nå som vi først har fått et barn ved ivf så er det veldig mange som prøver å forklare meg at «nå har kroppen skjønt det, så nå sitter nok neste naturlig»! Det tror jeg ikke før jeg før jeg får se det, for kroppen min har ikke noe å si når det er mannens sædkvalitet som er faktoren her! Noe de som påstår det vet:yuck::yuck: det KAN jo gå, men sannsynligheten er meeeget liten!!
Som jeg skulle sagt det selv:)
 
«Det er vel ikke meningen at dere skal ha barn, da».
Synes det var kjempesårende, vi er jo som SKAPT for å få barn, selvfølgelig er det meningen. Og hva skal det hjelpe for å si sånt?

Værste jeg har lest! Noen mennesker bruker bare ikke den lille hjernen sin:(
 
Back
Topp