33+1: Nå har vi begynt å komme i orden i huset og gjør bare små daglige gjøremål som å få bort noen esker her og der
men kan ikke sammenlignes med det intense kjøret vi har hatt i to mnd. Gulvet til hele huset er bestilt og skal komme denne uken
herremin så deilig det skal bli etter jula nå å få ferdig fire av soverommene med nye gulv og nye lister
merker at da begynner en del å komme i orden. Godt å få dette unna før skatten vår kommer. Innser nå at femte rommet blir nok ikke ferdig før hun kommer, men får bare ta det så fort det lar seg gjøre.
Godt å ha mye mer tid til å gjøre koselig ting med barna og faktisk ikke stresse oss gjennom hverdagen. I helga dro vi til badeland og kan ikke huske hvor rolige og fornøyde alle tre har vært på en hel dag. Tydelig at de trengte kvalitetstid med oss, og godt å kunne gi dem det nå fremover igjen
Frøkna i magen er aktiv og kjenner henne så tydelig nå. Hender og føtter er tydelig å kjenne og jeg virkelig storkoser meg med henne [emoji173]️jeg har mye mer tid til å kjenne etter og nyter svangerskapet enda mer nå
herremin jeg skal bli mamma igjen til ei lita frøken! Kommer ikke over hvor heldig jeg er og innser mer og mer at vår «lille» familie er ganske så stor! Altså hallo! Fire barn! Jeg skal bli firebarnsmor som var helt utenkelig bare for fire år siden. For fire år siden fikk jeg vite at jeg ble gravid med frøken nr 2 som også var helt uvirkelig. Takket være IVF fikk vi oppleve flere barn, Og nå bare noen år senere så får jeg min fjerde skatt. Og det var det kroppen selv som har klart, så hun her prinsessen er et mirakel barn i mine øyne [emoji173]️
I kveld er jeg lettrørt og ser at jeg er så uendelig lykkelig over disse gledessprederne. Ja det er absolutt dager jeg kan rive meg i håret fordi jeg er sliten, eller barn som bare gråter og hyler som kan gjøre meg smårar. Men i grunn ingen betydning for de gir meg såååå mye glede og mening i dette livet. Før når jeg ikke hadde noen barn så jeg ikke helt meningen med noe... følte og skjønte ikke helt det store med livet osv... men jeg skjønner jo det nå! Nå er jeg mamma og om en del år så blir jeg kanskje mormor... altså DET gir mening!
Nettene: Ellers så er nettene et sant he.... , men jeg sover alt 2-4 timer på dagen for å overleve. Så det funker [emoji4] spent på hvordan en juleferie uten disse timene på øye vil funke... men men da håper jeg at jeg får litt ekstra søvn på morgenen av mannen
Tørst: for en overveldende tørst jeg har i dag! Jisses! Sikkert drukket 4 liter med vann i løpet av dagen og fortsatt tørst. Aldri opplevd denne tørsten så ekstrem.
Plager: kan ha kvelder og netter hvor jeg klør over hele kroppen. Bekken lider seg gjennom aktivitetsnivået mitt, for jeg må bevege meg eller gjøre ting. Ikke alltid bekkenet er enig med meg, og får da igjen for det på kvelden og natta. Urolige bein så det holder.
Pupper: hovne og svære! Aldri lagt merke til det med de andre, men denne gangen er de giga svære og faktisk ganske hovne. Men ingen særlig råmelk eller tegn på melk generelt enda. Ømme og såre nipler, så av mannens frustrasjonen klarer jeg ingen tafsing på dem.
Vektoppgang: syns jeg bikker over 10 kg snart.
Cravings: klementiner, oboy og melk
spiser en del knekkebrød i det siste.
Kvalme: blir veldig fort kvalm av alt de siste to ukene. Så enkelte varmmåltider frister ikke! Lukten av enkelte matretter gjør meg mer kvalm også.